m cool j skrev 2018-08-14 18:31:54 följande:
Ja precis. Bilbränder är vanliga. Skjutningar har vi c:a 1 per dag. Handgranater exploderar då och då och dödar ibland någon som bara går förbi.
För mig är det en gåta att så många är nöjda med detta och att Sverige inte kan bättre.
Sinnessjukt egentligen. Såg på fb att någon la ut att vi hade 60 dödsskjutningar och norge 1 under hela 2017 (osäker på siffrorna nu, men något liknande).
Fast om man tänker efter skulle ju rätt många delar av samhället totalt kolapsa om vi skulle gå 100% efter politiken med att till och med skicka ut alla som inte är 100% svenska. Så jag resonerar som såhär: väldigt många är ju inte 100% svenskar och därför sitter de tysta och säger inget. För om de säger något om invandrare och bilbränder, handgranater och skjutningar så får de bara mothugg som "men du är ju inte heller svensk" eller "men du är ju oxå invandrare" och därför knyter man hellre handen i fickan o låtsas som att man är nöjd med samhället.
Jag säger absolut inte att vi ska låta hur många som hellst komma till Sverige när som hellst. Inte heller att detta är acceptabelt.
Nu såg jag för någon timme sen på tv4play nyveterna att de varnar för att samma sak ska ske igen och att man därför vill att föräldrar till ungdomar i de utsatta områdena ska gå ut och visa sig för att de som gör det inte ska våga göra om det ikväll/inatt. Det känns ju enligt mig nästan samma sak som "jag vill dö" (allternativt bli skadad). Runt 100 bilar förstördes natten till idag, hoppas verkligen de får tag i personerna och kan ge dem detta 6 åriga fängelsestraffet de pratade om i tv4play nyheterna.