• fs456

Sjunkande och lågt hcg, sannolikt X och ivf

Blir frustrerad och oroad.

Plussade 7/5 rätt oväntat då jag haft ?mens? 24/4. Visade mig vara i 7v.

Haft ont ett tag men blev värre och värre så 11/5 åkte jag in.

Inget hittades i livmoder, något fanns i äggledare ( cystor?) och hcg48. Sannolikt X

Nästa prov hcg 53 bekräftar misstanken om X. Tredje prov 42. Har ont, äter alvedon men förstått många som hsr så här ont har mkt högre hcg?

Nu vill de vänta 1v med prov och vul. För

1 vi önskar graviditet och de vill vara säkra

2 vi väntar på ivf och dom föredrar tydligen att man gjort op ist för cellgifter.

Förstår inte detta med att vänta. Hcg är ju jättelågt för snart v8. Borde man inte hitta något?

Någon som haft x som löst sig själv? Och hur gick då graviditeten nästa gång.

Blir så jäkla oroad

• Svar på tråden Sjunkande och lågt hcg, sannolikt X och ivf
  • EpicNurse

Man måste vänta så man kan se var graviditeten sitter. Det kan ju bara vara ett segt missfall och då är det vansinne att operera bort en äggledare när man inte är säker på att det är ett x.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Meriall

I v8 bör de nästan sett om det satt i äggledaren så jag förstår att de är osäkra.

• fs456

Ja de säger att de ser nåt på höger sida men kan vara cystor. Hoppas dock hcg mkt lägre nästa v så kroppen fixar sj men är ju konstant ångest och ont

• vinterbebis12
    fs456 skrev 2018-05-18 08:44:25 följande:

Blir frustrerad och oroad.

Plussade 7/5 rätt oväntat då jag haft ?mens? 24/4. Visade mig vara i 7v.

Haft ont ett tag men blev värre och värre så 11/5 åkte jag in.

Inget hittades i livmoder, något fanns i äggledare ( cystor?) och hcg48. Sannolikt X

Nästa prov hcg 53 bekräftar misstanken om X. Tredje prov 42. Har ont, äter alvedon men förstått många som hsr så här ont har mkt högre hcg?

Nu vill de vänta 1v med prov och vul. För

1 vi önskar graviditet och de vill vara säkra

2 vi väntar på ivf och dom föredrar tydligen att man gjort op ist för cellgifter.

Förstår inte detta med att vänta. Hcg är ju jättelågt för snart v8. Borde man inte hitta något?

Någon som haft x som löst sig själv? Och hur gick då graviditeten nästa gång.

Blir så jäkla oroad

Hur gick det TS? Jag genomgår något liknande nu.
Svar på tråden Sjunkande och lågt hcg, sannolikt X och ivf