• Sannalovisa

Bf november -18

Hej. Är det någon fler som väntar sitt första barn? ????

Jag är beräknad den 8/11 & det skulle vara jätte kul att följa andra som också

väntar sitt första barn eller har barn sen tidigare ????

• Svar på tråden Bf november -18
  • nystrom98
    8992 skrev 2018-08-09 15:15:11 följande:

Fy, låter verkligen inte roligt :( kan tänka mig att man blir väldigt rastlös om man är van vid ett aktivt arbete och plötsligt måste ta det lugnt.

Ingenting, jag är student så jag har varit bortskämd med sommarlov sen slutet av maj, börjar skolan igen om en vecka ungefär :)

Åh vad studerar du? Och hur lång tid har du kvar? :)
    Väntar en November pojke
  • Kronärtskockan

Jag väntar min son den 3/11, är i vecka 28 nu. Fick gravpenning beviljat 100 procent så min sista arbetsdag är 4e september. Känns sjukt att gå hemma två månader innan bf men skönt jobbar inom restaurang där det är väldigt slitigt. Har mått rätt bra under hela grav, varit extremt kissnödig på nätterna, fick karpaltunnel i vecka 18 i några veckor men det har försvunnit nu. Huvudvärk nästan dagligen. Annars ok hehe! Hur mår ni?

• 8992
    nystrom98 skrev 2018-08-09 19:56:53 följande:

Åh vad studerar du? Och hur lång tid har du kvar? :)

Förskollärarprogrammet på Linköpings Universitet, har 5 terminer av 7 kvar :)
  • Sannalovisa
    8992 skrev 2018-08-09 15:15:11 följande:
    Fy, låter verkligen inte roligt :( kan tänka mig att man blir väldigt rastlös om man är van vid ett aktivt arbete och plötsligt måste ta det lugnt.

Ingenting, jag är student så jag har varit bortskämd med sommarlov sen slutet av maj, börjar skolan igen om en vecka ungefär :)

Nej det är en pina var dag som går faktiskt. Men man får tänka att med det hela så kommer det något positivt :) 

Men gud så härligt! Vad studerar du för något? Har du instagram? :)

• Sannalovisa
    MaddePlus3 skrev 2018-08-09 19:28:30 följande:

Hej! Väntar mitt tredje den 30:e november. Följs gärna åt! :) SannaLovisa, vad gör du för att sysselsätta dig? Blev sjukskriven i förrgår också pga foglossning och domningar, jobbar också med äldre.

Vad roligt och spännande! Vad heter dina barn? :) 

Jag går mest bara omkring hemma, tittar på filmer/serier och försöker röra mig i den mån jag klarar av men minsta lilla så blir jag ännu sämre på kvällarna så jag försöker bara att ta det lugnt. 

Huvva det är inte roligt alls med foglossning! Hur långt gången är du? 

Vad roligt att höra. Har du jobbat med det länge? :)

• Sannalovisa
    nystrom98 skrev 2018-08-09 19:55:09 följande:
    Ja! Foglossningen började bara för någon vecka sen som tur är och har blivit värre successivt, så det har inte påverkat mitt jobb speciellt mycket förutom att jag har väldigt ont i slutet av mina pass då jag jobbar natt på äldreboende.

Jag bor i Kolsva, Västmanland :) dudå?
    Sannalovisa skrev 2018-08-09 14:44:16 följande:

Men gud vad härligt!! :) Ja det är helt otroligt vad den växer haha!! :)

Är sjukskriven pga foglossning, ligamentsmärtor, lågt blodtryck (vilket gör att jag är yrslig och känner mig svimfärdig) sedan har jag konstant huvudvärk och allt detta kom nästan samtidigt och min rygg är inte ens något att prata om :/ Jobbar på äldreboende med dementa så jag saknar verkligen att jobba för har aldrig varit hemma elle sjukskriven så det känns rätt så synd. Men man måste tänka på sitt och barnets bästa :) Vad jobbar du med för något?

Åh så jobbigt! Lider med dig, och att jobba på äldreboende/med dementa är ju inte det lättaste jobbet heller för varken kroppen eller psyket.. väldigt givande dock! Så förstår att du saknar det. Men jaa barnet kommer alltid först! Och så har du ju så många fler år att jobba sen, så passa på att försöka njuta nu mellan smärtorna med bebisen innan det blir tillbaka till verkligheten igen haha

Vad skönt att höra ändå. Ja man får ta det lugnt under graviditeten både för barnet och ens bästa. Att jobba natt kan vara väldigt krävande också så förstår att de kan vara tufft :/ Är du ensam på avdelningen som du jobbar på eller är ni fler?

Jaha, det har jag aldrig hört talas om förut. :) Jag bor i Offerdal, ligger utanför Östersund i Jämtland. Nej det är som sagt väldigt tungt tyvärr :/ Ja jag försöker verkligen att ta en dag i taget nu haha :)

• Sannalovisa
    Kronärtskockan skrev 2018-08-09 20:55:56 följande:

Jag väntar min son den 3/11, är i vecka 28 nu. Fick gravpenning beviljat 100 procent så min sista arbetsdag är 4e september. Känns sjukt att gå hemma två månader innan bf men skönt jobbar inom restaurang där det är väldigt slitigt. Har mått rätt bra under hela grav, varit extremt kissnödig på nätterna, fick karpaltunnel i vecka 18 i några veckor men det har försvunnit nu. Huvudvärk nästan dagligen. Annars ok hehe! Hur mår ni?

Åh vad spännande :) Det lät inte alls så dumt det Glad Ja det kan jag tänka mig, är nog lika jobbigt fysiskt som psykiskt inom den branschen :/ 

Skönt att du har mått bra och även att det har försvunnit. Mindre jobbigt med huvudvärk dock :/

Jag är sjukskriven sedan 7v tillbaka pga foglossning, ligamentsmärtor, lågt blodtryck (vilket gör att jag blir yrslig och svimfärdig då jag står upp för länge) och en huvudvärk som aldrig vill släppa. Utöver det så är jag väldigt glad att jag har fått varit sjukskriven för jag hade aldrig klarat av att jobba i detta mående tyvärr :/

• Sannalovisa

För den som vill kan adda mig på Instagram: sannaloviisaa

Kan man följas åt där med Glad

• NathaSun

Väntar andra barnet med Bf 21/11. Sjukskriven sedan mitten av Juni pga foglossning, gravid diabetes, njursten i höger njure och svullen njure på vänster sida!

Kul om vi kan följas åt ????

• 8992
    Sannalovisa skrev 2018-08-13 13:03:48 följande:

Nej det är en pina var dag som går faktiskt. Men man får tänka att med det hela så kommer det något positivt :) 

Men gud så härligt! Vad studerar du för något? Har du instagram? :)

Jag pluggar till förskollärare, börjar min tredje termin :)

Är det bara jag som inte köpt några som helst kläder till barnet än? Haha hittar ingenting som faller mig i smaken men börjar få panik ????
  • NathaSun

Jag har kvar en del kläder från när min son va nyfödd och där är en hel del neutrala kläder som vi kan använda men jag har inte köpt något nytt till tjejen än... Ska iväg idag och se om jag hittar något :)

Svar på tråden Bf november -18