• Silije

När kan man testa efter eventuell nidblödning?

Hej. Jag hade ägglossning den 31/7 (clearblues dubbel hormon indikator). Jag och min sambo har myst minst en gång om dagen sen den 8/7. Jag har haft molvärk sedan dess som har kommit och gått. Den 8/8 så fick jag en liten slemblandad flytning när jag gick på toaletten en stund efter att vi hade haft sex. Jag borde ha bim kring den 15/8 men eftersom att jag har en väldigt lång cykel och detta är första försöket efter p-piller så vet jag inte hur regelbunden mensen är. Jag har även haft ont i ländryggen i en vecka och att ha sex har börjat göra lite ont eftersom tappen är mer känslig (detta har aldrig varit ett problem tidigare).

Nu till min fråga. Kan det ha varit en nidblödning jag hade eftersom det inte har kommit någon mer blödning? I så fall, när kan man tidigast testa?

• Svar på tråden När kan man testa efter eventuell nidblödning?
  • Aliona

En nidblödning påverkar inte hur tidigt man kan testa. Ta ett test runt bim eller använd ett testa-tidigt om du vill försöka några dagar innan.

• ESEP

Tror det är stor variation på när man får nidblödning men vanligast är ungefär samtidigt som mensen borde kommit. Testa du nu skulle jag säga :) Testlagret har jättebilliga test, är skönt att ha ett gäng hemma så kan man gå igenom några st utan att bli ruinerad ;)

Lycka till!

• Silije

Tack för råden. Jag vet att det troligtvis är för tidigt men ska nog testa imorgon bitti för skojs skull. Hoppas så mycket att det är positivt.

• Silije

Testade imorse och det var klart negativt men det kan ju innebära att det var alldeles för tidigt för att testa får vänta några dagar och kanske ta ett nytt på söndag eller vänta till bim vi får se hur länge man orkar hålla sig????

Svar på tråden När kan man testa efter eventuell nidblödning?