Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 15:05:13 följande:
Ja, det är väl det. Att man blir så jävla misstänksam med tiden? Fan. Hon är så otroligt söt, och jag borde ju vara tacksam för varje minut med henne. Hon är snäll också. Däremot, vill hon ha sitt privatliv. Inga gemensamma telefoner här inte. Hennes Facebook kommer jag inte ens åt. Kan det vara att hon stannar med mig av ren bekvämlighet som sagt? För att jag är så jävla "nim" och lojal? Fixar det mesta, som gör hennes liv bekvämt.
Gemensam telefon?????
Komma åt hennes facebook?! Menar du hennes konto eller profil?
Klart som fan att hon försöker skydda sig när du dessutom medger att du är så svartsjuk.
Varför är det så viktigt för dig att komma åt hennes privatliv? Alla människor behöver ha något som bara tillhör denne. Jag chattar med många via xbox, varav 99% är män. Inte fan har jag några tankar på att vara otrogen. Jag älskar min sambo och vill vara med honom ingen annan.
När hon väljer andra framför dig så behövee det inte betyda att hon inte vill vara med dig, snarare att hon inte orkar umgås med din svartsjuka. Du tillåter den där sabotören inom dig förstöra både ditt liv och din flickväns.
Svartsjuka betyder att du bryr dig om henne-JA, men det betyder för den delen inte att det är kärlek. Äkta kärlek betyder att du låter din partner vara lycklig och ha lyckliga relationer med andra.
Men att erkänna är första steget till förbättring. Skriv ner allt du känner och läs upp det för din flickvän när ni ses. Låt henne besvara dina farhågor utan att du blir upprörd eller försöker rätta henne. Kan ni kompromissa så är det kanon. Men kom ihåg att det är en mänsklig rättighet att få ha ett privatliv. Hon kan aldrig klandras för att vilja hålla vissa delar privat.