• Anonym (Gravid)

Vad tycker ni om detta namn?

Hej

Väntar en flicka och funderar på namn. Franka. konstigt, fint eller fult?

• Svar på tråden Vad tycker ni om detta namn?
  • Anonym (sissan)

Nej, nej och åter nej. Liknande namn; Bianca, Amanda,

• Kirenaj68
    Anonym (Gravid) skrev 2018-07-11 15:12:37 följande:

Hej

Väntar en flicka och funderar på namn. Franka. konstigt, fint eller fult?

Konstigt och fult.
  • Rappakalja

Helt ok, ett i mitt tycke 'hårt' namn dock. Jag gillar ovanliga namn som ändå är namn. När man tar ett vanligt namn och börjar stava det med en massa extra bokstäver tycker jag bara det blir löjligt. Vissa hittepånamn är också ganska löjliga medan andra är gulliga och blir vanliga namn efter ett tag. 

• Anonym (Också kluven)

Jag tyckte det lät fult först men så det några gånger och tror att det är ett namn man vänjer sig vid, lite hårt men blir ändå rätt coolt ju mer jag säger det :)

• Anonym (Nyfiken i en strut)
    Anonym (sissan) skrev 2018-07-14 03:52:54 följande:

Nej, nej och åter nej. Liknande namn; Bianca, Amanda,

På vilket sätt är Amanda ett liknande namn som Franka? Bianca kan jag se likheten i ändelsen, men Amanda?
  • Anonym (Frankas mamma)

Vad blev det? Har en dotter som är tre som fick namnet Franka. Intressant att ingen gillar det bland de som kommenterat för jag har bara fått positiva kommentarer:) Vissa tror jag tog Frqnk och la till ett a, men i själva verket har jag kroatiskt ursprung där det är vanligt. Sen har jag bott i Italien och där är det också vanligt fast med c. Så det var något jag föll för tidigt i livet, och det passar henne perfekt för det är ju lite hårdare och hon är en tjej med mkt skinn på näsan :D

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Frankas mamma) skrev 2024-12-27 18:15:58 följande:

Vad blev det? Har en dotter som är tre som fick namnet Franka. Intressant att ingen gillar det bland de som kommenterat för jag har bara fått positiva kommentarer:) Vissa tror jag tog Frqnk och la till ett a, men i själva verket har jag kroatiskt ursprung där det är vanligt. Sen har jag bott i Italien och där är det också vanligt fast med c. Så det var något jag föll för tidigt i livet, och det passar henne perfekt för det är ju lite hårdare och hon är en tjej med mkt skinn på näsan :D

Jag hoppas att bara de som har nåt snällt att säga kommenterar till föräldrarna 😊 att fråga om ett ofött barn bäddar för mer ärlighet
  • Anonym (Va)

Välj ett namn som liknar detta ,och är mera vanligt.

• Anonym (B)

Varför Franka? Jag har aldrig hört det namnet tidigare men inte fint

Svar på tråden Vad tycker ni om detta namn?