• Aniiee

Vad ska jag döpa mina nya killar till? (bokfigurer)

Jag har påbörjat (ytterligare) en berättelse att skriva på. Postapokalyptisk fantasy kan vi väl kalla det. Typ. Tänk... The 100 möter Maze Runner möter Dungeons& Dragons.

Historien i sig trampar på bra, problemet jag har är att de 3 viktigaste killarna VÄRGRAR tala om för mig vad de heter. Så jag behöver namnförslag.

Det här är vad jag vet om dessa tre killar hittills. Jag anar att de inte avslöjat allt om sig själva för mig än:

Kille 1: Tall, blonde and handsome. Plockar jämt med teknik, fixar prylar, plockar isär grejer för att ta reda på hur de fungerar, Lekfull och laid back, lite slarvig så där att han utan att tänka noggrannare på det kan kasta en 10000-kronorspryl tvärs över rummet i försvissningen att du kommer fånga den. Generellt den glada, optimistiska typen som tar dagen som den kommer men när allvaret slår till tar han det på allvar. Och om någon skulle ge sig på lillebror, då jävlar. Någonstans mellan 21 och 25 år gammal

Kille 2: Kille 1s lillebror, 17 år. Också tall, blonde and handsome, because genes are a thing. Jag vet inte så mycket om honom än förutom att han verkar vara något av en hothead, och han är inte särskilt glad åt kille nr 3, då både magi och relatioen mellan kille1 och kille 3 verkar vara något han inte gillar..

Kille nr 3: Magikern i gruppen, kille 1s motvikt och älskare. Starka drag av kuudere/sugar-and-ice, kylig och formell utanpå, följer regelboken och så men snäll. varm, förstående och tålmodig om man kommer honom närmre.

Det här är alltså var de står nu. Någon som har några namnförslag? Jag skriver på engelska, men namn från alla länder och kulturer goes into the hat of consideration.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Vad ska jag döpa mina nya killar till? (bokfigurer)
  • Ereya
    Aniiee skrev 2018-06-08 21:38:23 följande:

Oh, yessssssss........*dies a little*

Ett av de bästa spelen som någonsin gjorts. Det förändrade min syn på Tid och att inte skjuta upp saker för mitt i allt kan det vara för sent. Kaidans röst stillar min själ. Garrus och Wrex är my buddies for life. Talis brustna "I want more time with you" i slutet krossade mitt hjärta och Liara är min girlcrush <3 Ashley well, let's not go there, jag lämnar henne alltid på Virmire. Nu blev jag sugen att spela igen. Flera år sen sist.

Thanes prayer som Fem-Shep läser ger mig gåshud VRJE gång. Thane krossar mitt hjärta bara genom att existera, så fin och sorgsen... Människa. (?!)

Fast det var ju inte det vi pratade om.
  • Aniiee
    Ereya skrev 2018-06-08 21:44:40 följande:
    Ett av de bästa spelen som någonsin gjorts. Det förändrade min syn på Tid och att inte skjuta upp saker för mitt i allt kan det vara för sent. Kaidans röst stillar min själ. Garrus och Wrex är my buddies for life. Talis brustna "I want more time with you" i slutet krossade mitt hjärta och Liara är min girlcrush <3 Ashley well, let's not go there, jag lämnar henne alltid på Virmire. Nu blev jag sugen att spela igen. Flera år sen sist.

Thanes prayer som Fem-Shep läser ger mig gåshud VRJE gång. Thane krossar mitt hjärta bara genom att existera, så fin och sorgsen... Människa. (?!)

Fast det var ju inte det vi pratade om.
    Nej, tre (yeah, yeah...) av de bästa spel som någonsin gjorts. Garrus och Thane är mina Bromance Buddies och Kaidan...... Jag vägrade faktiskt romance i 1 och 2 för jag visste, VISSTE redan från början att en dag skulle min male Shepard få honom. Och visst fan hade jag rätt. BioWare  har aldrog skyggat från LGBT-romance. 

