• Anonym (Ångest)

Kallas detta otrohet?

Jag var på en utbildning där man fick ha med sig hundarna, men det fick inte sova inne med oss utan i ett hundstall. En kväll var det en manlig kursdeltagares tur att sova hos hundarna för att hålla vakt. Den kvällen hade jag druckit en hel del alkohol för jag mådde dåligt i övrigt. Så jag var rätt full. Jag rastade min hund och sedan blev jag kvar där en stund och sedan orkade jag inte gå ner och ville inte visa mig för dem jag delade rum med så jag stannade där uppe med honom och lade mig på en fäll på golvet. Han låg i en säng. Efter en stund lade han sig bredvid mig och höll om mig. Han knäppte upp min bh och tog lite försiktigt på sidan av mina bröst (jag låg på mage) sedan försökte han smeka mellan mina ben men då satte jag stopp. Tillägga så var jag rätr full och tänkte inte så mycket men kände då att det var inte vad jag ville... En anna sak han är typ 16-18 år äldre än mig. Båda har sambo och barn. Jag fick sån ångest dagen efter...

Skulle ni räkna det som otrohet?

• Svar på tråden Kallas detta otrohet?
  • Anonym (man)
    MrMister82 skrev 2018-06-01 23:00:59 följande:

Önskar du hade rätt men både i forskningen och vad jag upplevt verkar det snarare vara tvärtom.

Vilken forskning?
  • pfl74
    Anonym (Ångest) skrev 2018-05-19 15:41:51 följande:

Jag var på en utbildning där man fick ha med sig hundarna, [...] En kväll var det en manlig kursdeltagares tur att sova hos hundarna för att hålla vakt. [...] Efter en stund lade han sig bredvid mig och höll om mig. Han knäppte upp min bh och tog lite försiktigt på sidan av mina bröst (jag låg på mage) sedan försökte han smeka mellan mina ben men då satte jag stopp. Tillägga så var jag rätr full och tänkte inte så mycket men kände då att det var inte vad jag ville... En anna sak han är typ 16-18 år äldre än mig. Båda har sambo och barn. Jag fick sån ångest dagen efter...

RH 2010:37

Genom att sticka in ett par fingrar i den berusade och sovande M.L:s slida har han otillbörligt utnyttjat hennes hjälplösa tillstånd. Den sexuella kränkning han därigenom utsatt henne för är snarlik kränkningen att utsättas för ett påtvingat samlag. Han har alltså genom sitt förfarande gjort sig skyldig till våldtäkt (jfr NJA 2008 s. 482 I). Händelseförloppet torde ha varit kortvarigt och E.A. har omedelbart avbrutit sitt handlande när M.L. vaknat och protesterat. Inget våld eller hot har förekommit och inte heller några förnedrande eller kränkande inslag utöver kränkningen i sig. Med hänsyn härtill kan våldtäkten bedömas som mindre grov.

Källa: lagen.nu

Det är med andra ord inte otrohet för dig. Däremot kan det vara våldtäkt. I ovanstående prejudikat blev det 1 års fängelse (och vansinnigt löjligt låga 55.000:- i skadestånd) Jag är dock ingen jurist.
  • Anonym (man)
    pfl74 skrev 2018-06-03 11:46:08 följande:
    RH 2010:37

Genom att sticka in ett par fingrar i den berusade och sovande M.L:s slida har han otillbörligt utnyttjat hennes hjälplösa tillstånd. Den sexuella kränkning han därigenom utsatt henne för är snarlik kränkningen att utsättas för ett påtvingat samlag. Han har alltså genom sitt förfarande gjort sig skyldig till våldtäkt (jfr NJA 2008 s. 482 I). Händelseförloppet torde ha varit kortvarigt och E.A. har omedelbart avbrutit sitt handlande när M.L. vaknat och protesterat. Inget våld eller hot har förekommit och inte heller några förnedrande eller kränkande inslag utöver kränkningen i sig. Med hänsyn härtill kan våldtäkten bedömas som mindre grov.

