• Anonym (jävla svartsjuka!)

Fyfan att jag är så jävla svartsjuk!

Jag är så jävla trött på min svartsjuka! Jag har kämpat mot den i alla år, och jag förstår fan inte hur min älskade orkar leva med mig mig, år efter år? Ja, hen har varit så jävla social, och charmerande, man kan ju inte inte gå ut, då får man höra: " Ja, men hej! kram. Hejj hej vännen., och bla bla. Hen ser så jävla bra ut, att alla av motsatta könet, liksom dras till hen! Okay. hen är här med mig? Men vad fan vet jag? Är jag kanske bara en bekvämlighet?

Har hen svårt för att avsluta? Hen hat/älskar mig. Och jag mår piss. Hur skall jag göra?

• Svar på tråden Fyfan att jag är så jävla svartsjuk!
  • kottelin
    Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 15:05:13 följande:

Ja, det är väl det. Att man blir så jävla misstänksam med tiden? Fan. Hon är så otroligt söt, och jag borde ju vara tacksam för varje minut med henne. Hon är snäll också. Däremot, vill hon ha sitt privatliv. Inga gemensamma telefoner här inte. Hennes Facebook kommer jag inte ens åt. Kan det vara att hon stannar med mig av ren bekvämlighet som sagt? För att jag är så jävla "nim" och lojal? Fixar det mesta, som gör hennes liv bekvämt.

Hur länge har ni varit tillsammans?

Jag har levt med min sambo i åtta år och jag hade som villkor från början att mitt privatliv är mitt att styra över. Givetvis samma sak för honom.

Min mobil är helt privat och öppnas meditt fingeravtryck, hur han låser upp sin har jag ingen koll på.

Min Facebook är lila privat den, liksom hans.

Vill du ha åtkomst till hennes dagbok också? Hennes vårdkontakter?

Hur mycket anser du ska vara okränkbart ptiva
    Ja, typ så...
  • kottelin
    kottelin skrev 2018-07-28 15:23:11 följande:

Hur länge har ni varit tillsammans?

Jag har levt med min sambo i åtta år och jag hade som villkor från början att mitt privatliv är mitt att styra över. Givetvis samma sak för honom.

Min mobil är helt privat och öppnas meditt fingeravtryck, hur han låser upp sin har jag ingen koll på.

Min Facebook är lila privat den, liksom hans.

Vill du ha åtkomst till hennes dagbok också? Hennes vårdkontakter?

Hur mycket anser du ska vara okränkbart ptiva

Jag ska inte skriva från mobilen! När ska jag lära mig det... hoppas budskapet gick fram ändå.
    Ja, typ så...
  • Bolliz
    Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 15:05:13 följande:

Ja, det är väl det. Att man blir så jävla misstänksam med tiden? Fan. Hon är så otroligt söt, och jag borde ju vara tacksam för varje minut med henne. Hon är snäll också. Däremot, vill hon ha sitt privatliv. Inga gemensamma telefoner här inte. Hennes Facebook kommer jag inte ens åt. Kan det vara att hon stannar med mig av ren bekvämlighet som sagt? För att jag är så jävla "nim" och lojal? Fixar det mesta, som gör hennes liv bekvämt.

Gemensam telefon?????

Komma åt hennes facebook?! Menar du hennes konto eller profil?

Klart som fan att hon försöker skydda sig när du dessutom medger att du är så svartsjuk.

Varför är det så viktigt för dig att komma åt hennes privatliv? Alla människor behöver ha något som bara tillhör denne. Jag chattar med många via xbox, varav 99% är män. Inte fan har jag några tankar på att vara otrogen. Jag älskar min sambo och vill vara med honom ingen annan.

När hon väljer andra framför dig så behövee det inte betyda att hon inte vill vara med dig, snarare att hon inte orkar umgås med din svartsjuka. Du tillåter den där sabotören inom dig förstöra både ditt liv och din flickväns.

Svartsjuka betyder att du bryr dig om henne-JA, men det betyder för den delen inte att det är kärlek. Äkta kärlek betyder att du låter din partner vara lycklig och ha lyckliga relationer med andra.

