• Anonym (Ångest)

Kallas detta otrohet?

Jag var på en utbildning där man fick ha med sig hundarna, men det fick inte sova inne med oss utan i ett hundstall. En kväll var det en manlig kursdeltagares tur att sova hos hundarna för att hålla vakt. Den kvällen hade jag druckit en hel del alkohol för jag mådde dåligt i övrigt. Så jag var rätt full. Jag rastade min hund och sedan blev jag kvar där en stund och sedan orkade jag inte gå ner och ville inte visa mig för dem jag delade rum med så jag stannade där uppe med honom och lade mig på en fäll på golvet. Han låg i en säng. Efter en stund lade han sig bredvid mig och höll om mig. Han knäppte upp min bh och tog lite försiktigt på sidan av mina bröst (jag låg på mage) sedan försökte han smeka mellan mina ben men då satte jag stopp. Tillägga så var jag rätr full och tänkte inte så mycket men kände då att det var inte vad jag ville... En anna sak han är typ 16-18 år äldre än mig. Båda har sambo och barn. Jag fick sån ångest dagen efter...

Skulle ni räkna det som otrohet?

• Svar på tråden Kallas detta otrohet?
  • Anonym (man)
    Anonym (Ångest) skrev 2018-05-20 19:01:30 följande:
    Nä han vet på sin höjd vem han är. Min sambo har inget hundintresse och lärde känna denna man genom hundträning och träffas bara vid hundträning.
    Tja, du får väl avgöra själv, men om jag vore din man skulle jag gärna vilja veta vilka snubbar som limmar på min fru så jag vet var jag har det, Man vill ju inte gärna vara tjenis penis med snubben som precis försökte sätta på ens fru om man säger så.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ångest) skrev 2018-05-20 19:04:31 följande:
    Han vet att jag har både sambo och barn. Jag vill vara ärlig mot min sambo men är rädd att det förstör mer än det gör nytta :(
    Det beror väl på hur du lägger fram det. Du kanske inte behöver nämna alla detaljer utan bara säga att den där snubben försökte limma på dig så han vet var han har honom. Men jag tycker du borde ta dig en funderare över varför du inte sa ifrån redan från början. Bevisligen var du tillräckligt nykter för att förstå vad han sysslade med så alkohol är ingen ursäkt.

Varför väntade du så länge med att säga ifrån?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (man) skrev 2018-05-20 19:13:48 följande:

Det beror väl på hur du lägger fram det. Du kanske inte behöver nämna alla detaljer utan bara säga att den där snubben försökte limma på dig så han vet var han har honom. Men jag tycker du borde ta dig en funderare över varför du inte sa ifrån redan från början. Bevisligen var du tillräckligt nykter för att förstå vad han sysslade med så alkohol är ingen ursäkt.

Varför väntade du så länge med att säga ifrån?

Håller med här. Även om man är packad godtar man väl inte att någon lägger sig och håller om en bara sådär? Och knäpper upp bhn? Jag har varit bra dragen men i helvete att någon rör vid mig om jag inte bjudit in till det.

Nu hände ju inget mer som tur var.
  • Anonym (Så)

Det är tveklöst så att du blivit utsatt för ett övergrepp - att du var på gränsen till medvetslös ändrar inte på något. Att kräket utsatt dig för det här gör att han absolut borde anmälas - han kommer förmodligen inte fällas (nämndemännen i tingsrätten är ju rena skämtet) men han skulle nog må bra av att få känna på hur nära gränsen han tog det här.
    Om din sambo är en riktig man - till skillnad från flera som uttalar sig här i tråden - lär hans reaktion bli att polisanmäla händelsen.

• Anonym (man)
    Anonym (Så) skrev 2018-05-20 21:44:06 följande:

Det är tveklöst så att du blivit utsatt för ett övergrepp - att du var på gränsen till medvetslös ändrar inte på något. Att kräket utsatt dig för det här gör att han absolut borde anmälas - han kommer förmodligen inte fällas (nämndemännen i tingsrätten är ju rena skämtet) men han skulle nog må bra av att få känna på hur nära gränsen han tog det här.
    Om din sambo är en riktig man - till skillnad från flera som uttalar sig här i tråden - lär hans reaktion bli att polisanmäla händelsen.

