(Lång) Hur gör man när man vill separera?
Efter 8 år tillsammans och två barn så känner jag att det är dags att gå vidare. Min sambo och jag har i princip bråkat hela vårat förhållande. Jag är trött fysiskt och psykiskt och längtar bort från vårt hem. Är hellre på jobbet än hemma. Vi tjafsar om minsta lilla.
Min sambo är några år äldre men jag har alltid fått vara den vuxna. Han har spelat bort pengar, varit ute och festat och ibland har jag inte fått tag i honom på närmre ett dygn med olika bortförklaringar. Han förlorade nyss sitt nytagna körkort eftersom han hade rökt på. Han har pratat med tjejer under båda graviditeterna (vad exakt han skrivit med dom om vet jag inte men det har varit tjejer han aldrig pratat med innan utan tagit kontakt med just då).
Sen jag började jobba efter sista barnet så har han nästan sen dag ett på mitt jobb anklagat mig för att vara otrogen. Vilket han inte har några bevis för och som för övrigt inte stämmer. Detta gjorde att han ännu en gång tog kontakt med okända tjejer och börja chatta med dom och även skicka privata bilder. Det gjorde han "som hämnd".
Varje gång vi bråkar tar han upp att jag pratar med killar. Visst, jag har lärt känna manliga kollegor och ibland pratar jag med dom men för det mesta pratar jag med mina tjejkompisar. Jag har inget att dölja.
I början på året så va det så illa att vi kom överens om att vi inte skulle va tillsammans längre. Han skulle söka lägenhet eftersom han just då hade sitt körkort och det skulle va lättare för han med allt vad hämtning/lämning på förskola och ta sig till jobbet innearr och han hade fast jobb. Men helt plötsligt ändra han sig och vägrade hjälpa till.
Jag genomgår just nu en abort pga vår situation och fem minuter efter att jag tar första pillret undrar han när han ska få ha sex igen..
Nu är vi här igen. Men jag känner att jag vill inte att han ska hindra mig den här gången. Hur gör jag? Hur hittar man en lägenhet i dagens läge när man inte har fast jobb? Eller tillräckligt med poäng i bostadskön. Ingen släkt i närheten och med två barn är det inte lätt att flytta hem till nån kompis.
Eller är det bara att ge upp?