• Sannalovisa

Bf november -18

Hej. Är det någon fler som väntar sitt första barn? ????

Jag är beräknad den 8/11 & det skulle vara jätte kul att följa andra som också

väntar sitt första barn eller har barn sen tidigare ????

• Svar på tråden Bf november -18
  • nystrom98

Jag väntar också första barnet som är beräknat den 27/11 :) en liten pojke med mycket energi haha

Är i v24+1 och allt verkar gå bra hittills! Min bm misstänker dock att jag fått foglossning så jag ska beställa ett bälte som ska underlätta när jag jobbar. Och har beställt en gravidkudde också som jag kan sova med :)

Hur går det för dig då? :)

Väntar en November pojke
  • Sannalovisa

Vad härligt att du fortfarande är igång inom arbetet, mindre tråkigt att du fått foglossning :/

Hoppas att det hjälper med bältet! :)

Jag är sjukskriven sedan 6v tillbaka och kommer troligtvis inte kunna återgå till jobbet innan jag blir mamma ledig tråkigt nog.. Men annars är allt bra med bebis som tur är :)

Vart bor du nånstans? :)

• 8992
    Sannalovisa skrev 2018-08-08 23:47:39 följande:

Åh vad spännande! :)

Har du mått bra hittills? :)

Jag mår faktiskt oförskämt bra! Har mått som vanligt hela graviditeten, inga symtom som illamående, ont i kroppen eller så förutom en stor mage haha. Hade jag inte haft den så hade jag inte kännt mig gravid haha. Såg att du blivit sjukskriven, vad beror det på om man får vara nyfiken? Vad jobbar du med?
  • Sannalovisa

Men gud vad härligt!! :) Ja det är helt otroligt vad den växer haha!! :)

Är sjukskriven pga foglossning, ligamentsmärtor, lågt blodtryck (vilket gör att jag är yrslig och känner mig svimfärdig) sedan har jag konstant huvudvärk och allt detta kom nästan samtidigt och min rygg är inte ens något att prata om :/ Jobbar på äldreboende med dementa så jag saknar verkligen att jobba för har aldrig varit hemma elle sjukskriven så det känns rätt så synd. Men man måste tänka på sitt och barnets bästa :) Vad jobbar du med för något?

• 8992
    Sannalovisa skrev 2018-08-09 14:44:16 följande:

Är sjukskriven pga foglossning, ligamentsmärtor, lågt blodtryck (vilket gör att jag är yrslig och känner mig svimfärdig) sedan har jag konstant huvudvärk och allt detta kom nästan samtidigt och min rygg är inte ens något att prata om :/ Jobbar på äldreboende med dementa så jag saknar verkligen att jobba för har aldrig varit hemma elle sjukskriven så det känns rätt så synd. Men man måste tänka på sitt och barnets bästa :) Vad jobbar du med för något?

Fy, låter verkligen inte roligt :( kan tänka mig att man blir väldigt rastlös om man är van vid ett aktivt arbete och plötsligt måste ta det lugnt.

Ingenting, jag är student så jag har varit bortskämd med sommarlov sen slutet av maj, börjar skolan igen om en vecka ungefär :)
  • MaddePlus3

Hej! Väntar mitt tredje den 30:e november. Följs gärna åt! :) SannaLovisa, vad gör du för att sysselsätta dig? Blev sjukskriven i förrgår också pga foglossning och domningar, jobbar också med äldre.

• nystrom98
    Sannalovisa skrev 2018-08-09 10:20:07 följande:

Vad härligt att du fortfarande är igång inom arbetet, mindre tråkigt att du fått foglossning :/

Hoppas att det hjälper med bältet! :)

Jag är sjukskriven sedan 6v tillbaka och kommer troligtvis inte kunna återgå till jobbet innan jag blir mamma ledig tråkigt nog.. Men annars är allt bra med bebis som tur är :)

Vart bor du nånstans? :)

Ja! Foglossningen började bara för någon vecka sen som tur är och har blivit värre successivt, så det har inte påverkat mitt jobb speciellt mycket förutom att jag har väldigt ont i slutet av mina pass då jag jobbar natt på äldreboende.

Jag bor i Kolsva, Västmanland :) dudå?
    Sannalovisa skrev 2018-08-09 14:44:16 följande:

Åh så jobbigt! Lider med dig, och att jobba på äldreboende/med dementa är ju inte det lättaste jobbet heller för varken kroppen eller psyket.. väldigt givande dock! Så förstår att du saknar det. Men jaa barnet kommer alltid först! Och så har du ju så många fler år att jobba sen, så passa på att försöka njuta nu mellan smärtorna med bebisen innan det blir tillbaka till verkligheten igen haha
Svar på tråden Bf november -18