• Anonym (Ledsen)

    Abort

    Är i vecka11+0 på tisdag!

    Min ?sambo? har gett mig två val. Gör abort eller så får jag flytta.

    Jag tror jag måste göra aborten men kommer välja sen att flytta ändå (inget han vill, men de skiter jag i)

    Men jag hatar sjukhus, får man göra medicinsk abort hemma när man är i vecka 11?

    Måste göra detta för jag måste tänka på mina två barn jag har, kan inte stå ensam med ett tredje

  • Svar på tråden Abort
  • Anonym (Nina)
    Anonym (M) skrev 2018-08-19 10:23:35 följande:

    Nu kanske du redan har ändrat dig TS men jag kan berätta att jag gjorde en kirurgisk abort i vecka 12-13 och det var inga problem. Fick ta en tablett hemma först och sedan åka in till sjukhuset. Där fick jag byta om och sen rullades jag in i salen där det skulle utföras. Fick narkos och sen vaknade jag upp på uppvaket och blev inrullad till mitt rum igen. Eftersom jag inte hade ont eller mådde dåligt så fick jag åka hem strax därefter. Minns inte att jag blödde något, kanske lite men väldigt sparsamt och under kort tid. 

    Jag tror att om du är så pass långt gången så får du inte göra medicinskt. Jag var in på VUL v. 9-10 för att fastställa hur långt gången jag var innan aborten utfördes. Samtidigt bokade vi in tiden för abort och jag hade tur att jag fick den tiden jag fick då de sa att det var sista dagen som en kirurgisk abort kunde utföras. Har för mig att efter det så måste man kombinera medicinsk med kirurgisk eller liknande. Vet inte vilken vecka man måste föda fram fostret.


    Kirurgisk eller medicinsk till vecka 12.

    Därefter medicinsk. Medicinsk abort går att göra under hela perioden, ibland behöver man komplettera med kirurgisk, men långt ifrån alltid.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 10:53:10 följande:

    Ja isf så borde jag behålla det, för jag velar verkligen. Önskar att jag kunde få vakna upp och att detta bara var en dröm :(


    Är det samma pappa som till dina andra barn?
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 09:49:18 följande:

    Håller med dig! Men jag har nog tänkt om, dum som jag var så googlade jag bilder men NEJ man gör inte abort i den veckan kommer aldrig klara de!! Men ser ju allt på den lilla bebisen :( Jag vet att jag klarar detta själv (igen) men inget jag ville, trodde aldrig han var så egotrippad


    Självklart ska du behålla om du vill det. Förstår att det är en knivig situation. Kanske är det värt att prata med nån på vården om du verkligen velar, bara för att se vad som är tillgängligt för just dig.

    Mansbebisen får bara lov att acceptera ditt beslut. Om han dessutom gått med och kört på oskyddat fastän han inte ville bli pappa, är det kanske dags att han växer upp och börjar läsa på om hur barn blir till. Hur tänker han ens?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2018-08-19 10:55:50 följande:

    Är det samma pappa som till dina andra barn?


    Nä det är det inte
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Freja) skrev 2018-08-19 11:21:46 följande:

    Självklart ska du behålla om du vill det. Förstår att det är en knivig situation. Kanske är det värt att prata med nån på vården om du verkligen velar, bara för att se vad som är tillgängligt för just dig.

    Mansbebisen får bara lov att acceptera ditt beslut. Om han dessutom gått med och kört på oskyddat fastän han inte ville bli pappa, är det kanske dags att han växer upp och börjar läsa på om hur barn blir till. Hur tänker han ens?


    Han erkände själv precis när vi fick veta att vi var gravid att han tänkt som en 20 åring, han vet hur barn blir till men han trodde inte att jag skulle bli det för det kändes så långt bort. Jag var helt ärlig att skulle jag bli gravid så kan jag inte bara göra en abort. Inte en enda gång så avslutade han sexet utan han kom alltid i mig. Började ett tag tro att han ville ha ett barn till utan att säga de för annars så kör man inte på så där.

    Nu i efterhand så tror jag att han inte trodde på mina ord att jag klarar inte en abort, han trodde innerst inne att jag skulle göra en.

    Tror han måste börja tro vad folk säger till honom
  • Anonym (Bm)
    Erla skrev 2018-08-18 19:51:40 följande:

    Vecka 11+0 är vecka 12. Dvs, du påbörjar din 12:e vecka.


    Nej nej. Inom vården räknar man hela veckor. V 11+0 är v 11.

    Nej ts, du kommer inte få göra abort hemma i den veckan. Upp till v 9 är ok.

    Tänk noga på ditt val och lycka till med allt.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Bm) skrev 2018-08-19 11:48:37 följande:

    Nej nej. Inom vården räknar man hela veckor. V 11+0 är v 11.

    Nej ts, du kommer inte få göra abort hemma i den veckan. Upp till v 9 är ok.

    Tänk noga på ditt val och lycka till med allt.


