• Victoria88

Ge mig solskenshistorier efter missfall

Jag behöver läsa andras historier för att känna hopp, behöver prata med andra som vet hur det känns. Jag har skrivit två inlägg innan men jag kan dra snabbt min historia:

Försökte bli gravid in 1 år

Går på levaxin för sköldkörtel

Har en liten övervikt

Tar ägglossningstester

Fick missfall i v.9 i fredags

Känner mig väldigt tom, arg och ledsen.

Så jag behöver höra historier som ger mig hopp.

Snälla, berätta hur det har gått för er??

• Svar på tråden Ge mig solskenshistorier efter missfall
  • Victoria88
    Aamon skrev 2018-08-12 17:53:19 följande:

Har totalt försökt skaffa barn i ca 2.5 år. Var 24 år när vi började och har sköldkörtelsjukdom som levaxinbehandlas. Alltid haft svårt att gå upp i vikt till följd av andra åkommor också men fick bmi normalt på ren vilja. Allt för att optimera.

Första graviditeten tog 1.5 år att få till och slutade i levande utomkvedshavandeskap i v7. Äggledaren sprack och avlägsnades. Endometrios upptäcktes.

Vi efterfrågade hjälp då det tog oss mer än ett år att bli gravida och man nu visste att jag hade endo. Fick kalla handen. Man får ingen hjälp om man inte lyckats på 1 år, även missfall/x etc räknas som lyckade försök. Endo eller ej var enligt dem oviktigt. Efter 7 mån lovade de dock att sätta upp oss på kö för utredning som kunde bli aktuellt först om ca 9 mån då väntetiden var så lång.

Försökte sedan totalt 8 mån från x innan vi lyckades andra gången. Slutade i ma i v14 som efter upprepade försök med Cytotec slutade i skrapning.

2v senare ringde fertilitetscentrum och berättade att kk meddelat dem att vi haft ma och de därför tog bort oss från väntelistan... hårda veckor där...

Tog sedan som genom ett mirakel 3 mån från ma att bli gravida igen. Vi var i chock! Nu är vi i v16 och hoppas den håller sig vid liv <3

Tycker det är väldigt sjukt att man ska behöva vänta i evigheter på att få hjälp.
    Tycker de borde ändra på det, så många människor får vänta i evigheter på ett barn.
    Åh, va roligt! Önskar er all lycka till!
  • Victoria88
    Virja skrev 2018-08-12 20:23:04 följande:
    Jo... gudarna ska veta att det är tungt och du har all rätt att vara fullkomligt förkrossad. Gråter Det är fruktansvärt plågsamt att hantera missfall. Ibland behöver kroppen återhämta sig lite efteråt, men sen är den redo för friska små embryon! Och det låter ju fantastiskt att ni har fertilitetsutredning på G. Det kan vara ett stöd i att hantera väntan på familjen. Stor kram till dig! Hjärta
    nja, vi har ingen utredning på gång. Vi hade tänkt ansöka om det men vi fick reda på att vi var gravida.
    Ja, vi hoppas det att det blir ett barn snart <3
  • Victoria88
    LittleSunshine84 skrev 2018-08-12 19:15:15 följande:

Hej TS!

Förstår att längtan är stor och att missfallet var tufft. Jag fick också ett missfall i maj, var i vecka 6 då bara. Men det tog hårt på ett sätt som var svårt att förklara. Jag kände mig tom och lite lurad av min egna kropp.

Jag har en son på 22 månader så jag har lite att göra på dagarna :)

Sonen tog det 7 månader ungefär att bli till. Missfallet hade vi bara försökt i tre månader. Är gravid igen och det blev jag redan en mens efter missfallet. Är 33 år :)

Ge inte upp!

Okej, va roligt för er! All lycka till!
    Vi kämpar vidare fast det är tungt just nu <3
  • solros68

Jag är mycket kraftigt överviktig(fetma) och har haft 2 missfall. Efter varje missfall har jag snabbt blivit gravid igen och har idag 2 barn. Jag var 33 år gammal när jag blev gravid första gången och 36 år när jag blev gravid sista gången. Första missfallet var fruktansvärt jobbig, medan andra var mycket lättare att hantera.

Lycka till!!!

• Victoria88
    solros68 skrev 2018-08-12 21:49:11 följande:

Jag är mycket kraftigt överviktig(fetma) och har haft 2 missfall. Efter varje missfall har jag snabbt blivit gravid igen och har idag 2 barn. Jag var 33 år gammal när jag blev gravid första gången och 36 år när jag blev gravid sista gången. Första missfallet var fruktansvärt jobbig, medan andra var mycket lättare att hantera.

Lycka till!!!

Tog det lång tid för dig från början?
  • solros68
    Victoria88 skrev 2018-08-12 22:23:41 följande:

Tog det lång tid för dig från början?

Det tog några månader. Men efter missfallen blev jag gravid på en gång.
  • Victoria88

[quote=78960887][quote-nick]solros68 skrev 2018-08-12 22:33:20 följande:[/quote-nick]

[/quotes

Då får man väl hoppas att det stämmer, att det går snabbare.

Fick du en mens imellan?

• Victoria88
    solros68 skrev 2018-08-12 22:33:20 följande:

Då får vi hoppas att det stämmer hos mig också, har läst att det kan gå fortare.

Fick du en mens imellan?
  • solros68
    Victoria88 skrev 2018-08-12 23:13:52 följande:

Då får vi hoppas att det stämmer hos mig också, har läst att det kan gå fortare.

Fick du en mens imellan?

Nej, det fick jag inte.
  • Victoria88
    solros68 skrev 2018-08-13 00:20:26 följande:

Nej, det fick jag inte.

Okej, tack ??????
  • Victoria88
    Victoria88 skrev 2018-08-13 11:44:29 följande:

Okej, tack ??????

Menade inget frågetecken. Förstår inte varför det blir så.
Svar på tråden Ge mig solskenshistorier efter missfall