Slutade med Ipren - blev gravid efter flera års ofrivillig barnlöshet
Hej! Jag vet att det finns gamla trådar om detta men det som hänt mig gör att jag vill lyfta ämnet igen. Kanske hjälper det någon därute.
Jag har varit ofrivilligt barnlös i ett antal år. Jag har varit på barnlöshetsutredning där man inte hittade några fel.
Jag berättade att jag på grund av kraftig mensvärk äter mycket Ipren. De sa ingenting om det och eftersom jag knaprat Ipren sedan jag var 16 så vaknade jag inte upp en dag och bestämde mig för att läsa bipacksedeln.
En dag när jag satt och googlade barnlöshet dök en artikel upp av en slump där det stod att men ska undvika Ipren när man försöker bli gravid.
Jag slutade med Ipren (oerhört plågsamt) och två månader senare blev jag gravid. Den graviditeten slutade i missfall men direkt efter missfallet blev jag gravid på nytt och är nu i vecka 10.
Jag kände mig så jäkla dum. Och när jag sedan pratade med några vänner och de verkade tycka att det var något alla visste så kände jag mig ännu dummare. ???? Sen blev jag arg. Hur jag har kunnat vara på barnlöshetsutredning utan att få denna information är för mig en gåta.
Hursomhelst. Om den här tråden hittas av någon som jag kan den kanske hjälpa dig till den insikt som jag fick väldigt sent men i tillräckligt god tid ändå. Jag var 36 när jag slutade med Ipren. Och jag säger inte att det funkar så för alla men sambandet för mig känns väldigt troligt.