Familjebråk när det är som värst!
Jag skriver här för att jag inte vet vad jag ska göra, och inte har någon jag kan vända mig till just nu. Vi är en familj på 8 syskon, alla utflyttade och med egna familjer. Jag och yngsta syskonet bor själv. Det har alltid varit större bråk inom släkten/familjen. En del av det är jag orsaken till för att jag inte höll med mina föräldrars uppfostran när jag var ung och fick hjälp av någon släkting och socialen med boende. Socialen har varit inblandad tidigare innan mig. Nåja, fick iallafall så gott som hela familjen och större delen av släkten emot mig. Dom som hjälpte mig har inte haft det lätt heller. Många har inte kontakt än idag. Jag är över 30 nu. Saken är den att jag har försökt enas med min familj och det har gått sådär ibland, och nu tycker jag att vi har en bra kontakt allihopa så länge jag håller mig på min kant. Men, så länge jag inte tar upp det som har hänt och inte pratar om det med syskonen och föräldrarna. Det är ju mitt fel att det blev som det blev och jag förstörde för min familj, ja ni vet. Speciellt min och mammas relation. Det var där det började. Hon tryckte ner mig psykiskt och fysiskt. Jag har än idag starka minnesbilder som jag kämpar med fast vi har en hyfsad kontakt. Hon mår inte bra, men det får jag inte nämna, speciellt åt en syster som håller med mamma i allt. Systern har 2 egna små barn, och jag och andra ser att hon inte är snäll med barnen alla gånger. Vi säger ifrån, men usch vad arg hon blir. Det är skrämmande hur mycket hon börjar ta efter mammas sätt att uppfostra barnen. Det eskalerade efter ett samtal med henne här om dagen. Det blev diskussion om småsaker, jag försökte att inte säga för mycket, men till slut så brast det för mig med. Pojken blev rastlös och hon säger högt att han är omöjlig. Frågar om jag får prata med honom, han är 5 år. Systern är irriterad (på mig) Hon säger till pojken "moster ska skälla ut dig, moster ska prata vett i skallen på dig". Pojken sa att han tycker om att prata med mig. Dom har sökt hjälp hos familjerådgivningen för att pojken är svår att hantera och är överenergisk. Jag vet att jag måste ta kontakt med dom om det här, men jag vet också vad som händer då. Jag kommer få så mycket skit på mig igen från hela familjen (förutom 2 syskon som ser samma sak). Vad hade ni gjort? Kan säkert vara anonym, men dom kommer ju fort lista ut vem som har gjort det. Lider med barnen så sjukt mycket. Jag är så orolig att hon tappar besinningen helt och skadar dom. Jag ser ett tydligt mönster redan. (Pga min mors beteende mot mig och mina syskon)