gömmer alkohol=alkoholist?
Min pappa gömmer alkohol, betyder det att han är alkoholist?
Min pappa gömmer alkohol, betyder det att han är alkoholist?
alltså han gömmer det till sig själv DET vet jag men alkoholist betyder att han har att dricka alkohol som sjukdom...
Eftersom det varken ingår i den juridiska eller den medicinska definitionen av missbruk/beroende/substanssyndrom så kan man inte sätta något likhetstecken mellan dem, nej. Men det är vanligt att alkoholister gömmer alkohol, och det är vanligt att man har någon form av alkoholproblematik om man gör det.
Har din pappa missbruk, det är inget som går missa överhuvudtaget om man lever tillsammans, det är omöjligt.
Ungefär ålder på pappa?
Har din pappa missbruk, det är inget som går missa överhuvudtaget om man lever tillsammans, det är omöjligt.
Ungefär ålder på pappa?
Jo, då det inbilla sig att han var ung.
Annars hör man i så många trådar att barn alltid vet och mår illa.
Men inte tydligen när argumentet ska vändas.
Jo, då det inbilla sig att han var ung.
Annars hör man i så många trådar att barn alltid vet och mår illa.
Men inte tydligen när argumentet ska vändas.
Och då vet man redan från början, och denna fråga blir obsolet.
Och då faller även att barn vet när en förälder dricker, tack det var hit jag ville komma.
Mamma som är snudd på nykterist vann whisky på Stenafärjan när hon tog lotter f.a vinna choklad (flera olika vinster i samma lotteri). Hade jag inte känt henne hade jag känt klar alkisvarning när hon långt senare drog fram flaskan från bakom tvättkorgen (där den varit minst i vägen
)
Men du visste nått var fel, eller?
Och hur ska vi veta detta när det inte är berättat?
Det är endast en spekulation om allt, tom den ställda frågan.
Och massor av teorier dyker upp.