Drömmare123 skrev 2018-08-11 08:45:39 följande:
Jag brukade också ha ganska långt hår, har nu kort hår då jag tycker att det får mig att se lite äldre ut, men hade nästan en liknande situation där ett barn helt plötsligt började ta i mitt hår bakifrån, hon hade inte förälder med sig men 2 st lärare. Så började barnet prata om min längd en massa och frågade t.ex om jag inte skulle växa mer osv, tillslut hade jag en hel klass runt omkring mig som skulle känna på mitt hår och "kolla" på mig. Lärarna gjorde ingenting så jag fick säga åt barnen att man får fråga först innan man tar.
Har faktiskt hänt mig att folk varit jobbigt med att vilja känna på mitt hår men det var när jag var lite typ ca 10 år sedan, var typ minst/kortast i klassen då + hade även ganska långt hår och de flesta andra tjejerna jag gick i skola med hade kortare hår, då hände det att folk i skolan kunde börja känna på och hålla på med mitt hår, kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt och irriterande. Sen växte jag till mig och blev bland de lite längre ett tag, då hände aldrig detta. Men sen i högstadiet började fler och fler växa ikapp och förbi typ, så jag blev bland de minsta/kortaste på skolan igen och jag minns sen i högstadiet att andra tjejer ibland ville hålla på och pyssla och greja med mitt hår, gillade inte det alls egentligen men vågade inte säga ifrån. Så kanske kan det ha med längden att göra att folk vill hålla på med ens hår, har aldrig tänkt på det faktiskt men så kanske det är...