• Dizi22

    2:a kur letrozol bim Augusti

    Inorgon är cd 3 och jag böjar igen med min andra kur ekel dos Letrozol 3-7 cd.

    Är det någon här som vill följa med?

    I första kuren så fick jag många biverkningar mest var det huvudvärk. Fick ingen Vul och min läkare är på semester återkommer den 12:e augusti :( så ingen vul heller den gång.

  • Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti
  • Ida3434

    Har bim på lördag och än så länge är testerna negativa. Ända sedan ägglossning har jag haft ont i magen men nu sista dagarna har det blivit värre.

    Det kommer bara på kvällarna. På morgonen när jag vaknar känner jag ingenting. Det spänner, sticker och drar. Känns riktigt obehagligt och ibland blir jag orolig.

    Någon som upplevt något liknande efter Letrozol och Ovitrelle? 

  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-08-14 20:15:36 följande:

    Okej, o man har sett att du har fina ägg?

    O hur vet man att du får äl?

    Gott att se att du skriver lite ibland


    Det gjorde blodprov då när jag tog letrozol

    Dock så har jag ju inte så många ägglosningar per år utan tabletthjälp :( :(
  • vill2017
    Ida3434 skrev 2018-08-15 21:15:28 följande:

    Har bim på lördag och än så länge är testerna negativa. Ända sedan ägglossning har jag haft ont i magen men nu sista dagarna har det blivit värre.

    Det kommer bara på kvällarna. På morgonen när jag vaknar känner jag ingenting. Det spänner, sticker och drar. Känns riktigt obehagligt och ibland blir jag orolig.

    Någon som upplevt något liknande efter Letrozol och Ovitrelle? 


    Hej!

    Jag har känt av stick och hugg och tillochmed lite ont i ljumskarna efter Letrozol och Ovitrelle, det har däremot inte känts så pass mycket att det gjort väldigt ont eller varit obehagligt. Det är säker olika från person till person. Jag besväras vanligtvis inte av varken mens eller ägglossning i någon större utsträckning.

    Men vi hoppas istället att dina symtom är tecken på graviditet!! :)
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-08-15 21:16:46 följande:

    Det gjorde blodprov då när jag tog letrozol

    Dock så har jag ju inte så många ägglosningar per år utan tabletthjälp :( :(


    Okej, med mig vet man inte hur många äl jag har själv. Jag får ju fina ägg med Letrozol men aldrig äl. Så därför tar ju jag Ovitrelle sprutan. Har bara använt den en gång innan sommar uppehållet o då lyckades jag ju bli gravid men fick missfall.

    Så nu blir det andra gången med Ovitrelle. Ska kolla mina ägg på måndag får vi se när det e dags för sprutan.

    Det jag tänkte på för din skull var mest hur äggen ser ut, om dom e dugliga?

    Man kan ju ha dålig kvalitet på äggen o då spelar äl inte så stor roll.

    O vet man att du får äl varje månad med Letrozol då?

    Med mig gjorde man bara blodprov en gång o inget mer.

    Kan ju vara så att du fick äl den månaden men inte flera.

    Jag går så många ggr på VUL för att se hur det ser ut innan Letrozol start, sedan på cd 14-15 för o se hur många ägg det blivit o kvaliteten. Sist men inte minst storleken på äggen innan jag själv injicerar Ovitrelle.

    Jag gör alltså mellan 4-6 VUL per cykel
  • Ida3434
    vill2017 skrev 2018-08-16 09:30:13 följande:
    Hej!

    Jag har känt av stick och hugg och tillochmed lite ont i ljumskarna efter Letrozol och Ovitrelle, det har däremot inte känts så pass mycket att det gjort väldigt ont eller varit obehagligt. Det är säker olika från person till person. Jag besväras vanligtvis inte av varken mens eller ägglossning i någon större utsträckning.

    Men vi hoppas istället att dina symtom är tecken på graviditet!! :)
    Tack så mycket för ditt svar. Fortfarande negativa test så tror inte det är en graviditet på gång. Har haft mycket komplikationer med letrozol och ovitrelle så är så orolig så fort jag får värk. 
  • vill2017
    Ida3434 skrev 2018-08-16 17:35:52 följande:
    Tack så mycket för ditt svar. Fortfarande negativa test så tror inte det är en graviditet på gång. Har haft mycket komplikationer med letrozol och ovitrelle så är så orolig så fort jag får värk. 
    Så jobbigt för dig! Finns det någon som du kan ringa upp för att prata om dina besvär? Står det något om dina biverkningar i bipacksedeln till Ovitrelle?