Men att erkänna är första steget till förbättring. Skriv ner allt du känner och läs upp det för din flickvän när ni ses. Låt henne besvara dina farhågor utan att du blir upprörd eller försöker rätta henne. Kan ni kompromissa så är det kanon. Men kom ihåg att det är en mänsklig rättighet att få ha ett privatliv. Hon kan aldrig klandras för att vilja hålla vissa delar privat.

Inte min flickvän, men min fru. henne som jag älskade så mycket at jag giftade mig med henne. Att vi skulle älska och respektera allt, även når man man är lite nere?

Jag tycker att det är helt okay att man har sin egen integritet, och all space. Men jag gillar dock inte tanken på att hon kanske är otrogen. Jag vill ju bara vara hennes bästa vän i allt, hennes bästa älskare, men on har nog tröttnat. Hur fan gör jag nu då? Jag vill ju inte släppa henne?

I morgon, åker hon på semester med en "kompis", jag önskar henne all lycka till, och hoppas de får roligt, men kan jag lita på henne? Vet att solsemestrar, brukar integrera knulla runt.

Har aldrig varit på en sådan själv. Men svartsjukan finns kvar. Fan, önskade att jag kunde vara en fri och positiv idiot. Jag älskar ju henne?

• kottelin
    Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 17:53:52 följande:

Inte min flickvän, men min fru. henne som jag älskade så mycket at jag giftade mig med henne. Att vi skulle älska och respektera allt, även når man man är lite nere?

Jag tycker att det är helt okay att man har sin egen integritet, och all space. Men jag gillar dock inte tanken på att hon kanske är otrogen. Jag vill ju bara vara hennes bästa vän i allt, hennes bästa älskare, men on har nog tröttnat. Hur fan gör jag nu då? Jag vill ju inte släppa henne?

I morgon, åker hon på semester med en "kompis", jag önskar henne all lycka till, och hoppas de får roligt, men kan jag lita på henne? Vet att solsemestrar, brukar integrera knulla runt.

Har aldrig varit på en sådan själv. Men svartsjukan finns kvar. Fan, önskade att jag kunde vara en fri och positiv idiot. Jag älskar ju henne?

Jag åker på solresor sjäv flera gånger per år och har aldrig varit otrogen.

Lugna ner dig människa!
    Ja, typ så...
  • Anonym (A)

Litar du på henne eller är det risk att hon är otrogen eller liknande tror du?

Anonym (A) skrev 2018-07-28 18:17:08 följande:

Litar du på henne eller är det risk att hon är otrogen eller liknande tror du?

Har ingen aning. Hoppas bara. Att hon inte är det. Men tänk själv: En söt tjej, med välmående på 100, kommer till en semesterort, med sin kompis. Nej, jag skall inte äga henne. Kommer hon tillbaka till mig, så får jag nog vara tacksam?
    kottelin skrev 2018-07-28 17:56:36 följande:
    Jag åker på solresor sjäv flera gånger per år och har aldrig varit otrogen.

Lugna ner dig människa!
    Tack. Syster. skall försöka.
    Bolliz skrev 2018-07-28 15:42:11 följande:
    Gemensam telefon?????

Komma åt hennes facebook?! Menar du hennes konto eller profil?

Klart som fan att hon försöker skydda sig när du dessutom medger att du är så svartsjuk.

Varför är det så viktigt för dig att komma åt hennes privatliv? Alla människor behöver ha något som bara tillhör denne. Jag chattar med många via xbox, varav 99% är män. Inte fan har jag några tankar på att vara otrogen. Jag älskar min sambo och vill vara med honom ingen annan.

När hon väljer andra framför dig så behövee det inte betyda att hon inte vill vara med dig, snarare att hon inte orkar umgås med din svartsjuka. Du tillåter den där sabotören inom dig förstöra både ditt liv och din flickväns.

Svartsjuka betyder att du bryr dig om henne-JA, men det betyder för den delen inte att det är kärlek. Äkta kärlek betyder att du låter din partner vara lycklig och ha lyckliga relationer med andra.

