• Farfar blå

Hur tänker ni fira när SD blivit största parti och får inflytande äntligen?

Verkar gå mot en brakseger enligt alla opinionsundersökningar så visst finns det ännu lite hopp för landet. Så hur kommer ni att fira när valresultatet talar sitt tydliga språk att folket fått nog av vanstyret äntligen. Att dom andra partierna i 7-klövern måste samarbeta över blockgränserna lär inte bli verklighet då t.om alliansen redan är splittrad i många frågor så i slutänden blir det ändå SD som sätter ribban framöver hur mycket övriga partier än vägrar att samarbeta av löjliga principer och politiskt jönseri. Och grädde på moset blir om både KD och MP får respass ut ur riksdagen.
    Anti-SD sympatisörer undanbedes att svara i tråden då ni ändå är körda på valnatten.

• Svar på tråden Hur tänker ni fira när SD blivit största parti och får inflytande äntligen?
  • Aikido

Fira?

Skulle det inträffa kommer flaggan att vaja på halv stång hos mig i alla fall.

• Nimzay

Vill helst inte tänka på valet överhuvudtaget om jag ska vara ärlig, så har ingen aning

• OlgaElvira
    Farfar blå skrev 2018-07-08 17:32:40 följande:

Verkar gå mot en brakseger enligt alla opinionsundersökningar så visst finns det ännu lite hopp för landet. Så hur kommer ni att fira när valresultatet talar sitt tydliga språk att folket fått nog av vanstyret äntligen. Att dom andra partierna i 7-klövern måste samarbeta över blockgränserna lär inte bli verklighet då t.om alliansen redan är splittrad i många frågor så i slutänden blir det ändå SD som sätter ribban framöver hur mycket övriga partier än vägrar att samarbeta av löjliga principer och politiskt jönseri. Och grädde på moset blir om både KD och MP får respass ut ur riksdagen.

Anti-SD sympatisörer undanbedes att svara i tråden då ni ändå är körda på valnatten.

Hur har du själv tänkt fira? Eller är du ute efter idéer?
  • hipsterpappan

Männen som lyckades med att förstöra landet på ett par decennium

• hipsterpappan

Någon ens som tvivlar på att dom snart är här?

• Kasperina

En "brakseger" kräver minst 50% av rösterna, och jag har svårt att tro att så många röstberättigade är så lättlurade att de gått på Åkessons populistiska dravel.
    Å andra sidan skulle det vara lite underhållande att se hur de skulle bete sig i ett sådant läge, eftersom jag tror att de själva är mycket väl medvetna om att deras politik inte fungerar i den verkliga världen.

• hipsterpappan

Chansen att dom blir största parti är ganska god och med det en vågmästarroll som heter duga.

• Kasperina
    hipsterpappan skrev 2018-07-09 19:29:22 följande:

Chansen att dom blir största parti är ganska god och med det en vågmästarroll som heter duga.

Det är en jävla skillnad på vägmästarroll och brakseger... Den ena har något att säga till om, den andra har det inte Hur mycket tror du att SD lyckas få igenom med 30% av mandaten? Största parti låter ju fint, men de måste kunna samarbeta med någon för att kunna få igenom sin politik om de har under 50% av mandaten. I politiken funkar det inte med järnrör, så hur tror du att det kommer att gå för dem?
    Jag hoppas att övriga partier låter dem få igenom precis så mycket som behövs för att kreti och pleti ska börja förstå hur verklighetsfrånvända de faktiskt är, men de kommer knappast låta dem få igenom tillräckligt för att göra någon verklig skada.
Svar på tråden Hur tänker ni fira när SD blivit största parti och får inflytande äntligen?