Köpa grejer, när?
Ni som är/har varit gravida.
När började ni köpa saker till bebis? Vad började ni med, i vilken ordning köpte ni sakerna och när?
När började ni köpa saker till bebis? Vad började ni med, i vilken ordning köpte ni sakerna och när?
Jag började köpa saker efter rutinultraljudet i vecka 19, när jag kunde slappna av och njuta mer av graviditeten. Det första jag köpte var kläder till bebisen och några söta leksaker. Sen köpte jag mammakläder och amningskläder till mig själv. Nu när det är mindre än tre månader kvar så har jag köpt de mer praktiska prylarna såsom säng med alla tillbehör, skötbädd, vagn, bärsele och bröstpump.
Egentligen känner jag att jag är lite tidigt ute. Men jag har hellre allting på plats ifall de sista veckorna blir tunga eller om bebisen dyker upp för tidigt.
Glöm inte att beställa babyboxarna så får du lite blöjor, tvättservetter, nappar och nappflaskor helt gratis. :)
Alla gör olika så köp när du vill! :) Är gravid i v. 32 och köpte de första grejerna kring RUL efter v. 20. Var mest smågrejer, typ nån skojig body och så. Beställde vagn, babyskydd för två v sen. Saknar säng, apoteksprodukter och lite kläder fortfarande. Har rätt ont pga foglossning nu så hade kanske varit bättre att fixa lite mer kring v. 25 typ. Men det löser sig.. :)
Köp när du vill! Det ingår :)
Vi köpte första plaggen efter KUB. Vagn efter RUL. Säng och babyskydd v26 :)
Det här är din resa och din upplevelse, forma den så den passar dig!
Om jag ska köpa när jag vill hade jag typ redan köpt allt nu.. i v6 hahah. Men ska nog börja lite smått efter vecka 12 och köpa lite i taget.
Jag handlade de första små plaggen på sommar rean efter kub. Sedan gjorde jag de större inköpen (vagn, säng, babyskydd etc.) efter rul. Jag hade typ allt färdigt till v.30
Haha!
Men köp kanske någon plagg? En napp? En filt? :)
Hej ts!
Jag är ännu inte gravid men vi är igång och försöker sedan i maj. Jag har haft otroligt stor längtan efter barn och mitt sätt att hantera det har varit att köpa grejer som jag verkligen älskar. Jag tror att jag började med det i typ januari. Har bodys i neutrala färger, tygblöjor och enstaka andra prylar (t.ex. Badlakan och en snuttis) i neutrala färger som funkar för båda könen. Min man köpte för inte så länge sen även ett sånt där babygym som han blev helt förälskad i, den var jättegullig och det är kul att han också är taggad :) mitt allra senaste inköp är min jättefina skötväska från Elodie Details. Har haft koll på den jättelänge då den var DYR, men nu fanns den nedsatt på deras sommarrea och då passade jag på.
Kanske låter som att jag är galen men det är mitt sätt att hantera en obeskrivlig längtan och det gör knappast någon skada. Och när man köper så här så kan man köpa saker man verkligen älskar, och kanske lite dyrare grejer också. Om grejerna mot förmodan inte skulle komma att användas (det kommer de att bli, om vi inte lyckas bli gravida så kommer vi adoptera) så säljer jag grejerna bara. Den dagen den sorgen.
Åh lycka till nu!! :)
Jag går in i v12 idag, och vi har än så länge bara köpt tre söta klädesplagg. Mest för att det är mysigt och för att det blev mer "på riktigt" för oss Imorgon ska vi göra NIPT och när vi fått resultatet i nästa vecka (utgår i nuläget att det är positivt, annars kommer jag bli alldeles för nervös och orolig) kommer vi nog börja köpa mer grejer. Vi vet också vad det är för kön då.
Vi tänker försöka sprida ut de dyraste grejerna på varje månad, och sedan köpa de mindre grejerna mer löpande. Med t ex vagnen så slår vi nog till när rätt vagn dyker upp på Blocket, tänkte köpa en nyare begagnad :) o jag har nog redan bestämt mig för vilken jag vill ha... Hehe :)
Jag går in i v12 idag, och vi har än så länge bara köpt tre söta klädesplagg. Mest för att det är mysigt och för att det blev mer "på riktigt" för oss Imorgon ska vi göra NIPT och när vi fått resultatet i nästa vecka (utgår i nuläget att det är positivt, annars kommer jag bli alldeles för nervös och orolig) kommer vi nog börja köpa mer grejer. Vi vet också vad det är för kön då.
Vi tänker försöka sprida ut de dyraste grejerna på varje månad, och sedan köpa de mindre grejerna mer löpande. Med t ex vagnen så slår vi nog till när rätt vagn dyker upp på Blocket, tänkte köpa en nyare begagnad :) o jag har nog redan bestämt mig för vilken jag vill ha... Hehe :)
putt
Jag är i v.10 och känner bara att jag vill köpa allt! Direkt! Vill inreda bebisrum med spjälsäng och köpa vagn, kläder osv. Vi har redan börjat kollat massa (mest på barnvagn och babyskydd, känns som en djungel, vad ska man välja?) och hittar vi något något som känns perfekt och prisvärt så kommer vi nog köpa :)
Ska göra ultraljud denna vecka och nipt på måndag. Kommer nog börja köpa lite efter det.
Jag är i vecka 18 och har tänkt vänta tills efter RUL som vi har nästa vecka och sedan köpa första grejerna. Har spanat in en hel del och planerar fira med en skötväska från Bagasi om allt ser bra ut, har suktat efter den lääänge (första barnet). Sedan tänkte jag handla första plaggen med sambon och sedan gå loss på grejer! Så roligt. Åker till Ullared i början av september så där är planen att köpa mesta prylarna.
Är bara i v 10 men vi har redan köpt både säng och vagn, vagnen var det rejäl rea på så vi slog till.
Har köpt en del kläder också.
Alla gör som dom själva känner
Jag är i v.10 och känner bara att jag vill köpa allt! Direkt! Vill inreda bebisrum med spjälsäng och köpa vagn, kläder osv. Vi har redan börjat kollat massa (mest på barnvagn och babyskydd, känns som en djungel, vad ska man välja?) och hittar vi något något som känns perfekt och prisvärt så kommer vi nog köpa :)
Ska göra ultraljud denna vecka och nipt på måndag. Kommer nog börja köpa lite efter det.
jag skrev en list apå vad vi ville köpa och började spara, köpte lite kläder efter RUL och fyllde stadigt på varje månad typ haha men vagn, babynest, kuddar, flaskor, säng, skötbord osv. började vi köpa i v32 efter vi flyttade in i huset, vagnen hämtade vi ut 4 veckor innan samma med bilbarnstol osv...:) väntar nr 2 nu och det blir nog inga inköp tills kanske vecka 20 (sedan beror det på kön med kläder om det blir samma) men det mesta har vi så det blir bara att fylla på efter v30 med lite...