Är det värt att polisanmäla haschrökande grannar?
Bryr sig polisen om sånt?
Bryr sig polisen om sånt?
Här har du att passiv rökning av maja är farligare än tobaksrök: www.accentmagasin.se/forskning/passiv-rok-av-marijuana-farligare-av-tobak/
Hur menar du att det var skoj?
Nej det är inte sant.... Suck.... jag har själv rökt som ung och dum tonåring. Och röken påverkar. Jag reagerar inte överhuvudtaget på cigg rök förutom att det luktar illa. Men röks det annat så känns det 9 gånger av 10 i mitt huvud och jag mår illa.
Jag är inte ett spår rädd för cannabis. Och det är inte pollen man röker... Pollen sitter i blommorna och maja är bladen och hasch är kådan så kom igen en annan gång. Det är dessutom välkänt att du kan bli påverkad av röken.
Jag råkade ut för det första gången som 11 åring på en konsert på Vattenfestivalen. Var med min pappa och min lillebror, jag blev så påverkad att pappa fick leda mig bort, stod och spydde i en halvtimme och fick ligga i pappas knä resten av kvällen för jag blev så påverkad av röken från andras jointar.
Här har du lite artiklar som tar upp att passivrökning kan ge utslag på drogtester. Detta kan vara ett stort problem för personer som har säkerhetstjänst men lagstadgade drogtest och har en granne som envisas med att röka.
www.nyteknik.se/ingenjorskarriar/passiv-rokning-kan-ge-utslag-i-cannabistester-6888300
Här har du att passiv rökning av maja är farligare än tobaksrök: www.accentmagasin.se/forskning/passiv-rok-av-marijuana-farligare-av-tobak/
Så ja röker någon kring mig kan det påverka mig och vill det sig riktigt illa kan jag förlora mitt jobb om jag måste klara drogtest.
Vet inte vart du fick att jag skulle tro att det skulle kunna länkas till dödsfall osv.
Jag påpekar bara att passiv ökning när det kommer till cannabis visst existerar något som du inte verkar fatta eller tro då du tror på att det är pollen och inte de andra delarna av växten man röker och att det är just pollens fysiska närvaro i din kropp som gör dig hög och inte de oljor och liknande i växten som det ju faktiskt är så innehåller ämnena som gör dig hög, och dessa ämnen sprids med röken.
Väldigt enkelt regel, kan du känna lukten har du fått i dig skiten. I små doser och troligen inget som skulle ge utslag. Men det beror på hur mycket, hur ofta, hur nära, hur vinden ligger på mm...
Detta kunde de länkarna jag gav dig förklara på ett enkelt sätt eftersom du nu trodde något helt annat.
Som sagt, det är väl bevisat att röken och ångorna från cannabis räcker för att påverka (så en vape är inte lösningen som någon föreslog här ovanför... det är snällare ur ett cancer perspektiv men inte när det kommer passivt intag av cannabisångor...) så att sitta och röka på balkongen så det drar rakt in till grannen är egoistiskt och fel. Vill man röka så helt ok för mig, men gör det inte där det stör mig för jag vill inte bli påverkad och jag reagerar kraftigt på skiten och får sprängande huvudvärk samt blir hysteriskt illamående. Det är vidrigt och händer ofta att jag vaknar på natten av huvudvärk och att hela mitt rum då stinker som en coffeshop i Amsterdam för att min granne stått under mitt sovrumsfönster eller ventil (räcker inte ens att stänga fönstret dessvärre...).
Jag har tex sagt till min granne flera gånger nu, senaste gången sa jag klart och tydligt att nästa gång ringer jag polisen. Jag har säkerhetstjänst och får drogtester ibland och jag vill INTE riskera att det kommer en dag när jag sovit marinerad i cannabis ångorna från min granne så nästa gång tänker jag ringa polisen så enkelt är det! Käka brownies istället... eller dra ut i skogen där ingen jävel blir störd av rökandet!
Vet inte vart du fick att jag skulle tro att det skulle kunna länkas till dödsfall osv.
Jag påpekar bara att passiv ökning när det kommer till cannabis visst existerar något som du inte verkar fatta eller tro då du tror på att det är pollen och inte de andra delarna av växten man röker och att det är just pollens fysiska närvaro i din kropp som gör dig hög och inte de oljor och liknande i växten som det ju faktiskt är så innehåller ämnena som gör dig hög, och dessa ämnen sprids med röken.
Väldigt enkelt regel, kan du känna lukten har du fått i dig skiten. I små doser och troligen inget som skulle ge utslag. Men det beror på hur mycket, hur ofta, hur nära, hur vinden ligger på mm...
Detta kunde de länkarna jag gav dig förklara på ett enkelt sätt eftersom du nu trodde något helt annat.
Som sagt, det är väl bevisat att röken och ångorna från cannabis räcker för att påverka (så en vape är inte lösningen som någon föreslog här ovanför... det är snällare ur ett cancer perspektiv men inte när det kommer passivt intag av cannabisångor...) så att sitta och röka på balkongen så det drar rakt in till grannen är egoistiskt och fel. Vill man röka så helt ok för mig, men gör det inte där det stör mig för jag vill inte bli påverkad och jag reagerar kraftigt på skiten och får sprängande huvudvärk samt blir hysteriskt illamående. Det är vidrigt och händer ofta att jag vaknar på natten av huvudvärk och att hela mitt rum då stinker som en coffeshop i Amsterdam för att min granne stått under mitt sovrumsfönster eller ventil (räcker inte ens att stänga fönstret dessvärre...).
Jag har tex sagt till min granne flera gånger nu, senaste gången sa jag klart och tydligt att nästa gång ringer jag polisen. Jag har säkerhetstjänst och får drogtester ibland och jag vill INTE riskera att det kommer en dag när jag sovit marinerad i cannabis ångorna från min granne så nästa gång tänker jag ringa polisen så enkelt är det! Käka brownies istället... eller dra ut i skogen där ingen jävel blir störd av rökandet!
Hur gjorde du?
Varför det? Säger du så om folk gör inbrott, slår ner folk, snor från pensionärer, skattesmiter osv, också?
Jag tycker du ska vara en bra granne och helt enkelt prata med grannen och säga att ventilationen verkar sammankopplade och när han/hon röker så luktar det i hela din lägenhet. Eller om du är osäker på vem det är så sätt upp en lapp i trappen.
Oj, såg inte att det var på balkongen. Men föreslår ändå en lapp.
En polisanmälan ger böter på max 1000 spänn. Det är lika stort brott som att felparkera. Tycker du kan plinga på grannen och säga att du störs istället, det ger bättre effekt.
Du kan inte bli förgiftad utav cannabis. Däremot utav tobaken. Be dom sluta röka med tobak så är det ju lugnt.
Du kan heller inte må illa av att de blåser in via balkongen. Du måste för att må illa få i dig det genom att du själv tar bloss och då kan du även få ont i huvudet, men det för att du är allergisk i värsta fall. Återigen, för att må illa och få ont i huvudet så måste du alltså andas in mer än bara röken på meters avstånd. du måste alltså få i dig pollen via fysisk kontakt vid munbloss.
Möjligtvis kan dina tankar bli förgiftade p ga rädslan för cannabis.
Må illa via balkong gör man nog antagligen p ga man tänker för mycket på det och stör sig så mycket att man mår illa a sina egna tankar
Just saying!