• mamma1122

v. 5+2 dom kunde inte se fostret.

Hej. Behöver lite hjälp ifrån er. Jag har fått sådana extrema magsmärtor sedan jag plussade. Jag är så orolig att jag fått missfall. Jag åkte in till akuten och fick ett VUL där de såg gulesäck och gravid symptom eller vad det heter. Men de såg inget foster. Då undrar jag när såg ni tidigast eran bebis? vill gärna gå när det är som bäst chans. 

• Svar på tråden v. 5+2 dom kunde inte se fostret.
  • Moorii

Jag har fått missfall två gånger och vid nästa graviditet har jag gjort ultraljud på magen vid 8+0 då det inte görs tidigare, med risk för att man inte ser något. Båda gångerna har vi sett ett litet embryo med hjärta som slår.

• Iowhannah
    Salmiakk skrev 2018-06-27 16:32:27 följande:

Åkte du till AKUTEN för det????

Varför inte? Hon skriver ?extrema magsmärtor?, det hade lika gärna kunnat vara utomkveds och då hade det varit dumt att INTE kolla upp det.
  • IceKitten

"Extrema magsmärtor", som TS beskriver det, är väl definitivt någon en kan åka till akuten för... Oavsett vad man nu misstänker är fel. 
  • mamma1122

ja det gjorde jag? var de något fel med det?
  • mamma1122
    Moorii skrev 2018-06-27 15:28:01 följande:

Jag har fått missfall två gånger och vid nästa graviditet har jag gjort ultraljud på magen vid 8+0 då det inte görs tidigare, med risk för att man inte ser något. Båda gångerna har vi sett ett litet embryo med hjärta som slår.

åh okej tack snälla, då får jag vänta iallafall vill v.8 då! Det gör mig lite med optimistisk. Hjärta
  • mamma1122

Jag hade sådana smärtor att jag skrek och grät den dagen. Jag tror att man åker in till akuten när ens smärtor är ohanterbara :) men de kanske bara är jag. 
  • Iowhannah
    IceKitten skrev 2018-06-27 16:36:55 följande:

"Extrema magsmärtor", som TS beskriver det, är väl definitivt någon en kan åka till akuten för... Oavsett vad man nu misstänker är fel. 

Precis! Hade hon inte nämnt graviditeten så hade ingen reagerat på det heller.

Nä men jag sitter väl här med min brustna blindtarm och tar en Alvedon och hoppas på det bästa (said no one ever).
Svar på tråden v. 5+2 dom kunde inte se fostret.