Är det en sund relation?
Jag bor ihop men en man och vi har två barn tillsammans. Vi har sedan en tid haft mycket problem i relationen, vi har inte sex, vi spenderar ingen tid tillsammans, vi sover inte i samma säng. Det är som att vi inte lever ihop. Men vi bråkar. Jag vill lämna men är rädd att såra honom. Grejen är den att jag gör alla hushållssysslor och tar hand om barnen, han är ute i garaget alla timmar han är hemma från jobbet. Han säger att han gör viktiga saker som måste göras vilket är sant till viss mån. Men jag tycker att det blir övermäktigt att städa efter 4 personer samt ta hand om båda barnen som är 2år och den andra 5 månader, även hela och alla nätter. Sex har vi inte för att han inte vill för han har alltid så mycket att göra (och så sover vi ju inte ihop). Umgås gör vi inte för det är alltid så mycket att göra för honom. Ekonomiskt har vi delad ekonomi vilket jag inte trivs med. Han tjänar tre gånger så mycket som jah så efter vi har betalat 50/50 rakt av så har jah någon hundralapp över vilket är en stor bidragande orsak till att jag inte vill mer. Det känns så orättvist. Han kan aldrig erbjuda mig något utan att jag måste vara skyldig honom sen. trotts de så gör jag tvärtom. På kvällarna kan han inte vara nära mig eller någon för han vill ha egentid på kvällen. Jag och barnen får hålla oss undan och gå till övervåningen eftersom han måsten ha sin sömn för att kunna orka upp och jobba (sömnproblem). Jag vet inte men jag tycker att det känns orättvist, det var inte såhär jag ville att livet skulle vara med en partner. Dom jag har talar med tycker jag ska lämna men jag känner att jag behöver någon annans synpunkter som kanske varit med om samma? Blir de ens bättre?. Eller om man inte har varit med om det hur fördelar ni hushållssysslor när ena är föräldraledig? Är det en sund relation? :(