    Tack :) Jag har nog redan bestämt mig! Klarar inte en abort i denna vecka känns för hemskt
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 12:40:44 följande:

    Tack :) Jag har nog redan bestämt mig! Klarar inte en abort i denna vecka känns för hemskt


    Det kommer att bli tufft,men eftersom du inte ville göra abort,kommer det kännas bra och rätt till slut .Lycka till!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 12:40:44 följande:

    Tack :) Jag har nog redan bestämt mig! Klarar inte en abort i denna vecka känns för hemskt


    Det kommer att bli tufft,men eftersom du inte ville göra abort,kommer det kännas bra och rätt till slut .Lycka till!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Emma) skrev 2018-08-19 12:48:43 följande:

    Det kommer att bli tufft,men eftersom du inte ville göra abort,kommer det kännas bra och rätt till slut .Lycka till!


    Tack :) Jo jag vet har varit ensam tidigare så jag vet exakt hur det är, inget man vill men ibland måste göra
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 11:37:32 följande:

    Han erkände själv precis när vi fick veta att vi var gravid att han tänkt som en 20 åring, han vet hur barn blir till men han trodde inte att jag skulle bli det för det kändes så långt bort. Jag var helt ärlig att skulle jag bli gravid så kan jag inte bara göra en abort. Inte en enda gång så avslutade han sexet utan han kom alltid i mig. Började ett tag tro att han ville ha ett barn till utan att säga de för annars så kör man inte på så där.

    Nu i efterhand så tror jag att han inte trodde på mina ord att jag klarar inte en abort, han trodde innerst inne att jag skulle göra en.

    Tror han måste börja tro vad folk säger till honom


    Vilken idiot. Man blir ju lite rädd för hur vissa män tänker alltså.

    Ser också att du bestämt dig för att behålla nu. Kommer säkert gå fint för dig. Dina äldre barn är ju ändå så pass stora att de kommer kunna hjälpa till litegrann med bebisen. Lycka till med allt nu. :)
  • Colourfulrainbow

    Starkt gjort att lämna honom! En tjejkompis till mig bokade tid för abort trots att hon själv ville behålla barnet. Hennes sambo var dock iskall och sa åt henne att göra abort. De är fortfarande tillsammans och jag förstår ärligt talat inte vad hon ser i honom, och hur hon inte kan avsky honom.

    Lycka till med allt och be dina nära och kära om hjälp.

  • LittleSunshine84

    Har du bestämt dig för att behålla TS?

    I så fall grattis! Du har ju barn sedan tidigare och har erfarenheten, det kommer att gå bra! :)

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Freja) skrev 2018-08-19 16:47:30 följande:

    Vilken idiot. Man blir ju lite rädd för hur vissa män tänker alltså.

    Ser också att du bestämt dig för att behålla nu. Kommer säkert gå fint för dig. Dina äldre barn är ju ändå så pass stora att de kommer kunna hjälpa till litegrann med bebisen. Lycka till med allt nu. :)


    Tack så mycket :)
  • Anonym (Ledsen)
    Colourfulrainbow skrev 2018-08-19 16:54:12 följande:

    Starkt gjort att lämna honom! En tjejkompis till mig bokade tid för abort trots att hon själv ville behålla barnet. Hennes sambo var dock iskall och sa åt henne att göra abort. De är fortfarande tillsammans och jag förstår ärligt talat inte vad hon ser i honom, och hur hon inte kan avsky honom.

    Lycka till med allt och be dina nära och kära om hjälp.


    Ja det förstår jag verkligen inte hur hon klarar, jag försökte göra abort i vecka 6 för att han ville, pallade det inte trodde aldrig att jag skulle stå ensam för han sa att jag inte skulle behöva flytta, men nu måste jag det och kan lova att alla som kommer fråga kommer jag vara helt ärlig mot. Han knullade till en unge sen fick jag flytta för han vill inte ha fler barn. Kommer inte sticka något under stolen.

    Är så besviken på honom att han kan göra så här mot oss alla inblandade, hans barn mina barn kommer i kläm. Oj nu blev de långt, ville komma till att jag skulle aldrig kunna röra en Karl som tvingat mig till abort
  • Anonym (Ledsen)
    LittleSunshine84 skrev 2018-08-19 17:03:59 följande:

    Har du bestämt dig för att behålla TS?

    I så fall grattis! Du har ju barn sedan tidigare och har erfarenheten, det kommer att gå bra! :)


    Ja jag har bestämt mig :) Jo jag vet att jag klarar detta, dock blir det inte som jag tänkt mig men nu är det så :)
  • Anonym (eller?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-08-19 17:30:17 följande:
    Ja jag har bestämt mig :) Jo jag vet att jag klarar detta, dock blir det inte som jag tänkt mig men nu är det så :)
    Då får man gratulera till tredje barnet! Ett stort lycka till <3
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (eller?) skrev 2018-08-19 17:42:45 följande:

    Då får man gratulera till tredje barnet! Ett stort lycka till <3


    Super tack :) Det kommer behövas <3
Svar på tråden Abort