Humlan0 skrev 2018-10-14 19:33:30 följande:
Ok det hade jag ingen aning om! Vi har redan gjort 3 ÄP vilket är det man får på vår klinik, men dom har sagt att vi får en gång till för att som tycker att man i alla fall ska få 3 ET och vi har bara fått två. Så om vi skulle byta nu så får vi säkert betala allt i Falun. Jag ska se vad dom säger när dom ringer tillbaka men jag ska ta kontakt med Falun också för att se om de tror att det finns en chans med mina ägg om jag tar DHEA. Tack för alla tips!
Aaah! Ok. Nej det är vad du får av landstinget ni är folkbokförda i. Beviljar landstinget ett försök till så kan du byta till Falun.

Får man tex ett extra försök av landstinget i Värmland så kan man trots att man gjort de andra försöken hos Sahlgrenska byta till Falun. Hoppas du förstår hur jag tänker. Du kan även åka till Falun för en second opinion för det gjorde vi på min mans initiativ. Det var då jag fick DHEA utskrivet + min man fick en massa vitaminer att ta under tiden. Han ska lämna nytt spermieprov en gång per månad från behandlingsstart.
Ring till Falun tycker jag! Ett besök för att få DHEA går ju på högkostnadsskyddet.
Falun gör även fler grejer som de andra klinikerna inte håller på med tex AH (gör hål i äggskalet så det lättare kläcks), LEI (rispning i livmodern som stimulerar läkning och bättre inplantering) embryoglue (näring till embryot så det fäster i fler fall än utan) imunsänkande medicin tex Trombyl, Fragmin, Predisolon och intralipid.