Äh, vi kan prata om vad som helst... Har jag någonsin sagt att jag skrivit fanfic på både Mass Effect och Dragon Age, och även Baldur's Gate och KotoR? Ja, det förstås, Mass Effect avslöjade jag ju.....
  • Ereya
    Aniiee skrev 2018-06-08 21:54:05 följande:

Nej, tre (yeah, yeah...) av de bästa spel som någonsin gjorts. Garrus och Thane är mina Bromance Buddies och Kaidan...... Jag vägrade faktiskt romance i 1 och 2 för jag visste, VISSTE redan från början att en dag skulle min male Shepard få honom. Och visst fan hade jag rätt. BioWare  har aldrog skyggat från LGBT-romance. 

Äh, vi kan prata om vad som helst... Har jag någonsin sagt att jag skrivit fanfic på både Mass Effect och Dragon Age, och även Baldur's Gate och KotoR? Ja, det förstås, Mass Effect avslöjade jag ju.....

Ja du har så rätt, glömde visst halva ordet till "spelserie" hehe. Åh, Fan fiction! Jag skrev en om Dragon Age: Inquisition, efter att jag, tadaaa, romanced Solas haha! Har dock inte spelat ut det än (!!!) glömmer som av mig och återupptar inte trots att jag älskar spelet i sig.
  • kaleidoskop88

Jag gillar visst mina fiction-män stuck-up, tall, handsome and brooding... Cullen... Garrus... (ramlar ur gamingstolen och rinner ned på golvet)

• Ereya
    kaleidoskop88 skrev 2018-06-09 16:00:44 följande:

Jag gillar visst mina fiction-män stuck-up, tall, handsome and brooding... Cullen... Garrus... (ramlar ur gamingstolen och rinner ned på golvet)

Nä Cullen var ju så trist, tråkig, vanlig, samma med Blackwall... Haha. Garrus och Wrex däremot, de hade ju humor och humör ;)
  • Aniiee
    kaleidoskop88 skrev 2018-06-09 16:00:44 följande:

Jag gillar också Cullen. 
    Ereya skrev 2018-06-09 16:39:48 följande:
    Nä Cullen var ju så trist, tråkig, vanlig, samma med Blackwall... Haha. Garrus och Wrex däremot, de hade ju humor och humör ;)
    Nä, det är han inte. Då har du inte tagit dig tid till lära känna honom.

Blackwall, däremot..... skip på den......
  • Aniiee
    Glitra skrev 2018-06-09 16:40:37 följande:

Lennart, Gunnar Och Bert.

Också alternativ.
  • Ereya
    Aniiee skrev 2018-06-10 20:02:13 följande:

Jag gillar också Cullen. Nä, det är han inte. Då har du inte tagit dig tid till lära känna honom.

Blackwall, däremot..... skip på den......

Jag gillade hans röst, men han var blond, vilket jag aldrig attraheras av ens IRL. Lite fin var han väl. Och lite småmysig kanske... Inte tall dark and dangerous.
  • Aniiee
    Ereya skrev 2018-06-10 21:13:04 följande:
    Jag gillade hans röst, men han var blond, vilket jag aldrig attraheras av ens IRL. Lite fin var han väl. Och lite småmysig kanske... Inte tall dark and dangerous.
    Bad boys har sin charm, good guys har sin =)
  • kaleidoskop88
    Ereya skrev 2018-06-10 21:13:04 följande:

Jag gillade att han var lite av en drygku*, pardon my french, men att han sedan var så mycket mer när man lärde känna honom. Blackwall däremot... eh what? Fanns inget intressant med honom alls.
  • Ereya
    kaleidoskop88 skrev 2018-06-11 08:26:21 följande:

Jag gillade att han var lite av en drygku*, pardon my french, men att han sedan var så mycket mer när man lärde känna honom. Blackwall däremot... eh what? Fanns inget intressant med honom alls.

Blackwall var så sorgsen, och en idiot som inte stod upp för sig själv, som bytte namn och flydde. En sexistisk gubbe också haha... Ändå räddade jag honom. Jag gillar inte att min squadmates dör.
Svar på tråden Vad ska jag döpa mina nya killar till? (bokfigurer)