Var står det att TS var på gränsen till medvetslös?
    Tydligen var hon nykter nog att föra ett samtal med snubben, hur skulle det gått till om hon var medvetslös?

Hennes sambo vet inte ett skit och TS verkar vilja ha det så. Hur har du tänkt dig att han ska polisanmäla händelsen?
  • Anonym (U)

För mig är det otrohet.

Att göra något man inte skulle gjort om ens partner var med är en alarmklocka.

• Handyman

Om du hade varit min kvinna och detta skedde så skulle jag tveklöst betrakta det som ett svek mot vårt förhållande.   Jag tror inte jag skulle sett några förmildrade omständigheter.  Jag kanske låter hård och oresonabel men i mitt fall så hade det inte accepterats.  Jag hade förmodligen gjort slut eftersom ett förtroende brutits och jag aldrig skulle känna mig säker på om det skulle ske igen.  

• MrMister82

Otrohet kan ju hända den bäste om frestelsen är den rätta. Därför tänker jag att man har ett ansvar att även undvika högrisksituationer. Varför ens försätta sig i en situation där man måste motstå frestelsen?

Bättre att ha koll på sitt drickande, gå hem i tid, inte sitta och snacka med samma person av motsatt kön hela kvällen.

Supa sig redlös, lägga dig ensam med en annan kille. Ding ding ding. Varningsklockorna ljuder. Han trodde ju han hade en chans eftersom du var trygg nog att vilja vara ensam med honom.. Å det hade han ju, fast samvetet kicka in när det börja bli lite väl verkligt. Sällan tjejer är så tydliga att de hoppar på oss killar i sängen, så man får försöka se de mer subtila ledtrådarna. 

Så ja, det var otrohet. Sen kanske det inte var det allvarligaste. Fundera på vad du tyckt om en tjej smekt din mans bröst och sedan hans kön.

• TriC
    MrMister82 skrev 2018-05-31 00:26:11 följande:

Otrohet kan ju hända den bäste om frestelsen är den rätta. Därför tänker jag att man har ett ansvar att även undvika högrisksituationer. Varför ens försätta sig i en situation där man måste motstå frestelsen?

Bättre att ha koll på sitt drickande, gå hem i tid, inte sitta och snacka med samma person av motsatt kön hela kvällen.

Supa sig redlös, lägga dig ensam med en annan kille. Ding ding ding. Varningsklockorna ljuder. Han trodde ju han hade en chans eftersom du var trygg nog att vilja vara ensam med honom.. Å det hade han ju, fast samvetet kicka in när det börja bli lite väl verkligt. Sällan tjejer är så tydliga att de hoppar på oss killar i sängen, så man får försöka se de mer subtila ledtrådarna. 

Så ja, det var otrohet. Sen kanske det inte var det allvarligaste. Fundera på vad du tyckt om en tjej smekt din mans bröst och sedan hans kön.

Jag håller med i all förutom "otrohet kan hända den bäste...". Nej!, det stämmer inte. De flesta människor har en spärr som gör att de aldrig skulle vara otrogna oavsett frestelserna. Bara vissa människor saknar den spärren, och det är bara dessa som är/kan komma att vara, otrogna. 
  • MrMister82
    TriC skrev 2018-05-31 10:11:43 följande:
    Jag håller med i all förutom "otrohet kan hända den bäste...". Nej!, det stämmer inte. De flesta människor har en spärr som gör att de aldrig skulle vara otrogna oavsett frestelserna. Bara vissa människor saknar den spärren, och det är bara dessa som är/kan komma att vara, otrogna. 
    Önskar du hade rätt men både i forskningen och vad jag upplevt verkar det snarare vara tvärtom.
Svar på tråden Kallas detta otrohet?