• Anzil

    Kan hjärnan eller kroppen ta skada om jag är öppe ungefär ett dygn?

    De senaste dagarna har jag faktiskt sovit dåligt, men ändå känt mig utvilad.


     


    Jag har sovit omkring tre timmar, och varit väldigt pigg under hela dagen. Inga konstigheter, skulle jag tro.

    Nu skall jag jobba imorgon dock. Min transport åker ungefär två inatt och kommer fram till den staden jag skall arbeta i ungefär vid 6 på morgonen.

    Sedan kommer jag börja arbeta hela dagen mot kvällen.

    Och sedan åker jag hem igen. Så kommer mest troligt komma fram kanske sent på kvällen.

    Hur mycket kommer min hjärna ta skada?

    Kan det påverka något som helst negativt, eller det kanske absolut inte gör någonting att vara uppe i ungefär ett dygn?

  • Svar på tråden Kan hjärnan eller kroppen ta skada om jag är öppe ungefär ett dygn?
  • Meriall

    Det är inte farligt med bara ett dygn men du kommer vara ungrfär som om du är berusad på slutet så beroende på vad du jobbar med är det bra eller dåligt. Kör inga fordon etc.

  • Anzil
    Meriall skrev 2018-05-18 22:06:22 följande:

    Det är inte farligt med bara ett dygn men du kommer vara ungrfär som om du är berusad på slutet så beroende på vad du jobbar med är det bra eller dåligt. Kör inga fordon etc.


    Nej då! Jag har köpt transport medel tåg/buss. Så det är egentligen därför som jag måste vara uppe fram till två på natten. Det fanns inget senare transport, som kunde komma fram vid 6 tiden.


    Har aldrig någonsin varit uppe i ett dygn tror jag.

  • Anzil
    Tow2Mater skrev 2018-05-18 21:54:04 följande:

    Har du aldrig varit uppe ett dygn förr??


    Jag tror faktiskt att jag aldrig varit uppe i ett dygn.
  • JLES

    Det är inte farligt om du gör det någon gång ibland men det är definitivt inte nyttigt i längden. :)

Svar på tråden Kan hjärnan eller kroppen ta skada om jag är öppe ungefär ett dygn?