Men att erkänna är första steget till förbättring. Skriv ner allt du känner och läs upp det för din flickvän när ni ses. Låt henne besvara dina farhågor utan att du blir upprörd eller försöker rätta henne. Kan ni kompromissa så är det kanon. Men kom ihåg att det är en mänsklig rättighet att få ha ett privatliv. Hon kan aldrig klandras för att vilja hålla vissa delar privat.
    Ja, ni har rätt, ni tjejer! Tack för sparken i röven, så jag inte längre skall behöva att vara så jävla svartsjuk, men hur gör NI, om ni misstankar något?
  • Anonym (A)
    Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 19:28:36 följande:

Har ingen aning. Hoppas bara. Att hon inte är det. Men tänk själv: En söt tjej, med välmående på 100, kommer till en semesterort, med sin kompis. Nej, jag skall inte äga henne. Kommer hon tillbaka till mig, så får jag nog vara tacksam?

Finns det inte det minsta tecken på att hon vart otrogen så skulle jag inte vara orolig. Svartsjuka däremot tycker nog alla är oatteaktivt, så försök inte vara det.
  • Anonym (J)

Tänk såhär. Behandlar hon dig som en jämlike?

Är hon självständig? Är hon beroende av dig på något sätt? Ekonomiskt? Att hon har någonstans att bo? För att du styr upp allt åt er och är som en pappa?

Om du känner att hon bara har dig av bekvämligheter, kan du tagga ner dessa sätt och se om hon fortfarande Tyr sig till dig?

Sen undrar jag, om du av någon anledning tvivlat på att du är värd lycka / kärlek / bra saker, om någon någon gång i livet sagt att du är värdelös / ljugit för dig / lurat dig / behandlat dig illa så du börjat tänka "tänk om jag inte duger?" Isåfall vem? Och när?

Att du inte vill vara svartsjuk betyder att du har vett i skallen och vill hjälpa dig själv, det är ju hur bra som helst många svartsjuka de tycker det är deras partners fel och vägrar ta eget ansvar för sina issues.

• Anonym (Lukas)

Var också svartsjuk. Har förlorat någon jag älskade pga det.

Nu vet jag bättre. Kärlek handlar om tillit. Det enda som kan attrahera och skydda kärleken är tillit. Ge frihet och ansvar och lita på det. Att du har ?världens vackraste och grymmaste tjej? måste ju vara underbart för dig. Att andra tittar på henne och vill umgås med henne är väl jättebra. Det måste ju ge dig bekräftelse också att hon är din. Och svartsjuka är egentligen bara dina egna fantasier. Enbart ! Det är tankar som är påhittade precis som att du kan känna smaken av en glass om du blundar och tänker på den fastän du inte har en glass. Du behöver jobba med att ?tänka bort? dessa fantasierna och börja direkt innna det är försent.

Anonym (Lukas) skrev 2018-07-28 21:26:08 följande:

Nu vet jag bättre. Kärlek handlar om tillit. Det enda som kan attrahera och skydda kärleken är tillit. Ge frihet och ansvar och lita på det. Att du har ?världens vackraste och grymmaste tjej? måste ju vara underbart för dig. Att andra tittar på henne och vill umgås med henne är väl jättebra. Det måste ju ge dig bekräftelse också att hon är din. Och svartsjuka är egentligen bara dina egna fantasier. Enbart ! Det är tankar som är påhittade precis som att du kan känna smaken av en glass om du blundar och tänker på den fastän du inte har en glass. Du behöver jobba med att ?tänka bort? dessa fantasierna och börja direkt innna det är försent.

Tack min vän, så fina ord. Ja, du har så evigt rätt!
  • Anonym (A 2)
    Anonym (Lukas) skrev 2018-07-28 21:26:08 följande:

Nu vet jag bättre. Kärlek handlar om tillit. Det enda som kan attrahera och skydda kärleken är tillit. Ge frihet och ansvar och lita på det. Att du har världens vackraste och grymmaste tjej måste ju vara underbart för dig. Att andra tittar på henne och vill umgås med henne är väl jättebra. Det måste ju ge dig bekräftelse också att hon är din. Och svartsjuka är egentligen bara dina egna fantasier. Enbart ! Det är tankar som är påhittade precis som att du kan känna smaken av en glass om du blundar och tänker på den fastän du inte har en glass. Du behöver jobba med att tänka bort dessa fantasierna och börja direkt innna det är försent.
    Håller med
  • Anonym (J)
    Anonym (jävla svartsjuka!) skrev 2018-07-28 19:28:36 följande:

