• Lina100

Blanda alkohol med coceliana?

Kul! Har världens hosta och ska utomlands idag, måste hämta ut coceliana men det är inte i många mängder jag ska ta den,

Kommer jag inte kunna dricka vin eller något nu utomlands?

Funderar på att strunta i hostmedicinen.

Kommer säkert ändå dö av den i vilket fall eftersom det är morfin i.

Kul också och ha fri bar och inte kunna dricka något.

• Svar på tråden Blanda alkohol med coceliana?
  • Bibbidi

Du ska absolut inte blanda alkohol och morfin. Ta din medicin och låt bli alkoholen, det går att ha kul utan alkohol! Och hur kul är det att gå runt och hosta hela tiden som en galning? 

Skippa alkoholen, du ska absolut inte blanda medicinen med den.

enkel googling
    Det är känt, att samtidigt intag av alkohol och smärtstillande medel som innehållermorfin, metadon, petidin, ketobemidon, kodein, oxikodon, tramadol eller pentazocin kan ge kraftigt förstärkta effekter med i värsta fall risk för andningsförlamning och död.

• Meriall

Skippa medicinen om du ska dricka. Det är riktigt farlig medicin som du INTE ska blanda med alkohol. Man kan somna och sluta andas.

Åk på resan och drick och strunta i medicinen. Är hostan kvar när du kommer hem kan du ta den då. Ta en matsked honung när hostan blir jobbig på resan, det lindrar. Alkohol hjälper faktiskt också lite att döda bakterier :)

• Lina100
    Meriall skrev 2018-08-07 16:11:15 följande:

Skippa medicinen om du ska dricka. Det är riktigt farlig medicin som du INTE ska blanda med alkohol. Man kan somna och sluta andas.

Åk på resan och drick och strunta i medicinen. Är hostan kvar när du kommer hem kan du ta den då. Ta en matsked honung när hostan blir jobbig på resan, det lindrar. Alkohol hjälper faktiskt också lite att döda bakterier :)

Okej tack! Tycker ni ändå att jag ska ta ut medecinen och ta med så jag har? Om jag blir värre
  • Tommy182
    Lina100 skrev 2018-08-07 16:06:37 följande:

Kul! Har världens hosta och ska utomlands idag, måste hämta ut coceliana men det är inte i många mängder jag ska ta den,

Kommer jag inte kunna dricka vin eller något nu utomlands?

Funderar på att strunta i hostmedicinen.

Kommer säkert ändå dö av den i vilket fall eftersom det är morfin i.

Kul också och ha fri bar och inte kunna dricka något.

Inte blanda det med alkohol, många som dött av det!. Det påverkar andningen.

Ta medicinen och sen när det känns bättre och du slutat med medicinen kan du dricka vin.
  • Lina100
    Tommy182 skrev 2018-08-07 16:13:18 följande:

Inte blanda det med alkohol, många som dött av det!. Det påverkar andningen.

Ta medicinen och sen när det känns bättre och du slutat med medicinen kan du dricka vin.

Tack för alla tips! Tror jag köper massa receptfria saker sålänge och väntar med att ta ut den med morfin. Är inte dödssjuk liksom
  • Anonym (Rut)

Kolla upp så att du får ta med dig den till landet du ska åka.

Svar på tråden Blanda alkohol med coceliana?