• Anonym (Undrar)

Ni som har erfarenhet av otrohet..

Jag skulle gärna vilja höra från er som har varit med om otrohet. Eller varit det själv. Nu menar jag inte en kväll på krogrn utan en otrohetsaffär.

Du som blivit bedragen, hur kom du på det? Hade du misstankar eller kom det som en chock?

Hur beskriver du känslan?

Till dig som bedragit din partner, hur gjorde du, hur höll ni kontakten med varandra, hur ofta sågs ni? Blev du avslöjad? Vad hände sen? Ångrar du det?

Jag försöker bara se om det finns ett mönster bland otrogna eftersom jag börjar tvivla i min relation.

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av otrohet..
  • Anonym (Tjej30)

För min del handlade det om ett långt förhållande utan någon som helst bekräftelse. Jag har försökt prata om problemet flera gånger, men min partner ändrar sig inte och vill inte heller att vi går isär. Vi har barn ihop så en separation sitter långt inne för mig med men jag har mått FRUKTANSVÄRT dåligt under våra år ihop. Han har aldrig gett mig komplimanger, aldrig frågat hur jag mår, aldrig ens tittat på mig.. och mitt självförtroende blev kört i botten.

Jag hade aldrig varit otrogen om jag inte redan funderat på att lämna honom. JA, jag borde ha lämnat först men mitt självförtroende satte stopp och jag behövde få träffa den här andra killen för att få en push. Jag är också helt hundra procent övertygad om att jag aldrig kommer vara otrogen igen, för jag har lovat mig själv att aldrig leva i en relation med någon som får mig att må såhär dåligt.

• lövet2

Han blev ovanligt fixerad vid sex. Inte intresserad av att sitta och se en film med mig, att tacka ja till en fest, att spela spel med ungarna, utan bara sex. Jämt! Sedan började han hålla hårt i mobilen. Lade aldrig i från sig den, satt bredvid den när den laddades, bad aldrig någon annan att svara när han var upptagen (vilket han alltid gjort förut). Han skickade och fick SMS hela tiden. När han varit någonstans med bilen, så satt han alltid kvar i den en stund för att prata färdigt i mobilen.
    Jag hade diverse misstankar, men jag fick bevis när han fick SMS och telefonen visade första orden (någon konstig inställning han hade, kanske).

Jag vill tillägga att jag har en vän, vars man också började så här med mobilen. Hon trodde han var otrogen, men när kronofogden dök upp, så visade det sig att han blivit spelberoende.

• Anonym (Alla)

Tror inte att det finns ett mönster. Det kanske är vanligare i olyckliga sexlösa förhållanden men jag tror tyvärr att det händer ändå. Har en väninna som hade en extremt otippad otrohetshistoria med en lite äldre man och INGEN kunde misstänka det. Det var helt otänkbart. Men vill man så är det ju inte svårt. De var med i samma förening och de kunde träffas på luncher osv. De var ju dessutom helt öppna med att de träffades eftersom ingen misstänkte varför.

• Anonym (Feminazi)
    Anonym (Tjej30) skrev 2018-07-31 18:03:08 följande:

För min del handlade det om ett långt förhållande utan någon som helst bekräftelse. Jag har försökt prata om problemet flera gånger, men min partner ändrar sig inte och vill inte heller att vi går isär. Vi har barn ihop så en separation sitter långt inne för mig med men jag har mått FRUKTANSVÄRT dåligt under våra år ihop. Han har aldrig gett mig komplimanger, aldrig frågat hur jag mår, aldrig ens tittat på mig.. och mitt självförtroende blev kört i botten.

Jag hade aldrig varit otrogen om jag inte redan funderat på att lämna honom. JA, jag borde ha lämnat först men mitt självförtroende satte stopp och jag behövde få träffa den här andra killen för att få en push. Jag är också helt hundra procent övertygad om att jag aldrig kommer vara otrogen igen, för jag har lovat mig själv att aldrig leva i en relation med någon som får mig att må såhär dåligt.

Även om jag aldrig behandlar fen tjej jag har utan bekräftelse så är tjejer som du anledningen till att man väljer att inte bilda familj.
  • Anonym (Tjej30)
    Anonym (Feminazi) skrev 2018-08-01 10:20:15 följande:

Även om jag aldrig behandlar fen tjej jag har utan bekräftelse så är tjejer som du anledningen till att man väljer att inte bilda familj.

Och med den inställningen tycker jag du gör helt rätt i att inte bilda familj. Allt är inte svart eller vitt you know.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (K) skrev 2018-07-30 17:12:41 följande:

Stämmer inte. Otrohet sker ändå, om ena partnern har för stort bekräftelsebehov, dålig självkänsla, sexmissbrukare etc.