Källa: lagen.nu

Det är med andra ord inte otrohet för dig. Däremot kan det vara våldtäkt. I ovanstående prejudikat blev det 1 års fängelse (och vansinnigt löjligt låga 55.000:- i skadestånd) Jag är dock ingen jurist.
    Vad praktiskt det måste vara med Offermentalitet. Bara gör sig till offer och poff så slipper man allt ansvar för vad man medvetet väljer att göra. Helt magiskt ju....

PS! TS sov inte, hon var fullt medveten om allt mannen gjorde.
  • Anonym (JAA)

Ja, det är otrohet! Fy sjutton!

• Anonym (Em)

Nej det är inte otrohet. Du la dig på golvet och inte hos honom. Han borde ha fattat att du inte var intresserad. Utifrån vad du beskriver här så har du inte flirtat eller gjort något för att han ska tro att du vill något. Enbart att ni båda vet att ni båda har partners borde vara tillräckligt för att han skulle fatta att han inte bara kan börja tafsa på dig för att du är i samma rum.

Du sa också stopp när han tog på dig. Det är inte alltid man fattar så snabbt vad det handlar om. Jag tycker mer det låter som ett övergrepp.

Jag skulle ev berätta bara för att det är bra att vara ärlig. Men om din man aldrig kommer få veta så kanske det inte är nödvändigt om du tror han kan missförstå situationen. 

• Anonym (J)

En berusad person ligger på ett golv och en annan person tar sig friheten att klämma och känna, den berusade personen hinner inte uppfatta vad exakt som inträffat men när personens händer förflyttades till mellan benen på den berusade blev det tydligt att det var aldrig någon fråga om sex eller otrohet och den berusade personen sa ifrån.

Det enda du kan få emot dig är, varför dricker du dig så full när du har en skyldighet mot din partner att behärska dig? Tilliten att du är självständig kommer ifrågasättas, och din relation till alkohol kommer begränsas.

• MrsBroderTuck

Du blev utsatt för ett övergrepp och inget annat. Jag tycker att du ska berätta om övergreppet för din partner, och överväg om du inte ska polisanmäla också. Kram till dig! <3

• MrsBroderTuck

Du blev utsatt för ett övergrepp och inget annat. Jag tycker att du ska berätta om övergreppet för din partner, och överväg om du inte ska polisanmäla också. Kram till dig! <3

• MrMister82

Är det övergrepp för han inte hade kontraktet påskrivet innan? Det är väl så det går till på fyllan. Övergrepp är om hon inte varit medveten, vaken eller om han fortsatt mot hennes vilja. Eller är det förbjudet att försöka förföra folk nu?

Hon har ju varit fullt medveten sen hon la sig, han la sig brevid, börja med att smeka och ta av henne bh:n osv. 

Först dagen efter med ågren hon känner ångest och skuld över vad som hänt eftersom han är så mycket äldre och har barn.  

• BurningDiamond
    MrMister82 skrev 2018-06-26 01:15:44 följande:

Är det övergrepp för han inte hade kontraktet påskrivet innan? Det är väl så det går till på fyllan. Övergrepp är om hon inte varit medveten, vaken eller om han fortsatt mot hennes vilja. Eller är det förbjudet att försöka förföra folk nu?

Hon har ju varit fullt medveten sen hon la sig, han la sig brevid, börja med att smeka och ta av henne bh:n osv. 

Först dagen efter med ågren hon känner ångest och skuld över vad som hänt eftersom han är så mycket äldre och har barn.  

Nej, det är övergrepp för att TS inte gav sin tillåtelse att bli tafsad på.

Även om det hade funnits kontrakt påskrivna innan så har båda parterna rätt att avbryta när som helst och den andre parten ska då omedelbart avbryta.
  • Anonym (trött på män)
    alltså förlåt men vilket ¤#%¤#%&/ äckel! Vad är det med män o utnyttjande av fulla kvinnor... det skär i hjärtat när jag tänker på hans barn o fru o vad du fick gå igenom.. 
  • Anonym (man)
    BurningDiamond skrev 2018-06-26 01:47:22 följande:
    Nej, det är övergrepp för att TS inte gav sin tillåtelse att bli tafsad på.

