Jobb utan Gymnasieutbildning?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som inte riktigt vet vart jag ska vända mig.
Som sagt så undrar jag vilka typer av jobb man kan få nuförtiden utan gymnasieutbildning, då jag haft en hel del otur med skolor och min mentala hälsa och just nu känner att jag fått nog av skolan. Är grovt skoltrött och det finns en del ångest med mera som ligger och spökar dagligen, så tycker det skulle vara skönt att ta en paus och kanske jobba i ett eller två år och få tillbaka motivationen efter att jag kommit på vad jag faktiskt vill göra i livet.
Så till frågorna!
Hur söker man jobb utan att ha en utbildning? Känns inte som om man hade blivit tagen seriöst om man skriver CV och inte har mycket att säga.
Vart hittar man jobben? Söker man på nätet eller är det bättre att fråga lokalt i affärer och liknande?
Vilka sorters jobb kan man få? Jag kan mycket väl tänka mig att jobba i typ kundtjänst och annat där jag är framför en dator och telefon, skulle lätt kunnat arbeta på kontor, osv. Mitt största intresse är datorer och spel, så det är liksom ett safespace.
Kommentarer som ?gå bara kvar i skolan? eller ?att jobba är svårare? är inte välkomna, jag frågade inte om det.
Är tacksam för andra svar dock! Tack på förhand!