Vad tycker ni om detta namn?
Hej
Väntar en flicka och funderar på namn. Franka. konstigt, fint eller fult?
Hej
Nej, nej och åter nej. Liknande namn; Bianca, Amanda,
Hej
Helt ok, ett i mitt tycke 'hårt' namn dock. Jag gillar ovanliga namn som ändå är namn. När man tar ett vanligt namn och börjar stava det med en massa extra bokstäver tycker jag bara det blir löjligt. Vissa hittepånamn är också ganska löjliga medan andra är gulliga och blir vanliga namn efter ett tag.
Tycker att det låter lite hårt.
När jag jobbade för posten så var franka kort för ?frankering?.
Kluven. Min första tanke var fult. Men namnet växer när man smakar på det lite.
Jag tyckte det lät fult först men så det några gånger och tror att det är ett namn man vänjer sig vid, lite hårt men blir ändå rätt coolt ju mer jag säger det :)
Nej, nej och åter nej. Liknande namn; Bianca, Amanda,
Vad blev det? Har en dotter som är tre som fick namnet Franka. Intressant att ingen gillar det bland de som kommenterat för jag har bara fått positiva kommentarer:) Vissa tror jag tog Frqnk och la till ett a, men i själva verket har jag kroatiskt ursprung där det är vanligt. Sen har jag bott i Italien och där är det också vanligt fast med c. Så det var något jag föll för tidigt i livet, och det passar henne perfekt för det är ju lite hårdare och hon är en tjej med mkt skinn på näsan :D
Vad blev det? Har en dotter som är tre som fick namnet Franka. Intressant att ingen gillar det bland de som kommenterat för jag har bara fått positiva kommentarer:) Vissa tror jag tog Frqnk och la till ett a, men i själva verket har jag kroatiskt ursprung där det är vanligt. Sen har jag bott i Italien och där är det också vanligt fast med c. Så det var något jag föll för tidigt i livet, och det passar henne perfekt för det är ju lite hårdare och hon är en tjej med mkt skinn på näsan :D
Välj ett namn som liknar detta ,och är mera vanligt.
Varför Franka? Jag har aldrig hört det namnet tidigare men inte fint