Han ville skaffa barn, men ändrade sig
Hej allihopa!
Som rubriken lyder. Jag har ett problem som jag skulle vilja lyfta med er.
Jag och min sambo har varit tillsammans i tre år, sambo i 2,5 år. Vi är i 25-årsåldern båda två med god ekonomi och bor i ett hus i Stockholmsområdet.
I november 2017 (efter en lång längtan från mig) berättade äntligen min sambo att han ville att vi skulle försöka skaffa barn. Vi började i december och jag blev gravid. Fick dessvärre ett väldigt tidigt missfall i januari. Vi åkte till utomlands i mars och var tvungna att sluta med bebisverkstaden pga zikaviruset som finns där. I ett halvår skulle vi behöva vänta för att inte barnet skulle riskera att få skador och vi skulle börja försöka igen nu i september (2018).
För ett tag sedan berättar han helt plötsligt att han inte vill skaffa barn än utan vänta och resa istället. Blev så klart väldigt ledsen över detta samtidigt som jag verkligen förstår honom. Men allt känns för jävligt helt enkelt, här har jag gått och trott att vi ska försöka igen och så kommer denna blixt från klar himmel. Vi har rest mycket tillsammans så jag känner mig nöjd. Dessutom har vi sagt att vi ska resa med barn i framtiden.
Hur ska jag tänka? Jag vill så gärna men inte han helt plötsligt. Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med detta inlägg. Har ingen att prata med om detta pga att jag valt att hålla allt med bebisverkstaden hemligt för mina vänner och min familj så därför vänder jag mig till er. Någon som varit i samma situation?