• Maddnesss

Skuldsanering,söka på nytt

Fick veta att min skuldsanering fick avslag.Även min överklagan. Min fråga är,finns det någon som sökt på nytt och fått det beviljat eller ska jag bara lägga ner alla försök?

Klara
  • Svar på tråden Skuldsanering,söka på nytt
  • Anonym (kjt56u)
    Anonym (Fattig riddare) skrev 2018-06-05 14:11:08 följande:
    Men för att svara lite mer seriöst, jo, jag är medlem på sidan och jag har skuldsanering själv. Men inte vet jag varför sidan en gång döptes till Fattiga riddare och identifierar mig inte som en sådan.
    Ok, i see. Varför har du skuldsanering?
  • Anonym (Tjejen)
    Johanna01978 skrev 2018-06-10 12:45:44 följande:

Det är bättre att be fordringsägarna om avbetalning så att du gör rätt för dig ...

Göra rätt för sig ,du vet ju inte om TS situation. Ibland är skuldsanering kanske ändå utvägen.hatar såna moraltanter som du som.
  • Anonym (Fattig riddare)
    Johanna01978 skrev 2018-06-10 12:45:44 följande:

Det är bättre att be fordringsägarna om avbetalning så att du gör rätt för dig ...

Om man har väldigt lite betalningsutrymme så blir detta en livslång avbetalning av framförallt räntor, som dessutom hela tiden ökar. Så trots att man betalar allt man kan, oftast flera tusen eller tiotusentals kronor i månaden resten av livet kommer man aldrig att betala på själva kapitalskulden. Och inkassobolagen tjänar flera gånger om det skuldbelopp som en gång var.
  • Anonym (Fattig riddare)
    Anonym (kjt56u) skrev 2018-06-05 14:41:22 följande:
    Ok, i see. Varför har du skuldsanering?
    För att jag inte förväntas kunna betala av mina skulder inom en överskådlig framtid. Därför har kronofogden fastställt vilket belopp jag behöver för min och min familjs försörjning och allt över det betalar jag på skulderna.
  • Anonym (kjt56u)
    Anonym (Fattig riddare) skrev 2018-06-11 13:33:49 följande:
    För att jag inte förväntas kunna betala av mina skulder inom en överskådlig framtid. Därför har kronofogden fastställt vilket belopp jag behöver för min och min familjs försörjning och allt över det betalar jag på skulderna.
    Vad har du för skulder? Varför har du skulder?
  • Anonym (kjt56u)
    Anonym (Tjejen) skrev 2018-06-10 19:22:40 följande:
    Göra rätt för sig ,du vet ju inte om TS situation. Ibland är skuldsanering kanske ändå utvägen.hatar såna moraltanter som du som.
    Skuldsanering handlar väl om att slippa göra rätt för sig, det är väl ändå person i fråga som själv satt sig i den sitsen? Skall inte denne betala då?

Tänk om alla som hade skulder skulle begära skuldsanering, hur skulle samhället se ut då?

Jag kanske kan få skuldsanering på mitt bolån på 3 miljoner???

Det är som att säga åt alla att sluta jobba och leva på bidrag, undrar hur länge det håller.
  • Kjell2
    Anonym (kjt56u) skrev 2018-06-12 16:16:40 följande:
    Skuldsanering handlar väl om att slippa göra rätt för sig, det är väl ändå person i fråga som själv satt sig i den sitsen? Skall inte denne betala då?

Tänk om alla som hade skulder skulle begära skuldsanering, hur skulle samhället se ut då?

Det är som att säga åt alla att sluta jobba och leva på bidrag, undrar hur länge det håller.
    Ansök och se om du får!

Sen kan du läsa förarbetet till lagen för att förstå varför den kom till.
  • Anonym (*)
    Anonym (kjt56u) skrev 2018-06-12 16:16:40 följande:

Jag blir så trött på såna som dig. Är det så fel att en människa får en andra chans i livet? Om du har ett bolån på 3 miljoner så har du ju valt det själv och kan betala för det. Jag har inte valt att bli svårt sjuk för resten av mitt liv och bara kunna arbeta lite. Ibland slår livet undan fötterna på en människa och livet rasar. Jag har nu gjort första året på min skuldsanering och jag är så tacksam att det finns hjälp att få.
  • Anonym (12345)

Vad är det för skulder och hur mycket?

• Anonym (12345)
    Anonym (Fattig riddare) skrev 2018-06-11 13:30:28 följande:
    Om man har väldigt lite betalningsutrymme så blir detta en livslång avbetalning av framförallt räntor, som dessutom hela tiden ökar. Så trots att man betalar allt man kan, oftast flera tusen eller tiotusentals kronor i månaden resten av livet kommer man aldrig att betala på själva kapitalskulden. Och inkassobolagen tjänar flera gånger om det skuldbelopp som en gång var.
    Fast det vet vi ju inte eftersom ts inte vill säga vad det är för skulder och hur mycket.
    Väldigt ofta går det att förhandla med fodringsägarna, få en fast plan med fryst eller sänkta räntor.
    Inte allt för sällan genererar detta att de får in hela skulden under en längre till istället för väldigt lite då skulderna bara växer och till slut kanske inte kan betala.
  • Richi3

Ge inte upp. Gör som jag, sök på nytt, det kan bli hur många nekningar där vill, men bara en enda godkänd gång för att jag ska bli nöjd. Lycka till!

Svar på tråden Skuldsanering,söka på nytt