• Trullis82

Ovitrelle/ någon mer?

Hej där!

Jag har mens som vanligt men får inga ägg. Så där e annledningen till att vi inte lyckas med en liten.

Men äter då Letrozol för att få ägg o tar en tablett 3-7 .

Har fått fina ägg, som mest 4 ägg...

Men så kom nästa problem då det ändå inte fungerar.

Jag släpper inte mina ägg utan dom växer o spricker .

Så nu denna cykel fick jag prova Ovitrelle sprutan.

Så nu har jag tagit blodprov för att se om jag haft någon äl.

Vi har ju såklart haft samlag för att ha chansen även denna gång.

Så nu får vi se vad som händer...

Finns det fler här ute som har gått igenom ungefär det samma som jag, och fått ta sprutan.

Hur lång tid tog det för er innan det fungerade?

Dela gärna med er så kanske man kan då lite hopp

• Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-09-04 18:52:20 följande:

Det ska vara två streck. Dessutom va de inte med morgon uriner jag tog. Ska nog vänta till iaf torsdag och se ???????? Hoppas hoppas!! Ja du kan redan efter 7 dagar känna illamående och vara uppsvullen. Dock känner jag inget än hehe

Okej, då ser det negativt ut. Ser bara ett tydligt streck i ena rutan o ett väldigt svagt i andra...

Prova om några dagar igen. Vilken dag e du på?
  • Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-09-04 19:52:12 följande:

Okej, då ser det negativt ut. Ser bara ett tydligt streck i ena rutan o ett väldigt svagt i andra...

Prova om några dagar igen. Vilken dag e du på?

Ja precis, de ska va sådär bara att de ljusa strecket måste bli mörkare föe att bekräfta en graviditet. Men det återstå att se dom komma de dagarna... ska ta ett blodprov imorgon också.
  • Lillatjejen1992
    Blomma10 skrev 2018-09-04 18:52:20 följande:

Det ska vara två streck. Dessutom va de inte med morgon uriner jag tog. Ska nog vänta till iaf torsdag och se ???????? Hoppas hoppas!! Ja du kan redan efter 7 dagar känna illamående och vara uppsvullen. Dock känner jag inget än hehe

Är det ett cb early ska det vara ett lodrätt streck och är det vanliga cb så ska det va ett plus i testrutan (2streck).
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Blomma10
    Lillatjejen1992 skrev 2018-09-04 20:41:45 följande:

Är det ett cb early ska det vara ett lodrätt streck och är det vanliga cb så ska det va ett plus i testrutan (2streck).

Det är cb early och det ska vara två streck lodrätt, jag har ett som är mörkare och ett som är

Jätte jätte ljust
  • Trullis82

Idag är det dag 14 sen Ovitrelle sprutan

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

• Blomma10
    Trullis82 skrev 2018-09-05 05:14:06 följande:

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

ÅÅH VA KUL!!! Stort grattis!!!! Själv tog jag ett cb early igen men de är samma svaga svaga streck.... tror faktiskt inte vi lyckades bli gravida denna gång.. men LYCKA TILL NI!!
  • Trullis82
    Blomma10 skrev 2018-09-05 07:46:56 följande:

ÅÅH VA KUL!!! Stort grattis!!!! Själv tog jag ett cb early igen men de är samma svaga svaga streck.... tror faktiskt inte vi lyckades bli gravida denna gång.. men LYCKA TILL NI!!

Tack snälla <3
  • ranten

Grattis!! ???? Vad roligt
  • Trullis82
    ranten skrev 2018-09-05 09:07:49 följande:

Grattis!! ???? Vad roligt

Tack snälla. Nu får den bara se till att stanna där inne
  • dava01

Åh vad roligt! Stort Grattis :) :)
Svar på tråden Ovitrelle/ någon mer?