• Anonym (Fy)

    Hur snål och egoistisk kan man bli?!

    Var ute i trädgården med sonen. Grannkärringen var också ute. Sonen var sugen på jordgubbar och frågade artigt om han fick ta. Hon sa nej! Hur kan man säga nej till ett barn?? Hon har inga egna, jordgubbar är ju barnens stora sommarglädje.

    När surkärringen gått in gick vi över och plockade gubbar. Fnissiga var vi när vi gjorde något hemligt. Det förtjänade snåljåpen.

    Hoppas hon är nöjd nu. Hon har lärt ett artigt barn att inte fråga för då får man nej. Nästa gång kommer han bara ta dem.

  • Svar på tråden Hur snål och egoistisk kan man bli?!
  • Anonym (U)

    Om nu jordgubbar är ditt barns stora sommarglädje så PLANTERA EGNA JORDGUBBAR ÅT DITT BARN. Skäms på dig. Värsta sortens granne. Inte konstigt tanten är dryg mot dig. Du är ju sjuk. Inget vett.

  • Anonym (!)

    Jag hoppas att detta inte är en sann historia, TS, för annars har du just lärt ditt barn att ett nej inte är ett nej utan det är okej att ta för sig av det man vill ha ändå.

  • Pierott

    Jag hoppas du skämtar? Hade nån gått in på gården o snott mina jordgubbar hade jag jagat iväg dom med baseballträet. Jag skiter i om deras snoriga ungar älskar jordgubbar. Då får deras föräldrar skaffa egna sådana!

  • Anonym (Carin)

    Jag skulle inte heller bjuda andras ungar på mina jordgubbar, just för att det är mina jordgubbar. Vill din unge ha jordgubbar så får du för helvete plantera egna plantor. Och hade jag kommit på dig i mitt jordgubbsland hade ni fått en fet jävla utskällning. Hoppas du är nöjd med att ha lärt din son att stjäla är helt okej och till och med uppmuntrat från ditt håll.

  • AndreaBD

    Jag kan bara hoppas att den här tråden inte är på riktigt. Det vore illa, att lära sitt barn att strunta i andras egendom,  att strunta i vad dem säga och att stjäla .

  • Anonym (Arc)
    Anonym (!) skrev 2018-06-12 19:22:55 följande:

    Jag hoppas att detta inte är en sann historia, TS, för annars har du just lärt ditt barn att ett nej inte är ett nej utan det är okej att ta för sig av det man vill ha ändå.


    Haha, precis!
    Kanske TS är för snål för att köpa hem jordgubbar och för lat för att odla egna... och istället projicerar sin egen snålhet på grannen.
  • Anonym (trams)
    Anonym (Fy) skrev 2018-06-12 19:17:41 följande:

    Var ute i trädgården med sonen. Grannkärringen var också ute. Sonen var sugen på jordgubbar och frågade artigt om han fick ta. Hon sa nej! Hur kan man säga nej till ett barn?? Hon har inga egna, jordgubbar är ju barnens stora sommarglädje.

    När surkärringen gått in gick vi över och plockade gubbar. Fnissiga var vi när vi gjorde något hemligt. Det förtjänade snåljåpen.

    Hoppas hon är nöjd nu. Hon har lärt ett artigt barn att inte fråga för då får man nej. Nästa gång kommer han bara ta dem.


    och det här ska vi tro på? 
  • Anonym (K)

    Låter riktigt trolligt.

    Men OM det är en sann historia så är det riktigt synd om ungen som har sån snål j*vel till förälder som inte själv pallar odla några jordgubbar till ungen. Sämsta föräldern jag hört talas om. Förstår inte hur man kan vara en så dålig förälder att man berövar ett barn på det viktigaste på sommaren?

  • viseversa

    Ja gud vad gulligt och busigt att lära sitt barn att stjäla ts. Plantera egna jävla jordgubbar kanske. Och sen bjuder du alla grannarnas barn på dom. Eller det kanske du itne vill? Men grannen ska bjuda tycker du?

  • Anonym (ace)

    Vilken dålig förälder som lär sina barn att stjäla!
    Och vilken dålig förälder som inte skaffar egna jordgubbar till sina barn istället för att låta dem tigga!

  • Contador

    Tjyvar är ni. Bara för att hon är snåljåp betyder varken att du bör lära ditt barn att stjäla eller att tresspassa på andras tomter. Är du ensamstående vänsterpartist?

  • BurningDiamond
    Contador skrev 2018-06-12 23:49:59 följande:

    Tjyvar är ni. Bara för att hon är snåljåp betyder varken att du bör lära ditt barn att stjäla eller att tresspassa på andras tomter. Är du ensamstående vänsterpartist?


    Bara för att TS är helt utan vett och sans betyder inte att TS är vänsterpartist, eller ensamstående...
  • Contador

    det har du rätt i ...tyvärr kan jag inte radera inlägget

Svar på tråden Hur snål och egoistisk kan man bli?!