• Trullis82

    Ovitrelle/ någon mer?

    Hej där!

    Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

    Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

    Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

    Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

    Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

    Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

    Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

    Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

    Så nu får vi se vad som händer...

    Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

    Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

    Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

  • Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-10-13 18:27:02 följande:

    Hej Ranten! Hur har de gått för er?? Något plus än? Kram!


    Hej!

    Stort grattis till pluset! Underbart!

    Jag testade i fre men var negativt. Tänkte testa imorgon bitti men tror att det nog är negativt denna gången.
  • ranten
    Blomma10 skrev 2018-10-13 18:27:54 följande:

    Hej alla! Ville bara säga att vi lyckatas bli gravida nu! Andra försöket med Letrozol och ovitrelle!! Super glada! Äntligen!


    Lycka <3
  • Blomma10
    ranten skrev 2018-10-14 00:13:50 följande:

    Lycka <3


    Än finns de hopp för er!! Håller allt jag har! Lycka till! Krsm <3
  • ranten
    askyfullofstars skrev 2018-10-13 19:04:23 följande:

    Hur stora har era ägg varit när ni blivit ombedda att ta ovitrelle?

    Jag gör insemination i Danmark. Vid senaste VUL var äggblåsan 17,5 mm Jag blev ombedd att ta sprutan dagen efter då de beräknade att ägget skulle vuxit minst 2 mm till. Vid inseminationen 36 h efteråt hade ägget inte släppt ännu utan var på väg.

    Släpper ägget innan det är moget med ovitrelle? Är igång med försök nr 2 då det försöket gav minus.


    Hade en på 17 och en på 15 då skulle jag ta den samma kväll
  • askyfullofstars
    ranten skrev 2018-10-14 19:43:29 följande:

    Nä fick mens idag


    Känns som 15 & 17 är för litet. Jag hade 17.5 som sagt och tog tagen efter då beräknades ägget vara omkring 19-20... Känns som ägget ska vara i den storleken?

    Hur många försök har du gjort?
  • Ida3434
    ranten skrev 2018-10-14 19:43:29 följande:
    Nä fick mens idag
    Fick mens igår :( Ska du börja om med ny behandling? Jag börjar med letrozol på onsdag. 
  • ranten
    askyfullofstars skrev 2018-10-14 21:07:50 följande:

    Känns som 15 & 17 är för litet. Jag hade 17.5 som sagt och tog tagen efter då beräknades ägget vara omkring 19-20... Känns som ägget ska vara i den storleken?

    Hur många försök har du gjort?


    Har tagit spruta 2 perioder. Första var det ett ägg på 22mm, sen 15 och 17.har för mig att det är ok från 18mm?
  • ranten
    Ida3434 skrev 2018-10-14 21:12:27 följande:

    Fick mens igår :( Ska du börja om med ny behandling? Jag börjar med letrozol på onsdag. 


    Vi får ta nya tag! Ja jag ska göra behandling men vet inte vad det blir ännu, har meddelat min klinik så väntar på att få en tid och då får jag veta mer då. Var inne på ivf men tror nu att vi kör 3 gånger till ändå
  • ranten

    Var på kliniken igår. Får vänta tills nästa mens för att få stimulering. Fanns en follik på 19mm förmodligen andra ägget som inte släppte och tar jag något så var chansen att den skulle utvecklas till en cysta. Sedan ville de att jag skulle få någon annan medicin än clomid nu som jag svarar bättre på kanske. Men kan ju hoppas att jag ägglossar ändå för det verkar ju många göra perioden efter

  • askyfullofstars

    Känner ni alltid av ÄL efter ovitrelle? Inseminerades igår- känner INGET i magen... 38 h efter ovitrelle hade äggen fortfarande inre släppt.

  • ranten
    askyfullofstars skrev 2018-10-19 23:31:06 följande:

    Känner ni alltid av ÄL efter ovitrelle? Inseminerades igår- känner INGET i magen... 38 h efter ovitrelle hade äggen fortfarande inre släppt.


    Förra gångerna innan mina två graviditeter har jag inte kännt nåt direkt. Denna gången känner jag mig svullen med smärta och sen försvinner det.
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?