• Anonym (Knockad)

Tusentals år tar slut med mig

Mina föräldrar fick bara mig och jag fick inga barn alls. Läste en kommentar igår om att tusentals år har varit förgäves då min släktlinje går i graven med mig. Den kommentaren knockade mig totalt och idag mår jag så dåligt av tanken att det inte kommer att finnas någon kvar av mig eller min del av familjen pga att jag är barnlös. Tusentals år gick åt helvete pga mig. Vad misslyckad jag är som inte lämnar något av värde för eftervärlden och släkten. Mina föräldrar måste vara enormt besvikna på mig. Alla deras syskon har barnbarn dessutom så jag är den enda som aldrig fick barn i släkten. Vilken sorg det måste vara för mina föräldrar att vara dom enda utan barnbarn. Vilken sorg det är för mig att vara en sån besvikelse.

• Svar på tråden Tusentals år tar slut med mig
  • Godisbuske

Så skall du inte känna !  Upp med hakan. Det finns ingen lag på att man måste skaffa barn. Sådant här händer varje dag, världen över. Det finns många som skaffar barn som borde låti bli.

• Anonym (Nej)

Nej så skall du ju inte alls känna. Du har ju kusiner och kusinbarn? Kanske tom på både fars och morssida? Då fortsätter "ätten", du kan lugnt slappna av och fokusera på att ha ett eget bra liv istället.

• Anonym (Knockad)

Men mina föräldrars gener, ätt, vad jag nu ska kalla det fortsätter inte och det är mitt fel.

• scfvtwps

Det är alltid att föredra att undvika att föröka sig. Då funkar demokratin som bäst i längden och vi ser ju hur långt det tagit det här landet.

Dessutom slipper du åldras i förtid av kass sömn och stress.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Knockad) skrev 2018-08-20 18:05:37 följande:

Men mina föräldrars gener, ätt, vad jag nu ska kalla det fortsätter inte och det är mitt fel.

Skaffar man bara ett barn så får man ta den risken.
  • KlunsSmurfen

Dina föräldrars syskon har också deras gener så det är blandningen av dina föräldrars gener (du) som dör ut med dig.

• Anonym (H)
    KlunsSmurfen skrev 2018-08-20 18:24:15 följande:
    Dina föräldrars syskon har också deras gener så det är blandningen av dina föräldrars gener (du) som dör ut med dig.

Det stämmer.
  • Anonym (D)

Så i praktiken är det bara en generation som går i graven och inte tusentals år, eller hur?
  • Anonym (Kvinna)

Men vem bryr sig??

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Anna) skrev 2018-08-20 18:14:37 följande:

Skaffar man bara ett barn så får man ta den risken.

Bra poäng. Dina föräldrar skulle ha skaffat fler barn TS, in det var så viktigt för dem att släkten lever vidare.
  • Meriall
    Anonym (Knockad) skrev 2018-08-20 17:55:43 följande:

Mina föräldrar fick bara mig och jag fick inga barn alls. Läste en kommentar igår om att tusentals år har varit förgäves då min släktlinje går i graven med mig. Den kommentaren knockade mig totalt och idag mår jag så dåligt av tanken att det inte kommer att finnas någon kvar av mig eller min del av familjen pga att jag är barnlös. Tusentals år gick åt helvete pga mig. Vad misslyckad jag är som inte lämnar något av värde för eftervärlden och släkten. Mina föräldrar måste vara enormt besvikna på mig. Alla deras syskon har barnbarn dessutom så jag är den enda som aldrig fick barn i släkten. Vilken sorg det måste vara för mina föräldrar att vara dom enda utan barnbarn. Vilken sorg det är för mig att vara en sån besvikelse.

Din moderslinje lever vidare i din mors systrars döttrar, din faderslinje i din fars bröders söner :)

Jag var lite orolig för att inte få en dotter eftersom min mors systers barn inte fick barn och min syster fick bara söner men nu finns en iaf. Hade varit mindre orolig om någon av de andra haft någon dotter.
  • Anonym (xXx)

Tusentals år? Det är miljontals och åter miljontals år det handlar om, sedan den första bacillen kom så har de ju förökat sig med varandra och tillslut kom du. 

Men vet du vad, det är inget måste att skaffa barn. Det är faktiskt en massa människor som inte skaffar barn, och det har sett ut så sen miljontals år tillbaka också. Alla har inte hittar någon, några har dött på vägen innan de hann osv. 
    Du är alltså inte ensam och har aldrig varit det heller, och visst kan det kännas ganska skönt också? 

• Anonym (Besserwisser)

Det är bara dig och dina föräldrar det gäller, dvs 2 generationer, eftersom dina föräldrars syskon har barn och barnbarn.

Svar på tråden Tusentals år tar slut med mig