• Anzil

Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?

Hej, jag behöver sätta på min TV-AV, jag har en smart-TV och när jag kommer till kanalen TV-AV så säger den: Ingen signal.

Faktum är att den säger även det när jag är på HDMI och HDMI 2. Vad kan vara problemet? Hur får jag till kanalen TV-AV?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?
  • Minimalen

[quote=78898151][quote-nick]Anzil skrev 2018-07-20 22:11:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Men vad har du i andra änden av sladdarna? Det är ju DET vi har frågat om hur många gånger som helst.

• Anzil
    Minimalen skrev 2018-07-20 22:29:29 följande:

[quote=78898151][quote-nick]Anzil skrev 2018-07-20 22:11:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Men vad har du i andra änden av sladdarna? Det är ju DET vi har frågat om hur många gånger som helst.

TV:n, eluttag & Playstation 1
  • Aniiee
    Anzil skrev 2018-07-20 23:07:28 följande:
    Men det är ju sådan där jag. Boxen är till för att TV:n inte har någonting som scarten skall kopplas i. Så då köper man en sådan där box, för att kopplas till TV:n. ''Scart till HDMI adapter''.
    Sätt den direkt i TVn då om du har en sån sladd...... 

Men ok, är du säker på att du har en box som konvertrar åt rätt håll?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anzil
    Aniiee skrev 2018-07-20 23:28:41 följande:
    Sätt den direkt i TVn då om du har en sån sladd...... 

Men ok, är du säker på att du har en box som konvertrar åt rätt håll?
    Som jag skrev, boxen är till för att TV:n inte har någonting som man kan sätta in en sådan scart-kabbel.

De moderna TV har oftast inte det.

Konvervatrar åt rätt håll,  hur menar du?

Tja, det tror jag. Jag tror det inte är något fel med boxen egentligen. Jag har kommit fram till senare att det är något lurt med TV:n eftersom HDMI, HDMI 2 och kanal TV-AV visar ''Ingen signal'' meddelande.

Jag har ingen som helst aning vad som är knas.
  • Aniiee
    Anzil skrev 2018-07-20 23:32:54 följande:
    Som jag skrev, boxen är till för att TV:n inte har någonting som man kan sätta in en sådan scart-kabbel.

De moderna TV har oftast inte det.

Konvervatrar åt rätt håll,  hur menar du?

Tja, det tror jag. Jag tror det inte är något fel med boxen egentligen. Jag har kommit fram till senare att det är något lurt med TV:n eftersom HDMI, HDMI 2 och kanal TV-AV visar ''Ingen signal'' meddelande.

Jag har ingen som helst aning vad som är knas.
    Det jag länkade (och har) har en scart i ena änden och en hdmi i andra änden och behöver ingen box.

Har dutestat att sätta något annat i änden av hdmi-kabelt? bara för att utesluta att det är hdmi-uttagen i tvn som det är fel på?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anzil
    Aniiee skrev 2018-07-21 00:09:47 följande:
    Det jag länkade (och har) har en scart i ena änden och en hdmi i andra änden och behöver ingen box.

Har dutestat att sätta något annat i änden av hdmi-kabelt? bara för att utesluta att det är hdmi-uttagen i tvn som det är fel på?
    Ja, och då visar det också ''Ingen signal''.

Den länken visar att det är en scart i ena änden och en HDMI i andra änden. Men som jag skrev då, så har inte min TV någonting som scart-kabbeln kan gå in i. Och därför behövs boxen.
  • Anzil
    Vinterankan skrev 2018-07-21 07:25:26 följande:

Och du har playstation påslaget när det står ingen signal?

Ja :)
  • mammatill6

Men vad är det du vill göra? Tv/av är ju tv-antennen, har du en sån inkopplad? Ska du titta på tv? Har du nån Box för det? Eftersom du sätter i hdmi är det det som ska va på.

Svar på tråden Smart TV - TV-AV har ingen signal - Hur fixar man till TV-AV?