    Jag fick min mens igår så det blev inget för mig heller denna månad. Nästa månad gör vi uppehåll från behandling eftersom min man inte kommer att vara hemma under ägglossning.

    Har bett Sophiahemmet ringa upp idag för ett litet prat om vad nästa steg borde vara. Vi skulle bara pröva Letrozol i tre månader och detta var den tredje.
  • isabellajella
    Ida3434 skrev 2018-08-13 20:37:36 följande:

    Jag håller tummarna att det är en normal graviditet. Uppdaterar gärna när du får mer information. 


    Har du några symtom? 

    Min kropp tog hand om utomkvedet själv så jag slapp operation.


    tänkte uppdatera lite som jag lovade :) 


    verkar vara en normal graviditet, dock höjde sig inte hcg som de ville en vecka efter heller, så behövde åka in för att kolla om det var utomkveds vilket det inte var.. så jag var där i måndags, då såg man hjärtat ticka, gulsäcken och emroyt i den storleken den ska vara på den dagen. Båda läkarna var rätt chockade faktiskt men väldigt positiva. så jag håller tummarna att detta håller i sig :):)

  • GlitterLina
    isabellajella skrev 2018-08-29 18:14:21 följande:

    tänkte uppdatera lite som jag lovade :) 

    verkar vara en normal graviditet, dock höjde sig inte hcg som de ville en vecka efter heller, så behövde åka in för att kolla om det var utomkveds vilket det inte var.. så jag var där i måndags, då såg man hjärtat ticka, gulsäcken och emroyt i den storleken den ska vara på den dagen. Båda läkarna var rätt chockade faktiskt men väldigt positiva. så jag håller tummarna att detta håller i sig :):)


    Så roligt & skönt :) grattis
  • Trullis82
    vill2017 skrev 2018-08-17 07:14:15 följande:

    Så jobbigt för dig! Finns det någon som du kan ringa upp för att prata om dina besvär? Står det något om dina biverkningar i bipacksedeln till Ovitrelle?

    Jag fick min mens igår så det blev inget för mig heller denna månad. Nästa månad gör vi uppehåll från behandling eftersom min man inte kommer att vara hemma under ägglossning.

    Har bett Sophiahemmet ringa upp idag för ett litet prat om vad nästa steg borde vara. Vi skulle bara pröva Letrozol i tre månader och detta var den tredje.


    Hej där!

    Först vill jag bara börja med att säga grattis... gud så härligt. Nu e det sin tur

    Sen läste jag något om att du haft problem med Letrozol o Ovitrelle o e lite nyfiken på vilka problem du haft?

    Ha det bäst/ kram
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-08-14 19:18:25 följande:

    Stämmer helt :) vi har skrivit i andra trpdar ihop :) :)

    Nä för att jag får ägglossning me dem & har fått ätit i 4 månader

    Blir 40 nästa år

    Hon sa att jag får söka om jag behöver mer hjälp men min gynekolog hon skriver inte ut mer

    Utan isf söka mig till ivf avdelningen på samma ställe :( men tror vi hoppar det


    Det e verkligen olika beroende på vilken läkare man har.

    Jag frågade min läkare o han sa att jag får köra så länge jag vill. Finns inget som säger hur länge man får köra. Utan jag o min man bestämmer när vi känner att det får räcka....

    Skulle bli så förtvivlad om han skulle säga att jag inte får fortsätta...

    Hur går det för er nu då? Blir det ivf eller vad har ni för plan?
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-08-30 11:45:27 följande:

    Det e verkligen olika beroende på vilken läkare man har.

    Jag frågade min läkare o han sa att jag får köra så länge jag vill. Finns inget som säger hur länge man får köra. Utan jag o min man bestämmer när vi känner att det får räcka....

    Skulle bli så förtvivlad om han skulle säga att jag inte får fortsätta...

    Hur går det för er nu då? Blir det ivf eller vad har ni för plan?


    Nä vi kör på, bim om några dagar. Denna cykeln va ju sista kuren. Så håll tummarna att det blir bebis :)
Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti