• Alexi

Ni som vaxar benen, hur gör ni under sommaren?

Jag undrar hur ni som enbart kör med vaxning av hår på benen, hur ofta gör ni det under sommaren? och hur gör ni däremellan, dvs när hår börjat växa ut men är för kort för att vaxas?

• Svar på tråden Ni som vaxar benen, hur gör ni under sommaren?
  • Anna60

Vaxar man i maj så behöver man inte vaxa förrän i augusti igen. Inte jag i alla fall. Så på sommaren vaxar jag överhuvudtaget inte. Är det för kort för att vaxa så funkar hårborttagningsmedel alldeles utmärkt. 

• EmberEyes
    Anna60 skrev 2018-05-31 11:49:32 följande:

Vaxar man i maj så behöver man inte vaxa förrän i augusti igen. Inte jag i alla fall. Så på sommaren vaxar jag överhuvudtaget inte. Är det för kort för att vaxa så funkar hårborttagningsmedel alldeles utmärkt. 

Lyxigt! Tungan ute
    Om jag vaxar kan jag "komma undan med" varannan vecka, men helst lite oftare, 10-12 dagar ungefär.
  • Alexi
    EmberEyes skrev 2018-05-31 16:43:36 följande:
    Lyxigt! Tungan ute
    Om jag vaxar kan jag "komma undan med" varannan vecka, men helst lite oftare, 10-12 dagar ungefär.
    Men går det att vaxa så pass ofta, det finns väl en minimigräns på hur korta stråna kan vara?
  • EmberEyes
    Alexi skrev 2018-05-31 20:47:00 följande:
    Men går det att vaxa så pass ofta, det finns väl en minimigräns på hur korta stråna kan vara?
    Grejen är att hur fort och hur mycket hårväxt du har är individuellt. Mitt ben-hår kan vaxas ca varannan vecka. Ditt kanske bara behöver vaxa var tredje månad. Ingen annan än du kan svara på hur ditt kroppshår uppför sig.
Svar på tråden Ni som vaxar benen, hur gör ni under sommaren?