Dags att flytta tillbaks till hemstaden igen.
För snart två år sedan flyttade jag till min killes hemstad. Vi träffades på nätet och hade ett distansförhållande i ca ett halvår först. Märkte, handen på hjärtat, ganska snart efter att vi flyttat ihop att vi var väldigt olika på ganska betydande plan (människosyn etc.). Han förväntade sig att jag skulle passa in i hans liv utan att behöva anpassa sig efter mig. Han har en hobby som tar mycket tid (och pengar), men jag hade inte insett HUR mycket tid (och trodde att hobbytiden skulle minska när jag var på plats). Eftersom han jobbar heltid + styr med sin hobby ett antal timmar efter jobbet varje dag samt oftast hela helgen så har jag varit väldigt mycket ensam i en främmande stad, 30 mil från familj och vänner.
Har trots detta kämpat och försökt men orkar nu inte mer. Måste erkänna för mig själv, och har börjat göra det även för andra att det här inte funkar, det är inte det här livet jag vill ha och han är inte villig att förändra något för att göra det bättre för mig.
Så hela processen med att hitta ett nytt jobb i min hemkommun till att börja med startar nu om, för två år sedan sökte jag jobb här i hans stad innan jag kunde flytta.
Är så ledsen att det jag satsat inte föll bättre ut och att jag valde att lämna ett bra jobb och hela mitt sociala liv för att sitta själv i en lgh. och vänta på en man som man aldrig vet när han skulle komma hem.