Även om det hade funnits kontrakt påskrivna innan så har båda parterna rätt att avbryta när som helst och den andre parten ska då omedelbart avbryta.
    Stämmer inte alls, om den ene ångrar sig så heter det ångra sig INTE övergrepp. 
    Man blir inte ett "offer" bara för att man ångrar sig. Den enda verkliga offret i den här soppan är hennes partner.
  • Anonym (man)
    Anonym (trött på män) skrev 2018-06-26 02:02:49 följande:
    alltså förlåt men vilket ¤#%¤#%&/ äckel! Vad är det med män o utnyttjande av fulla kvinnor... det skär i hjärtat när jag tänker på hans barn o fru o vad du fick gå igenom.. 
    Och TS partner och barn räknas inte i din värld?
    Oj  vad det skär i hjärtat av att läsa om gränslösa kvinnor som dels super skallen av sig och sen går och lägger sig med främmande män när de har familj hemma.
  • MrMister82

Hon undrar själv om hon gått över gränsen för otrohet eftersom hon uppenbarligen tyckte det var spännande och samtyckte tills han hade handen mellan benen på henne. Men ni tycker allvarligt han skulle frågat inför varje steg ändå? "E det ok om jag lägger mig här brevid dig... schysst.. å nu så.. tänkte jag hålla om dig en stund.. innan jag så där fylle osmidigt tar av dig bhn.. fortfarande med på noterna?" Flesta tjejer skulle tycka sån osäkerhet vore direkt avtändande.

Bara för dom är otrogna båda två betyder inte att det var ett övergrepp heller.

• Wench85
    Anonym (Ångest) skrev 2018-05-19 15:41:51 följande:

Jag var på en utbildning där man fick ha med sig hundarna, men det fick inte sova inne med oss utan i ett hundstall. En kväll var det en manlig kursdeltagares tur att sova hos hundarna för att hålla vakt. Den kvällen hade jag druckit en hel del alkohol för jag mådde dåligt i övrigt. Så jag var rätt full. Jag rastade min hund och sedan blev jag kvar där en stund och sedan orkade jag inte gå ner och ville inte visa mig för dem jag delade rum med så jag stannade där uppe med honom och lade mig på en fäll på golvet. Han låg i en säng. Efter en stund lade han sig bredvid mig och höll om mig. Han knäppte upp min bh och tog lite försiktigt på sidan av mina bröst (jag låg på mage) sedan försökte han smeka mellan mina ben men då satte jag stopp. Tillägga så var jag rätr full och tänkte inte så mycket men kände då att det var inte vad jag ville... En anna sak han är typ 16-18 år äldre än mig. Båda har sambo och barn. Jag fick sån ångest dagen efter...

Det är väl ett par olika frågor att ställa dig här. Dels huruvida detta var en samtyckande aktivitet eller ett övergrepp.
    Var det okej med dig att mannen höll om dig, knäppe upp din bh, smekte dina bröst? Kommunicerade ni med varandra, sa ni okej, hjälpte varandra etc? Eller låg du blickstilla i panik och rädsla? Etc. Att ta på någon utan att säkerställa att den vill kan vara ett sexuellt övergrepp. 

Om det är med samtycke är nästa fråga då om det är otrohet. Det beror ju helt på vad du och din sambo har för överenskommelse. En del tycker att det är långt över gränsen att prata med en annan människa utan att partnern är med. En del tycker att det går fint att ha penetrerande sex. Det kan liksom inte främlingar på nätet avgöra. Enda sättet att lista ut det är genom att prata med din partner och hitta era överneskommelser, och sen förhålla er till dem. Tycker hen att det är okej och att det skulle vara kul att få bilder när du sög av mannen, och då är det ju ok. Eller så tycker hen att det är helt förkastligt och då får du väl fundera på vad du känner - vill du leva i en relation där detta inte är ok eller vill du ha andra regler? 
Svar på tråden Kallas detta otrohet?