fråga om ny adhd medicin
Hej alla på familjeliv!
Nu är det så att jag nyss fått ny adhd medicin utan att min läkare har meddelat mig. Jag har tidigare haft concerta som fungerat superbra, det ända negativa har varit att jag känner mig lite "tom" i huvet när medicinen går ur och att jag inte alltid är på humör att ligga och mysa i sängen med min tjej utan mer är på humör att ta tag i saker & göra saker.
Nu till saken, den nya medicinen jag fått heter methylphenidate mylan på 54mg, tabletterna är röda avlånga med en skåra i mitten utan någon text på. Jag har försökt läsa lite om den och det verkar inte finnas supermycket information om den men av det jag lyckades hitta var att vissa som fungerat bra på concerta inte fungerade bra alls på denna och att många hade haft negativa upplevelser med denna. Så jag undrar ifall någon här har erfarenhet med just denna medicin, från mylan. Det spelar ingen roll vilken dos det är undrar bara ifall någon kan dela med sig hur just denna känns för er. Ursäktar ifall jag postar tråden i fel kategori här på familjeliv.
Mvh, tassilino