• Daygamer

Söka socialbidrag, åka till möte med denna bil?

Hej,

Har ont om pengar så tänkte söka socialbidrag, men måste först få på möte med dem.

Men jag kan åka till socialförvaltningen med min billigaste bil jag äger men det är fortfarande sällsynt bil, här är bilden på mig och bilden

forumbilder.se/H7HAE/sketch-1532851949357

Jag har konto utdrag och allt men att jag dyker upp på mötet med denna bil borde inte ge effekt på något negativt sätt?

• Svar på tråden Söka socialbidrag, åka till möte med denna bil?
  • Meriall

De kommer väl inte se vilken bil du kommer med?

Men står bil/arna på dig så får du inget bidrag.

• zemer

Tror knappast dom sitter och kollar parkeringen för att se vilken bil du kommer i. Dessutom kan den ju lika gärna vara lånad.

Men står du som ägare på en eller flera bilar (som är värda några pengar) så kommer du få sälja dom och leva på de pengarna först, innan du kan få socialbidrag.

• viseversa

Du kommer inte få bidrag om du har bilar att sälja. Dock tror jag denhna tråd är för att provicera eller något.

• viseversa

Förresten är bilen på bilden dataanimerad. Så om du inte är en animerad gubbe i ett spel så är detta ett trist skämt.

• Aniiee

Vad ska du med socialbidrag till, du som skickar bilder på vägda högar av femhundralappar till tjejer på tinder......

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Söka socialbidrag, åka till möte med denna bil?