• jhgf

    Mina drömmar brukar bli verklighet

    Hej,ska försöka va så kort fattad som möjligt.Antligen drömmer jag saker som kommer hända eller så drömmer minns jag inget.Inatt drömde jag att min pojkvän den personen jag älskar mest i hela värden och den enda som förstår mig.Jag drömde att han dog.I drömmen dog han av cancer exakt som hans mamma.
    Efter jag fyllde 9 10 så har nästan alla min drömmar hänt på riktigt som när jag drömde att en bokhandel brann inte långt efter det så brann den.Dom ända gångerna mina drömmar inte blivit sant är exempel när jag drömde att min bästa vän blev på körd den var även en nära vän till båda oss som hade också drömt att hon hade dött vi båda berättade det.i drömmen var det mitt fel vi bråkade hon blev arg och skulle hem hon sprang över vägen utan att se sig för.Det tog en vecka efter jag hade berättat.Drömde jag att hon inte blev på körd.Men när det inte handlar om en sak man kan stoppa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-07 23:42
    oj såg att jag skrev fel det ska vara.Eller så kommer jag inte ihåg någonting av drömmen och lite till fakta är att om jag inte kommer ihåg någonting så kommer jag inte ens ihåg att att jag har drömt och om jag kommer ihåg kommer jag ihåg allt förutom ansikten dom är suddiga.

  • Svar på tråden Mina drömmar brukar bli verklighet
  • Richi3

    Det som sägs i korta drag hända är, !Där finns många Amerikanska studier kring det här, jag har själv läst om det här, fått hjälp om ämnet inte alltför olikt ditt. Men det sägs i alla fall att det som händer när det blir så här är att ev. en okänd lång tid tidigare alltså bakåt i tiden har du redan tänkt tankar på saker (någonstans i det undermedvetna, sett en sak du vill verkligen komma ihåg, du ser t.ex. almanackan om att ?Bror'n din kommer på besök, typ det. alt. vad som helst) hjärnan nappar då samtidigt på det här och det börjar hända saker.. men man olustigt kanske rent kort o gott glömmer av, glömmer bort det för stunden med ev. bror'en och hans nu inbokade besök. Mer av ett sorteringssystem kickar in och byter ut vissa saker mot mer(a) relevantare saker, man lagrar information i långtidsminnet, det dröms sällan redan om just den specifika saken redan samma kväll o natt, utan *det kommer liksom tillbaka till dig när du sover flera dagar, månader, upp till  flera år senare kan det ta (inget konstigt sen om man plötsligt sen känner igen en begravning kanske, då du tror dig ha sett någon dö, alla dör ändå eller hur, för eller senare.) Det är inte bestämt än när bara det är ett problem. Men sen kommer det, det plockas fram mer likt som att man tar en dvdfilm man vill se från bokhyllan fast sorteringen sker inne i huvudet. Du blir nu mer din 'egenproducent omkring dina icke skapade drömmar osv. Först när du vaknar efter en natt häftigt med drömmar eller en styck väldigt verklighetstrogen dröm och saker börjar hända som liksom känns återkommande, du känner kanske igen klockslag som har stor betydelse, som de är relevanta för att något kommer hända, din ev. bror, just det. Han knackar på dörren och det första man säger till honom, "Fan, Jag visste att du skulle komma idag? Jag drömde det i natt, men i själva verket så har det stått i din almanacka i över två veckor, och inte har du tittat i den heller på länge. "just det han skulle komma idag, då blev du förd bakom ljuset av din egen hjärna, den spelade med andra ord dig ett spratt! Faktorer inbyggda i våra naturlagar som slump och annat det är upp till var o en att tro på vad man vill om det! Men då man tvekar ibland på sina egna tankar om och om igen och så vidare. Då kommer det att du tror dig förstå dig på tanken att kontrollera tid o rum, se in i framtiden kalla det vad man vill. -Hör av dig om du vill ha mer att läsa t.ex. om de Engelska sidorna jag fick läsa av diverse hjärnskrynklare. Nu har jag liksom släppt det och fått lära mig tänka annorlunda, se på saker annorlunda. Men en del av mig tycker fortf. att det här är coolt och hur häftigt som helst då vår hjärna trots efter flera tusentals år av daglig forskning, revolutioner och liknanden inte har kommit mer än ett par procent på vägen. kring frågor som dom här, ovan nu. -Vi har ej resurser och forskare med svar på hur det kan vara så här med största sannolikhet, vart det kommer ifrån exakt och t.o.m att ta det till nästa nivå att kunna tolka (spela in t.ex. drömmar, dagdrömmar och även kunna göra det möjligt att återspegla också på film om vad som händer när vi gör något så vardagligt som att bara blunda lite då och då.. Kolla närmre på vad som händer när vi mediterar och så kunna se all hjärnkapacitet med diverse mätinstrument. Listan kan bli lång. Även då forskare har varit bergsäkra på "att så här är det" så är det alltid någon faktor som har ändrat historien och skrivit om den om och om igen osv. osv. Nu ska jag sova. Ha det bäst. Tack för att du tog dig tid att läsa ända hit.

  • äldreochklokare
    jhgf skrev 2018-08-07 23:35:38 följande:

    Hej,ska försöka va så kort fattad som möjligt.Antligen drömmer jag saker som kommer hända eller så drömmer minns jag inget.Inatt drömde jag att min pojkvän den personen jag älskar mest i hela värden och den enda som förstår mig.Jag drömde att han dog.I drömmen dog han av cancer exakt som hans mamma.
    Efter jag fyllde 9 10 så har nästan alla min drömmar hänt på riktigt som när jag drömde att en bokhandel brann inte långt efter det så brann den.Dom ända gångerna mina drömmar inte blivit sant är exempel när jag drömde att min bästa vän blev på körd den var även en nära vän till båda oss som hade också drömt att hon hade dött vi båda berättade det.i drömmen var det mitt fel vi bråkade hon blev arg och skulle hem hon sprang över vägen utan att se sig för.Det tog en vecka efter jag hade berättat.Drömde jag att hon inte blev på körd.Men när det inte handlar om en sak man kan stoppa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-07 23:42
    oj såg att jag skrev fel det ska vara.Eller så kommer jag inte ihåg någonting av drömmen och lite till fakta är att om jag inte kommer ihåg någonting så kommer jag inte ens ihåg att att jag har drömt och om jag kommer ihåg kommer jag ihåg allt förutom ansikten dom är suddiga.


    Så där är det väl för alla?
    Ibland drömmer man saker som råkar stämma. Att du inte minns drömmar är väldigt vanligt. Det beror på när i sömncykeln man vaknar, om man minns eller inte. 

    Du drömmer i princip varje natt men minns inte merparten. Därför kan du inte säga att "det jag drömmer blir verklighet". Tycker du ska läsa lite om sömnforskning så att du bättre förstår vad som sker rent kemiskt i hjärnan när man sover. 
Svar på tråden Mina drömmar brukar bli verklighet