Jag är en söt tjej och jag var ute och gjorde saker med min kompis helt själva i sommar, min pojkvän var bara glad är vår skull vi hade jättekul , bara för man är attraktiv betyder det inte att man vill byta pojkvän varje vecka eller ha affären? Jag älskar att vara ett par och jag älskar att vi inte behöver göra allting tillsammans för man vill få andra erfarenheter och insikter och sakna varandra lite! Och han älskar egentid / kunde åka till sina kompisar medan.
  • Anonym (J)

För att ge lite perspektiv, mitt ex tänkte att jag är snygg och då kommer någon annan kille "ta" mig från honom han började till och med tro att jag skulle välja hans killkompis eller att hans kompis skulle försöka ta mig ifrån honom. Han lät mig aldrig gå själv han sa att det är pga invandrare men det var vs han ville kontrollera vända steg och fick panik och blev hotfull om jag hade kontakt med någon och gillade att umgås med andra än honom. Han hade vanföreställningar.

Jag är lika snygg ett halvår senare och min nuvarande partner han tycker bara det är roligt att jag har egna intressen och vänner och vi kan umgås gemensamt med våra vänner kika mycket som vi kan vara ifrån varandra.

Skillnaden på mitt ex och min partner jag har nu är en enda sak. Svartsjuka. Det är en osäkerhet som bara finns hos en person som tror att han inte duger. Och mitt ex hade anledning att känna så, för han var en vidrig pojkvän han slog mig, missbrukade droger, alkohol han var respektlös elak trasig människa. Min nuvarande kille är stabil lugn fin och respekterar mig enormt.

Välj vilken kille du vill vara, för en svartsjuk kille bygger bara sitt eget mentala självmord och en snygg stabil tjej kommer lämna en svartsjuk kille för hon vet att hon är värd bättre. Nu behöver inte ska svartsjuka vara så galna som mitt ex, men svartsjuka är hemskt nog för att sabotera en annars bra kärleksfull relation.

kottelin skrev 2018-07-28 15:25:36 följande:

Jag ska inte skriva från mobilen! När ska jag lära mig det... hoppas budskapet gick fram ändå.

Ja då. Jag förstår vad du menar. Jag säger ju också att jag är jävla trött på att gå runt och vara svartsjuk. Det är som en sjukdom. Klart hin skall ha sitt privatliv.
  • Anonym (Anonym)

Likadant hela tiden eller blivit värre med åren?

Kunde varit jag som skrivit denna tråd. Tog slut med mitt ex pga min svartsjuka. Var dock jag som lämnande eftersom jag tillslut insåg att det hade med min kassa självkänsla att göra och att jag inte orkar se på mer när jag själv förstör och skadar personen jag älskar högst mer.

Men antar att det bara var en tidsfråga tills han hade lämnat mig.

Kände mig glad och lyckligast i världen i början, men tillslut undrade jag samma saker som du skriver. Ansåg inte att jag själv var värd killen då han var mycket mycket snyggare än mig, perfekt tränad kropp och smart så in i helvete.

Sorgligaste någonsin att tar slut för något sånt, troligtvis kommer jag ångra mig resten av livet då han verkligen var min bästa vän och the one.

Han hade det som ett jävla fängelse tillslut stackarn. Tänker tillbaka på vissa situationer och undrar vem jag egentligen var då.

Vill du ha kvar din man tycker jag verkligen att du borde söka hjälp ifall du inte kan klara det på egen hand..

Lovade mig själv att inte inleda förhållande innan självkänslan är bättre. Den är bättre idag och har varit tillsammans med min nuvarande kille i ett halvår.

Det är så otroligt mycket roligare, skönare och friare att ha ett förhållande utan svartsjuka. Kan absolut bli svartsjuk ibland men kan trolla bort dom tankarna direkt nu.

Är himla lycklig med den här killen men undrar fortfarande hur vårat förhållande hade varit idag ifall min svartsjuka inte hade förstört..

Svar på tråden Fyfan att jag är så jävla svartsjuk!