Hur ska jag sluta ljuga, visa att jag är något att satsa på?
Jag är en 34 årig tjej som lever ihop med en jämnårig man. Han har en son sen tidigare, men just nu är inte det problemet ????
När jag blev tillsammans med min sambo för 2,5 år sedan var han faktiskt snäll, givmild och omtänksam. Det har jag förstört, allt. Jag kan inte räkna antalet gånger han kallat mig idiot och dum. Anledningen till att jag säger att jag förstört är bla att i början av vårt förhållande så hade jag en killkompis som jag hade ett speciellt förhållande till, vi (mest han) skrev utmanande saker till varandra, det försökte jag avsluta, ville ha en normal relation. Kan tillägga att vi låg med varann 5 månader innan jag träffade min nuvarande.
Jag kom från en 10-årig relation och hade knappt haft några sexuella relationer innan dess så när jag var singel hade jag 2 ONS, men efteråt så skötte jag det dåligt då jag mailade med den ena och smsade med den andre 1-2 meddelanden om att jag ville ses igen om de ville. Detta var alltså tiden mellan mitt ex och min nuvarande. Grejen är den att min nuvarande läste alla mailen, smsen och min dagbok från den tiden!
Han kan inte lita på mig. Han tror att jag vill ha uppmärksamhet av alla och ligger med vem som helst som vill ha mig. Han kallar en av mina jobbarkompisar för ?min älskare? och det finns det ingen anledning till. Men jag ska inte hänga ut honom, jag gör mina fel också. Jag kan inte sluta ljuga, fast jag tycker inte att jag ljuger och det är ju också fel.
Häromdagen frågade jag honom om vi har planer på tisdag för vi är ett gäng från jobbet som tänkt gå ut och äta tillsammans. Han sa att det gick bra. Så undrar han vem som ska med och då ska ?min älskare med? och fem till. Så blev det tjafs. Så när jag sa att vi tänkt gå ut för att fira att jag fyller år på onsdag, då blev det liv i luckan!!! Varför hade jag inte sagt det?! Ännu en lögn.
Jag tycker inte att jag ljuger när jag inte berättar allt och jag har alltid varit sån. Det är inte ens så att jag tänker att jag ska dölja något utan det kan vara att jag vill ha fram det viktiga ?har vi planer på tisdag? Ja eller nej?. Men han menar det är som att fråga ?kan jag gå ut och ta en öl på fredag? och sen komma med ?fast det är ju en svensexa?
Han säger att EN sån grej inte är någon Big deal men jag gör sånt ofta och han är så otroligt less på mig och mitt beteende.
Hjälp mig, någon som har några tips på vad jag ska göra med vår olyckliga relation.