En relation kan då vara sund, men ena partern kan ändå vara otrogen pga sina egna brister. Talar av erfarenhet.

Min sambon erkände otrohet i söndags, det skedde i fredags. Vi har en väldigt bra relation sedan åtta år. Lika kära då som nu om inte mer. Hans otrohet har inget med mig att göra. Det är hans jävla ego, bekräftelsebehov och självskadebeteende som kommer in i bilden. Risken finns ju för han att han får spendera livet ensam om han inte ändrar beteende. Det jäkla aset.. har precis övergått från att vara ett sorgset offer till riktigt förbannad. Jag föredrar förbannad.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Undrar) skrev 2018-07-30 15:30:38 följande:

Jag skulle gärna vilja höra från er som har varit med om otrohet. Eller varit det själv. Nu menar jag inte en kväll på krogrn utan en otrohetsaffär.

Du som blivit bedragen, hur kom du på det? Hade du misstankar eller kom det som en chock?

Hur beskriver du känslan?

Till dig som bedragit din partner, hur gjorde du, hur höll ni kontakten med varandra, hur ofta sågs ni? Blev du avslöjad? Vad hände sen? Ångrar du det?

Jag försöker bara se om det finns ett mönster bland otrogna eftersom jag börjar tvivla i min relation.

Jag hade tidigt misstankar men avfärdade dem som paranoia i nästan ett helt år.

Sedan började hans beteende ändras rätt drastiskt; började vara som en hök över sin telefon, tog med sig den in på toaletten långa stunder, hade plötsligt nya hobbies, lögner och historier som inte gick ihop, var plötsligt inte nåbar på samma sätt längre. Exempelvis svarade inte i elefon när jag ringde. Det var massor med saker. Men när han började bli sjukligt svartsjuk och anklaga mig för att vara otrogen så började jag nog på riktigt fatta att något inte stod rätt till å n dag när han var bortrest kollade jag hans dator. Där fanns ett tiotal tjejer han pratat med länge, bjudit hem till oss, haft sex när jag inte var hemma, dejtar när jag varit bortrest. Sexuella samtal när jag låg i sängen bredvid och sov. Tom när vi var på middag hos mina föräldrar och pratade om giftemål och barn. Detta hade pågått under hela vår förhållande. Den första dagen.

Ringde upp honom och konfronterade men han blev så egentligen och ljög så bra att jag var tvungen att titta efter en gång till för att säkerställa att jag inte sett i syne. Skickade skärmdumpar till honom när han kom hem var hans saker packade och han flyttade ut ett par månader. Han jobbade stenhårt på att återfå min tillit och tillbaka mig men jag kände mig död inuti. Till slut var jag så ambivalent till allt och vår relation att han fick flytta hem igen. Han lovade mig att det aldrig skall hända igen och blev plötsligt drömpojkvännen men jag kunde aldrig riktigt släppa honom nära inpå igen, tilliten var grusad. Relationen trasig.

Efter ett par månader började jag förstå att han träffade någon igen men jag orkade helt enkelt inte bry mig eller ta tag i det. Det var först något halvår senare när jag upptäckte att någon sovit i min säng, använt min hårborste och när ett smycke jag fått öva av min mormor försvunnit som jag en dag helt sonika sa "att du låter ditt luder använda mina grejer är bara äckligt. Jag ska ha tillbaka halsbandet och när jag fått det flyttar jag och vill aldrig se dig igen". Han svarade inte ens utan tittade bara sorgset på mig. När dagen kom och jag skulle flytta, gav tillbaka nyckeln sa han bara stilla att det blivit såhär för att jag inte ville ha sex med honom efter otroheterna, att han känt sig ensam och därför fallit de någon annan. Tanken att det var hans eget fel att min sexlust var obefintlig tycktes aldrig ha slagit honom och det faktum att han var för feg för att avsluta vår relation trots att han redan var kär och tillsammans med någon annan fick mig bara att känna mig äcklad av honom. Jag föraktade honom helt enkelt.

Vi har aldrig sagt ett ord till varandra efter det och idag är de gifta.

Glad att jag blev av med honom men alla lögner, manipulationer och respektlösheten satte djupa spår i mig. Detta var 2013 och jag har inte varit kär sedan dess medan han nu har allt. Tycker inte ens synd om henne, de förtjänar varandra.
  • Anonym (Feminazi)
    Anonym (Tjej30) skrev 2018-08-01 12:03:43 följande:

Och med den inställningen tycker jag du gör helt rätt i att inte bilda familj. Allt är inte svart eller vitt you know.

