• Anonym (Sviken)

Vi är inte ens skilda ännu, bor fortfarande ihop och han dejtar!

Känner mig så enormt sviken och överkörd av min snart exmake.

I april sa han att han ville skiljas. Jag blev förkrossad men insåg ganska snabbt att jag nog ville detsamma. Det vara bara illusionen av oss som höll oss ihop. Vi har levt som bästa vänner de senaste 3 åren.

Jag tyckte vi skulle prova terapi, för sonens skull, han tyckte det var meningslöst och ja, då är det knappast någon idé.

Skilsmässoansökan lämnades in och den går igenom först i november.

Jag har ännu inte flyttat för att jag inte har ett boende. Kommer förmodligen att ha det i september.

Han dejtar redan hej vilt och jag känner mig så jävla vilsen, sviken och sårad. Han är singel rent tekniskt men jag tycker väll att man med respekt för varandra kan vänta tills åtminstone skilsmässan är igenom och jag har flyttat ut.

Det tycker inte han. Jag är bara jobbig, tar hem dålig energi och sprider negativitet omkring mig när jag försöker förklara för honom att det han gör är respektlöst. 

Tänker jag fel? Vad tycker ni andra?

Vi var överens om att vara vänner. För vi har ju alltid varit varandras bästa vän. Men vår vänskap verkar inte vara värd något för honom och för mig känns han som en främling.

• Svar på tråden Vi är inte ens skilda ännu, bor fortfarande ihop och han dejtar!
  • BossHoss
    Anonym (Sviken) skrev 2018-06-18 14:52:10 följande:

I april sa han att han ville skiljas. Jag blev förkrossad men insåg ganska snabbt att jag nog ville detsamma. Det vara bara illusionen av oss som höll oss ihop. Vi har levt som bästa vänner de senaste 3 åren.

Jag tyckte vi skulle prova terapi, för sonens skull, han tyckte det var meningslöst och ja, då är det knappast någon idé.

Jag har ännu inte flyttat för att jag inte har ett boende. Kommer förmodligen att ha det i september.

Han dejtar redan hej vilt och jag känner mig så jävla vilsen, sviken och sårad. Han är singel rent tekniskt men jag tycker väll att man med respekt för varandra kan vänta tills åtminstone skilsmässan är igenom och jag har flyttat ut.

Det tycker inte han. Jag är bara jobbig, tar hem dålig energi och sprider negativitet omkring mig när jag försöker förklara för honom att det han gör är respektlöst. 

Vi var överens om att vara vänner. För vi har ju alltid varit varandras bästa vän. Men vår vänskap verkar inte vara värd något för honom och för mig känns han som en främling.

Tycker d känns lite respektlöst. Varför måste han säga han skall dejta när han går ut?

Bodde ihop med två polare förr när man var ung singel och knullade allt man kom över. Men ingen av de vist om det för jag skötte det snyggt. Så då borde väl han kunna göra det med.

verkar som han vill du skall veta och därav såra dig. Gör samma sitt inte hemma, ut och ha kul, välj och vraka
  • Anonym (123)

Så länge han inte drar hem folk så tycker jag inte att du har med det att göra. 

"Men vår vänskap verkar inte vara värd något för honom"
    Hans dejtande har inte med er vänskap att göra.

• Anonym (Sviken)
    BossHoss skrev 2018-06-18 15:02:58 följande:
    Tycker d känns lite respektlöst. Varför måste han säga han skall dejta när han går ut?

Bodde ihop med två polare förr när man var ung singel och knullade allt man kom över. Men ingen av de vist om det för jag skötte det snyggt. Så då borde väl han kunna göra det med.

verkar som han vill du skall veta och därav såra dig. Gör samma sitt inte hemma, ut och ha kul, välj och vraka
    Han talar inte om det direkt men jag känner honom så väl att jag vet när han ljuger och blir då bara arg när han ljuger och drar en fullständigt osannolik historia.
  • Anonym (Sviken)
    Anonym (123) skrev 2018-06-18 15:06:42 följande:

Nej, såklart inte. Men hans dejtande har att göra med respekten för mig. Inte minst för att han bara drar och tar för givet att jag inte ska göra något (han tar alltså inte hänsyn till det faktum att han har barn).
  • BossHoss
    Anonym (Sviken) skrev 2018-06-18 15:07:40 följande:
    Han talar inte om det direkt men jag känner honom så väl att jag vet när han ljuger och blir då bara arg när han ljuger och drar en fullständigt osannolik historia.
    Sluta fråga och snoka då?

