• göromgörrätt

Testade negativt idag, 3+2, men kolla magen!

Den 6/7 tog jag ut min spiral.

Jag har alltid känt av min ÄL, och vet att jag hade denna den 14/7. Vi hade sex både före, under och efter.

Den 20/7 kände jag på kvällen ett riktigt hugg i magen. Min sambo var med och jag sa till honom detta måste vara nidationssticket. Det passar bra in med 6 dagar efter ÄL. Jag kände detta redan under min första graviditet.

Den 22/7 kör vi bil och jag blir plötsligt nästan kräkfärdigt åksjuk. Det slår mig inte förrän i efterhand att det kan ha med det lilla spöket att göra. Vet att det är alldeles för tidigt för illamående och att det kan vara en ren slump, men ändå.

Den 23/7 har jag knappt nån aptit alls och får tvinga mig i mat. Jag har annars rätt god aptit :D

Men sedan den 20/7, alltså 4dagar idag, har magen svullnat ordenligt, som man kan se på bilderna. Speciellt under naveln. Jag känner en ständig molande värk och tyngd neråt i livmodern när jag står upp. Jag har en dotter sedan tidigare och vet att det inte kan vara livmodern som vuxit än än. Dock skulle det kunna vara tarmarna som svullnat. Mina bröst spänner och kittlar om vartannat. Tidigt test imorse visade dock negativt. Min sambo och jag har sagt att vi ska testa på söndag morgon, vilket då borde vara 4+1.

Spännande det här... Tänk om jag bara är skengravid, så pinsamt det skulle vara *hihi*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-24 12:48
    Vad tror experterna här inne??

• Svar på tråden Testade negativt idag, 3+2, men kolla magen!
  • Långbenopluto

Suck.... det är verkligen ingen barnmage, den kommer inte förrän om flera månader, om du skulle vara gravid.

Det ser ut som du behöver släppa några brakskitar, för du har tarmarna full med luft.

• Corneliass
    göromgörrätt skrev 2018-07-24 12:16:02 följande:

Den 6/7 tog jag ut min spiral.

Jag har alltid känt av min ÄL, och vet att jag hade denna den 14/7. Vi hade sex både före, under och efter.

Den 20/7 kände jag på kvällen ett riktigt hugg i magen. Min sambo var med och jag sa till honom detta måste vara nidationssticket. Det passar bra in med 6 dagar efter ÄL. Jag kände detta redan under min första graviditet.

Den 22/7 kör vi bil och jag blir plötsligt nästan kräkfärdigt åksjuk. Det slår mig inte förrän i efterhand att det kan ha med det lilla spöket att göra. Vet att det är alldeles för tidigt för illamående och att det kan vara en ren slump, men ändå.

Den 23/7 har jag knappt nån aptit alls och får tvinga mig i mat. Jag har annars rätt god aptit :D

Men sedan den 20/7, alltså 4dagar idag, har magen svullnat ordenligt, som man kan se på bilderna. Speciellt under naveln. Jag känner en ständig molande värk och tyngd neråt i livmodern när jag står upp. Jag har en dotter sedan tidigare och vet att det inte kan vara livmodern som vuxit än än. Dock skulle det kunna vara tarmarna som svullnat. Mina bröst spänner och kittlar om vartannat. Tidigt test imorse visade dock negativt. Min sambo och jag har sagt att vi ska testa på söndag morgon, vilket då borde vara 4+1.

Spännande det här... Tänk om jag bara är skengravid, så pinsamt det skulle vara *hihi*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-24 12:48
    Vad tror experterna här inne??

Ingen gravidmage.. Som ovanstående skrev så börjar inte magen synas förrän om flera flera veckor, ca vecka 15 om jag minns rätt. 
    Gravid med första barnet
  • Barajaggg
    Corneliass skrev 2018-07-24 14:06:27 följande:

Ingen gravidmage.. Som ovanstående skrev så börjar inte magen synas förrän om flera flera veckor, ca vecka 15 om jag minns rätt. 

Innan vecka 18 är det svullna tarmar om man är rund. Dem riktiga gravidmagen brukar börja synas runt vecka 25
  • Corneliass
    Barajaggg skrev 2018-07-24 14:37:45 följande:
    Innan vecka 18 är det svullna tarmar om man är rund. Dem riktiga gravidmagen brukar börja synas runt vecka 25
    De flest får en liten kula under naveln omkring vecka 15 vad jag sett. Men det är nog väldigt individuellt! :) Jag är i vecka 12 och på mig syns det ingenting i alla fall. 
    Gravid med första barnet
  • göromgörrätt

Som jag skrev har jag varit gravid förut och är medveten om att det inte är någon "gravidmage", läs gärna vad jag skrev ;) det jag undrar är om det kan vara tarmarna som är svullna. Och nej, jag är inte gasig och nej, så mycket brukar den inte puta! Däremot börjar jag nästan oroa mig lite, för när jag kände efter "inuti" tidigare idag så hade jag stora "flikar" av livmodern (?) som typ hänger ner på båda sidor om livmoderhalstappen och är väldigt svullna. Smärtan är ihållande, bättre när jag livet ner på rygg men om jag ställer mig upp snabbt så hugger det till igen. Nånting är det iaf, för det här är inte normalt...

• göromgörrätt

Jag har varit gravid två gånger tidigare, en resulterade i en abort när jag var yngre och en i en dotter å numera 6 år. Vad jag har kunnat läsa mig till känner kroppen fortare igen vad som är på gång, vilket gör att en mage kan synas tidigare. MEN, återigen, jag VET att detta är en gravidmage som syns.

