• Dizi22

    2:a kur letrozol bim Augusti

    Inorgon är cd 3 och jag böjar igen med min andra kur ekel dos Letrozol 3-7 cd.

    Är det någon här som vill följa med?

    I första kuren så fick jag många biverkningar mest var det huvudvärk. Fick ingen Vul och min läkare är på semester återkommer den 12:e augusti :( så ingen vul heller den gång.

  • Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti
  • isabellajella

    Jag är gravid!! men har varit inne och gjort två Hcg test och det är väldigt lågt och inte riktigt dubbleras som det ska. Så läkaren sa att det kunde vara ett missfall eller kanske ett utomkveds eller vad det heter, eller så är jag bara en som har otroligt lågt hcg, får veta mer på torsdag då jag ska in på ett nytt test! Dock kanske jag inte är så superposetiv, men man kan alltid hoppas! 

  • Trullis82
    isabellajella skrev 2018-08-13 16:55:15 följande:

    Jag är gravid!! men har varit inne och gjort två Hcg test och det är väldigt lågt och inte riktigt dubbleras som det ska. Så läkaren sa att det kunde vara ett missfall eller kanske ett utomkveds eller vad det heter, eller så är jag bara en som har otroligt lågt hcg, får veta mer på torsdag då jag ska in på ett nytt test! Dock kanske jag inte är så superposetiv, men man kan alltid hoppas! 


    Jag håller tummarna för att det går vägen
  • Ida3434
    isabellajella skrev 2018-08-13 16:55:15 följande:

    Jag är gravid!! men har varit inne och gjort två Hcg test och det är väldigt lågt och inte riktigt dubbleras som det ska. Så läkaren sa att det kunde vara ett missfall eller kanske ett utomkveds eller vad det heter, eller så är jag bara en som har otroligt lågt hcg, får veta mer på torsdag då jag ska in på ett nytt test! Dock kanske jag inte är så superposetiv, men man kan alltid hoppas! 


    Hur högt är ditt hcg? Jag hade utomkveds efter min tredje kur Letrozol. Inget roligt att gå igenom. Är på min fjärde nu och har bim i helgen. 
  • isabellajella

    Jag hade 56HCG på bim eller bim-1 men dom var ändå rätt positiva så länge det skulle dubbleras men sen fick jag 87HcG två dagar efter :( så bara en ökning på 55% och dom vill se minst en ökning på 66%... Jag får hålla tummarna för att det är inte utomkveds.. har bara ägglossat från en sida de senaste 8 månaderna, så den sidan vill man ju inte bli av med!

  • Ida3434
    isabellajella skrev 2018-08-13 20:24:49 följande:

    Jag hade 56HCG på bim eller bim-1 men dom var ändå rätt positiva så länge det skulle dubbleras men sen fick jag 87HcG två dagar efter :( så bara en ökning på 55% och dom vill se minst en ökning på 66%... Jag får hålla tummarna för att det är inte utomkveds.. har bara ägglossat från en sida de senaste 8 månaderna, så den sidan vill man ju inte bli av med!


    Jag håller tummarna att det är en normal graviditet. Uppdaterar gärna när du får mer information. 


    Har du några symtom? 

    Min kropp tog hand om utomkvedet själv så jag slapp operation.

  • isabellajella
    Ida3434 skrev 2018-08-13 20:37:36 följande:

    Jag håller tummarna att det är en normal graviditet. Uppdaterar gärna när du får mer information. 


    Har du några symtom? 

    Min kropp tog hand om utomkvedet själv så jag slapp operation.


    självklart gör jag det! 


    Lite mensvärk till och från å lite illamående på kvällarna men vet inte in det är några symtom på graviditeten faktsikt då jag inte kände några symtom när jag var gravid med min son.. men vi får se vad som händer! håller tummarna och hoppas, kan inte göra så mycket mer :) 

  • GlitterLina

    Hoppar in här

    Har precis ätit min sista kur letrozol

    Får inga mer nu utan måste söka hjälp me ivf isf..

    Har en son född 2006 me 3 kurer pergotime efter att försökt 3 1/2 år utan

    Har även en son född 2016 oxå 3dje kur pergotime

    Ca 3 mån innan jag va gravid me min sista hade jag ett utomkvedshavandeskap där högra äggledaren op bort

    Men fick ju lillen sen efter det :)

    I maj förra året fick jag tidigt missfall

    & inte blivit gravid efter det

    Oj detta blev långt :)

    Lycka till ni alla :) :)

  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-08-13 22:57:00 följande:

    Hoppar in här

    Har precis ätit min sista kur letrozol

    Får inga mer nu utan måste söka hjälp me ivf isf..

    Har en son född 2006 me 3 kurer pergotime efter att försökt 3 1/2 år utan

    Har även en son född 2016 oxå 3dje kur pergotime

    Ca 3 mån innan jag va gravid me min sista hade jag ett utomkvedshavandeskap där högra äggledaren op bort

    Men fick ju lillen sen efter det :)

    I maj förra året fick jag tidigt missfall

    & inte blivit gravid efter det

    Oj detta blev långt :)

    Lycka till ni alla :) :)


    Hej GlitterLina!

    Tror kanske jag känner igen dig från ett annat forum

    Men.....varför får du inga mer Letrozol? Hur länge har du ätit dom?
  • GlitterLina
    Trullis82 skrev 2018-08-14 17:09:38 följande:

    Hej GlitterLina!

    Tror kanske jag känner igen dig från ett annat forum

    Men.....varför får du inga mer Letrozol? Hur länge har du ätit dom?


    Stämmer helt :) vi har skrivit i andra trpdar ihop :) :)

    Nä för att jag får ägglossning me dem & har fått ätit i 4 månader

    Blir 40 nästa år

    Hon sa att jag får söka om jag behöver mer hjälp men min gynekolog hon skriver inte ut mer

    Utan isf söka mig till ivf avdelningen på samma ställe :( men tror vi hoppar det
  • Trullis82
    GlitterLina skrev 2018-08-14 19:18:25 följande:

    Stämmer helt :) vi har skrivit i andra trpdar ihop :) :)

    Nä för att jag får ägglossning me dem & har fått ätit i 4 månader

    Blir 40 nästa år

    Hon sa att jag får söka om jag behöver mer hjälp men min gynekolog hon skriver inte ut mer

    Utan isf söka mig till ivf avdelningen på samma ställe :( men tror vi hoppar det


    Okej, o man har sett att du har fina ägg?

    O hur vet man att du får äl?

    Gott att se att du skriver lite ibland
Svar på tråden 2:a kur letrozol bim Augusti