• MegaPaddan

Hur torkar ni er på toaletten?

Jag har en fråga som jag och mitt kompisgäng debatterat ett flertal gånger och nu behöver jag få lite svar utifrån för att få ett nytt perspektiv.

Ber om ursäkt om någon tycker det är äckligt att diskutera men samtidigt är det ju naturligt och något som all gör.

Hur som...Detta handlar alltså om torkteknik efter man bajsat. 
    När man torkar sig efter att ha bajsat på toaletten finns det i min mening bara en grundteknik: man går in bakifrån - efter att ha vikt pappret på det sätt man själv föredrar går man längs ryggen ner mot röven och letar upp bajshålet. Man drar sedan pappret uppåt eller ibland neråt beroende på situation.

Men min vän kör en annan teknik, och är ursprunget till att den här frågan uppstått. Han kör en variant där han går in framifrån - alltså ner längs magen, vidare förbi pungen (efter att lagt upp könet åt sidan mot låret) och letar sig sedan fram mot rövhålet. Väl på plats drar han ibland framåt och ibland bakåt, också beroende på situation. Denna teknik varvar han med att gå in den vanliga vägen - bakifrån. 

Min fråga är alltså om ni själva också kör med "framifrån-tekniken" som min gode vän eller om ni någon gång hört talas om någon som gör detta?

I min värld är det helt galet då det finns flera hinder på vägen (pung, könsorgan, innerkanten på toaletten, vatten i toaletten etc.) som man behöver ta hänsyn till om man kör "framifrån".

Lägger även upp en liten bild i ett försök att illustrera hur han jobbar.

• Svar på tråden Hur torkar ni er på toaletten?
  • hejnina
    MegaPaddan skrev 2018-06-07 14:35:17 följande:

När du går in framifrån är det inte lätt hänt att du träffar innerkanten/porslinet på toaletten med baksidan av handen? Hur hanterar du det?

Har verkligen aldrig haft det problemet. Hanterar det inte för det här aldrig uppstått.
  • Mullbär

Är kvinna, så framifrån-tork anses ju helt NONO. Men är överviktig o har jävligt stor röv, så jag når ärligt talat inte bra bakifrån. Därmed torkar jag framifrån, MEN jag drar bakåt (alltså bort från fitthålet). Ibland från sidan om det är kladdigt o jag behöver komma åt fler vinklar (har ett skrynkligt rövhål), men drar aldrig framåt pga fitta liksom.. Så ja.. 

• Mullbär

Håller med om att wetwipes är obligatoriskt vid bajsning! Så mkt fräschare därbak. O fantastiskt skönt för hålet om man är dålig i magen o behöver gå flera ggr på en dag.. Avslutar alltid med sådan!

• Anonym (bk)

Bakifrån, och jag viker ihop pappret. 
    Vissa knögglar visst ihop det till en boll, väldigt skumt.
    Wetwipes vid behov.

• Anonym (P)

Papper 1 tar jag framifrån och drar bak mot rumpis för att få bort kisset (är kvinna). Sen torkar jag rumpan bakifrån/från sidan så många gånger det behövs. Ni som kör wetvipes, slänger ni dom i toan eller i papperskorg? Jag torkar tills det inte är brunt på pappret längre, och rövhålet är ju skyddat mot övrigt tack vare skinkorna, sen som vidare skydd har man trosor, sen har man byxor. Och så en dusch varje jag på det. Det är ju ganska svårt att sprida bajs nånstans på det sättet som nån i tråden med wetvipes verkar tycka?

• Anonym
    Anonym (H) skrev 2018-06-07 14:20:28 följande:

Jag torkar bakifrån då jag inte vill ha bajs i fittan..

...men vill ha bajs på ryggslutet/ändan av stjärtskåran?
  • Spaceman

Har jag möjlighet att duscha efteråt så gör jag det. Annars bakifrån.

• Anonym
    Anonym (creepy) skrev 2018-06-07 15:43:53 följande:

Sköljer röven i handfatet.

Om inte handfatet sitter långt nedanför standardhöjd, så måtte du ha väldigt långa ben? Rinner det inte nedför benen då?
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2018-06-15 21:11:44 följande:

...men vill ha bajs på ryggslutet/ändan av stjärtskåran?

Nu har jag aldrig någonsin i hela mitt liv fått bajs i ryggslutet eller stjärtskåran, men ja. Hellre bajs där än i fittan.
  • Anonym (Justedt)
    Mullbär skrev 2018-06-08 00:46:02 följande:

Håller med om att wetwipes är obligatoriskt vid bajsning! Så mkt fräschare därbak. O fantastiskt skönt för hålet om man är dålig i magen o behöver gå flera ggr på en dag.. Avslutar alltid med sådan!

Och var hamnar våtservetten efteråt? Man får ju inte spola ner dem i toaletten och hur trevligt är det att ha dem i papperskorgen med bajs på?

Själv tar jag lite vatten på toapappret vid behov.
  • Anonym (Justedt)

Nä, tänkte väl det, ingen vill svara att de spolar ner våtservetterna (heter inte wetwipes på svenska) och orsakar oss skattebetalare stora belopp när det blir stopp i reningsverken.

• Mullbär
    Anonym (Justedt) skrev 2018-06-16 07:57:02 följande:
    Och var hamnar våtservetten efteråt? Man får ju inte spola ner dem i toaletten och hur trevligt är det att ha dem i papperskorgen med bajs på?

Själv tar jag lite vatten på toapappret vid behov.
    Slänger dom i badrums-sophinken. Det luktar faktiskt inte om den, har man servetter med doft typ Aloe Vera så luktar det faktiskt bara gott när man öppnar hinken. Är ju inte äckligare än att man slänger mensbindor däri.

Blött papper lämnar ju bara pappersbitar i rövhålet o det kliar ju nästan värre än bajsrester.. 
  • Mullbär
    Anonym (Justedt) skrev 2018-06-16 21:16:58 följande:

Nä, tänkte väl det, ingen vill svara att de spolar ner våtservetterna (heter inte wetwipes på svenska) och orsakar oss skattebetalare stora belopp när det blir stopp i reningsverken.

Men gud, alla kollar inte FL flera ggr per dag.
  • Anonym (creepy)
    Anonym skrev 2018-06-15 21:20:01 följande:

Om inte handfatet sitter långt nedanför standardhöjd, så måtte du ha väldigt långa ben? Rinner det inte nedför benen då?

185lång med proportionella ben. Man får stå på tå men har inga problem att nå upp.

Nej rinner inget längs benen.
  • Bunny on speed
    hejnina skrev 2018-06-07 14:02:05 följande:

Jag tvättar framifrån. Har testat bakifrån några gånger men det känns helt obekvämt. Jag har snippa och har såklart hört att det är dåligt, bajsbakterier hit och dit men bajset hamnar ju inte där (och jag har aldrig haft problem)

Samma här. Men försöker ändå lära mig ta bakifrån. Dock för stel åt höger, så måste bli med vänster hand. Framifrån torkas med höger.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Hur torkar ni er på toaletten?