• göromgörrätt
    göromgörrätt skrev 2018-07-24 15:35:34 följande:

Jag har varit gravid två gånger tidigare, en resulterade i en abort när jag var yngre och en i en dotter å numera 6 år. Vad jag har kunnat läsa mig till känner kroppen fortare igen vad som är på gång, vilket gör att en mage kan synas tidigare. MEN, återigen, jag VET att detta är en gravidmage som syns.

INTE skulle det naturligtvis stå
  • göromgörrätt

Hej igen!

Jodå, jag var gravid då. Men 3 dagar efter mensen skulle kommit så blev det en spontanabort och jag började blöda... Men inte så konstigt, jag gick på mediciner då så vi såg det som kroppens egna sätt att säga att något inte stämde.

Idag har jag plussat igen! Syns inte lika bra på bilden som i verkligheten. Sista mensen var 23/9, jag är övertygad om att jag kände ÄL den 5/10 och nidationssticket den 10/10, så enligt mina beräkningar borde jag idag vara på v. 3+6. Men enligt appen hade jag ÄL den 7/10, vilket då skulle innebära att jag vore i 3+4 idag. Jag har haft jätteömma bröst, igår morse på väg till jobb kom en våg av illamående sköljande över mig och jag har varit lite lynnig i humöret. Stenhård livmoderhalstapp igår kväll. Har varit lite gasig i magen några dagar. Jag har inte tagit hormonpreparat sedan innan min graviditet för 7-8 år sedan, så jag påverkas starkt av hormonförändringar, även små. Jag testade imorse med clearblue early =) Dock livrädd att pricken inte ska överleva denna gången heller, så nu tar vi dag för dag och hoppas på det bästa. Just idag är jag iaf gravid och superlycklig efter 5 försök =)

Efter jobb ska jag överraska mannen <3

• Myran1979
    göromgörrätt skrev 2018-10-18 08:19:00 följande:

Hej igen!

Jodå, jag var gravid då. Men 3 dagar efter mensen skulle kommit så blev det en spontanabort och jag började blöda... Men inte så konstigt, jag gick på mediciner då så vi såg det som kroppens egna sätt att säga att något inte stämde.

Idag har jag plussat igen! Syns inte lika bra på bilden som i verkligheten. Sista mensen var 23/9, jag är övertygad om att jag kände ÄL den 5/10 och nidationssticket den 10/10, så enligt mina beräkningar borde jag idag vara på v. 3+6. Men enligt appen hade jag ÄL den 7/10, vilket då skulle innebära att jag vore i 3+4 idag. Jag har haft jätteömma bröst, igår morse på väg till jobb kom en våg av illamående sköljande över mig och jag har varit lite lynnig i humöret. Stenhård livmoderhalstapp igår kväll. Har varit lite gasig i magen några dagar. Jag har inte tagit hormonpreparat sedan innan min graviditet för 7-8 år sedan, så jag påverkas starkt av hormonförändringar, även små. Jag testade imorse med clearblue early =) Dock livrädd att pricken inte ska överleva denna gången heller, så nu tar vi dag för dag och hoppas på det bästa. Just idag är jag iaf gravid och superlycklig efter 5 försök =)

Grattis! Njut ????
  • göromgörrätt
    Myran1979 skrev 2018-10-18 11:50:56 följande:

Grattis! Njut ????

Tack, jag ska försöka! Ska göra om ett test på söndag, visar det fortfarande positivt då så blir jag något lugnare =) Har fortfarande lite svårt att ta in det, känns så overkligt, kan inte fatta att det är sant =D

Förresten, riktigt dålig bild ovan! Ska se om jag kan ta nån bättre. Kanske på söndag ;)
  • Evaangelicamaria

Grattis glad för er skull!!! Vet hur det är med missfall, vi är inne på två i rad.. vågar man försöka igen?

Vi har två barn sedan tidigare o många missfall innan barnen föddes :/

Hoppas allt går bra för er

• Corneliass
    göromgörrätt skrev 2018-10-18 08:19:00 följande:

Hej igen!

Grattis! :)
    Gravid med första barnet
  • göromgörrätt

Hihi jodå, visst är man gravid så det knakar! Bokstavligen talat, jag hade typ världens foglossning idag trots att det måste vara aaalldeles för tidigt! Inget jag hade vid min förra graviditet för 7år sedan... Men spytt har jag.

Imorgon blir det att kontakta mvc =)

• göromgörrätt

Kalla det gaser, fett eller vad ni vill men det här är alltså v.4+3 ca Oo Visst har jag en liten mage sedan tidigare, men såhär svullen brukar jag inte vara. Att det syns kanske beror på att jag knappt har några magmuskler som håller allt "inne".

Påbörjade nytt jobb för 8 dagar sedan, kan inte synas på jobb SÅ TIDIGT att jag är gravid! Men detta kommer jag knappt kunna dölja länge.. :/ Bara att krypa till korset antar jag.

• Evaangelicamaria

Gu va spännande!! Nej de där kan du inte dölja länge ;) vilken vecka är du i nu? Grattis!!!! Önskar ja var där oxå!

• ABC73

Grattis!

Lite lösa kläder och tjocka tröjor funkar väl bra nu under hösten? Speciellt som du är ny på jobbet har de ju inte koll på din vanliga klädstil, och varma, lösa tröjor är ju inget konstigt nu när det börjar bli kallare.

Svar på tråden Testade negativt idag, 3+2, men kolla magen!