Exakt det jag kommit fram till tyvärr. I och med att jag vill att mina barn ska växa upp med sammanboende föräldrar, men att det idag är helt hopplöst på grund av alla dåliga karaktärer där ute så blir det så. Du verkar ju inte direkt lycklig liksom.
  • Anonym (Tjej30)
    Anonym (Feminazi) skrev 2018-08-01 12:27:05 följande:

Exakt det jag kommit fram till tyvärr. I och med att jag vill att mina barn ska växa upp med sammanboende föräldrar, men att det idag är helt hopplöst på grund av alla dåliga karaktärer där ute så blir det så. Du verkar ju inte direkt lycklig liksom.

Var har jag påstått att jag är lycklig?

Min största sorg är att mina barn inte får växa upp i en kärnfamilj, det tar död på mig. Jag har försökt och försökt att få det att funka, tom gått i familjeterapi (ensam, då han "inte tror på sånt"). Han lovar ändring men skiter i mig redan dagen efter. Jag har heller inte begärt stora saker. Jag vill bara att han ska se mig, att han försvarar mig om någon säger något om mig (istället för att haka på och prata ännu mer illa om och håna mig).

Nej, det är inte rätt att vara otrogen. Det är det värsta jag gjort och jag skäms varje dag. Men det var det som krävdes för att jag ska våga lämna.
  • Anonym (Feminazi)
    Anonym (Tjej30) skrev 2018-08-01 13:15:17 följande:

Min största sorg är att mina barn inte får växa upp i en kärnfamilj, det tar död på mig.

Alla förtjänar en partner som du beskriver men den där meningen är anledningen till att jag avstår familjebildande, att ha halva ödet i någon annans händer. Nej tack.
  • Anonym (Tjej30)
    Anonym (Feminazi) skrev 2018-08-01 13:24:18 följande:

Alla förtjänar en partner som du beskriver men den där meningen är anledningen till att jag avstår familjebildande, att ha halva ödet i någon annans händer. Nej tack.

Hur menar du?

Klart jag inte vill att mina barn ska ha två hem. Och jag vill det ju inte för min egen del heller naturligtvis. Jag vill ju vara med mina barn varenda minut och inte missa halva deras uppväxt. Och så känner jag förstås för att de ger mig så mycket glädje och kärlek. De är ju det bästa som hänt mig.

Hade jag fått önska hade vi fortsatt som en familj men är man två i en relation måste man ju också vara två som kämpar. Ett förhållande ska ju inte vara en STÄNDIG kamp, men man måste ju ändå kämpa för varandra och för att det ska fungera. Jag kan inte ensam föra den kampen längre.
  • Anonym (Feminazi)
    Anonym (Tjej30) skrev 2018-08-01 14:14:11 följande:

Hur menar du?

Klart jag inte vill att mina barn ska ha två hem. Och jag vill det ju inte för min egen del heller naturligtvis. Jag vill ju vara med mina barn varenda minut och inte missa halva deras uppväxt. Och så känner jag förstås för att de ger mig så mycket glädje och kärlek. De är ju det bästa som hänt mig.

Hade jag fått önska hade vi fortsatt som en familj men är man två i en relation måste man ju också vara två som kämpar. Ett förhållande ska ju inte vara en STÄNDIG kamp, men man måste ju ändå kämpa för varandra och för att det ska fungera. Jag kan inte ensam föra den kampen längre.

Hur jag menar? Precis så som du skriver. Det hade varit en mardröm. Är inne på samma resonemang som du och menar i stort sett det du skriver i sista stycket, att ödet ligger till hälften hos en annan människa. Även vad gäller barnen, något som många säger sig värdera högst i livet.
  • Anonym (K)
    Anonym (Håller med) skrev 2018-08-01 12:09:42 följande:

Min sambon erkände otrohet i söndags, det skedde i fredags. Vi har en väldigt bra relation sedan åtta år. Lika kära då som nu om inte mer. Hans otrohet har inget med mig att göra. Det är hans jävla ego, bekräftelsebehov och självskadebeteende som kommer in i bilden. Risken finns ju för han att han får spendera livet ensam om han inte ändrar beteende. Det jäkla aset.. har precis övergått från att vara ett sorgset offer till riktigt förbannad. Jag föredrar förbannad.

Been there! Håll dig till att vara förbannad så länge du kan. Ta hjälp av terapeut, det hjälpte mig. Styrkekram!
Svar på tråden Ni som har erfarenhet av otrohet..