Varför ställer du frågorna till honom när du inte vill veta svaren?

Han gör inget fel tycker jag isåfall. Du som lägger dig i saker du inte har med att göra.
  • Bjoer

Jag kan hålla med om att det är respektlöst, samtidigt som det kan vara svårt att hålla sig ifrån. När jag gjorde slut med mitt ex bodde vi ihop ett tag efter. Vår deal var att vi har inte sex med någon annan så länge vi bor ihop, vilket kändes som en rimlig deal.

• Anonym (.....)

Förstår att det för dig kan vara jobbigt men samtidigt har ni ju tagit ett beslut om att gå skilda vägar varför ska han då inte ha rätt att dejta? Tänker att så länge han inte gör det i hemmet framför dig så är det nog bara så att du får finna dig i det, tror du det kommer kännas annorlunda när ni väl har det på papper? Tror det kommer vara tufft en period innan du vant dig vid att han är med andra även om du skulle bo någon annanstans

• Anonym (Jane)

Eftersom han var den som tog initiativet till skilsmässan så har ju han ett mentalt försprång över dig då detta förmodligen är något som han funderat på ett tag innan han tog upp det med dig.
    Kan förstå dig, mycket väl, att det inte känns något kul! Men för vissa funkar det bästa att vänta ett tag innan man börjar dejta igen, medan andra vill ut och testa vingarna direkt. Vad som är rätt eller fel kan man väl bara avgöra själv?

Sen så behöver han ju inte skylta med det eftersom det sårar dig! Men så länge han inte tar hem dejterna eller gör det för öppet så får du nog finna dig i det.

• Anonym (anonym)
    Anonym (123) skrev 2018-06-18 15:06:42 följande:

Håller med. Han har gjort slut, så jag kan inte se något fel i det så länge han sköter det diskret.
  • Anonym (skitstövel)

Jag tycker att det är oerhört respektlöst att börja hålla på och dejta medan du fortfarande bor där, speciellt när det bara gått två månader sen sedan han berättade att han ville skiljas. Det är fortfarande otroligt färskt för dig och du måste träffa honom varenda dag. Hade han någon respekt och omtanke för dig skulle han väntat. 

Det här med att han "tekniskt är singel" är sån jäkla bullshit. Människor är inga robotar utan mänskliga och då visar man hänsyn istället för att fullkomligt köra över någon man brukade dela sitt liv med för att man "tekniskt sett" har rätt till det. Vill man ändå välja att göra det fine men då får du finna dig i att ses som den själviska skitstövel du beter dig som. 

• Anonym (A)
    Bjoer skrev 2018-06-18 15:10:40 följande:
    Jag kan hålla med om att det är respektlöst, samtidigt som det kan vara svårt att hålla sig ifrån. När jag gjorde slut med mitt ex bodde vi ihop ett tag efter. Vår deal var att vi har inte sex med någon annan så länge vi bor ihop, vilket kändes som en rimlig deal.
    Håller med
  • Anonym (Z)
    Anonym (Sviken) skrev 2018-06-18 15:08:54 följande:

Nej, såklart inte. Men hans dejtande har att göra med respekten för mig. Inte minst för att han bara drar och tar för givet att jag inte ska göra något (han tar alltså inte hänsyn till det faktum att han har barn).

Ni har väl ett schema för barnen? Sluta ställ frågor, ut och dejta du med. Eller, ha bara kul och träffa lite kompisar.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Sviken) skrev 2018-06-18 14:52:10 följande:

Har ni inte en relation, angår hans kärleksliv inte dig.
  • Anonym (Känner igen)

Mitt ex gjorde precis detsamma. Det var superjobbigt! Dessutom var det han som skulle flytta och han lyfte inte ett finger för att flytta ut. Han bodde bra i vardagsrummet tyckte han. Pratade högt i telefon med sina olika dejter i timslånga samtal. Det var olidligt att ligga i sovrummet och försöka sova medan han snackade...huuu.

• TriC

Ni har gjort slut; självklart ska ni inte fortsätta bo ihop!! Se till att någon av er kommer därifrån omgående. Även om det är svårt att hitta boende, så kan vad som helst duga ett litet tag. 
    Dessutom har ni båda rätt att dejta hur mkt ni vill, men jag tycker att det bör skötas lite snyggt och diskret av respekt för den andre. Men som jag sa, fortsätt inte bo ihop i flera månader till! 

Svar på tråden Vi är inte ens skilda ännu, bor fortfarande ihop och han dejtar!