• Anonym (!!)

Era gravid-cravings

Berätta gärna vad ni har eller hade för cravings när ni var gravida eller har nu.

Jag är helt fast på citronvatten, mycket citron ska det vara. Och sen sushi, avokadosushi. 

Och sen en till fråga, är det någon mer som nästan ALLTID är hungrig. Jag känner mig knappt mätt längre, bara avsmak för mat och då slutar jag äta.
    Åt middag för knappt en timme sedan och är nu "hungrig" igen och har ställt in mig på en sak, McDonalds. 

• Svar på tråden Era gravid-cravings
  • Anonym (!!)
    Emy88 skrev 2018-07-31 19:01:10 följande:

Båda graviditeterna har det varit potatis och sockerärtor.

Ja, jag älskar att göra pommes frites hemma och ha kebabsås och vitlökssås till haha, samt citronvatten som jag tidigare nämnde! Det är det godaste jag vet just nu! 
  • Anonym (Is)

Isbitar! Tuggade isbitar till förbannelse under samtliga graviditeter. Kan i vanliga fall inte tugga på isbitar eftersom jag ryser så.

• Anonym (!!)
    Limajo skrev 2018-07-31 19:15:24 följande:

Färsk ananas!!! :)

Åh fy fan vad gott... 
  • LittleSunshine84
    Michael 310 skrev 2018-07-31 18:58:41 följande:

Sambon var galen i vattenmelon. Gick säkert 10kg i veckan med minstingen.

Haha, jag åt 5kg om dagen :P
  • Fru Ve

Första barnet: majskolvar med massor av smör.

Andra barnet : bearnaisesås som jag gjorde själv. Makaroner med smör och salt.

Tredje barnet: husmanskost, typ kålpudding och köttgryta.

• Fru Ve

Har fått tre rätt stadiga söner på nära 4 kg vardera. Så de blev väl feta av allt smör och stadig mat :) jag blev själv inte så jättestor däremot

• kardemummamamman

Gravid just nu i 3:e månaden.

-vattenmelon

-hemkokad körsbärs saft

-smörgås tårta

-citronsaft

-rödbets soppa med älg i

-gräddad het brie i ugn

-

Förra graviditeten

-sushi i alla former

-granatäpplen

-advokado

• Zinken

Första barnet så var det mycket potatis och arraksbollar.

Med andra åt jag saltlakrits hela tiden. Jag som inte ens gillar saltlakrits normalt.

En annan jobbig craving eller vad jag ska kalla det under andra var att jag kunde aldrig planera maten, det jag var sugen på den dagen skulle ätas annars så kunde jag inte äta alls och blev bara illamående (utom saltlakrits då, det funkade jämt haha)

• Anonym (Jodå)

Pepparkakor, ostbågar och messmör
    att äta tillsammans!!

Äter annars bara pepparkakor runt jul och aldrig någonsin messmör.

• Anonym (M)

Får tidig graviditet till ungefär vecka 25. Apelsiner i massor. Resterande av graviditeten knäckebröd och vatten.. bebis föds när som helst och har ingen aning om könet. Billiga och lättillgängliga cravings kan man iaf säga. :)

• Agediff11

Citrusfrukter i mängder.. andra graviditeten hade jag även stuvade makaroner.. nu med tredje så är det tillbaks till citrus..särskilt i början,, nu i v 26 skulle jag nog säga att det inte är något särskilt längre.. vissa dagar vill man ha vissa saker bara liksom 😊

• Queen81

Mina två graviditeter har mina cravings varit sockerärtor, rå potatis, keso och paprika.

Svar på tråden Era gravid-cravings