Skilja mig?
Jag har varit gift med min man i några år, vi har tvillingar på fyra år. Jag studerar. Min man har bytt jobb och pendlar, helt plötsligt har han bestämt sig för att vi ska flytta till staden han skaffat jobb i. Jag känner att det blir för tufft för mig att pendla 1,5 till och från studierna per dag med tanke på att jag även har barn. Så jag är inte nöjd med det beslutet han tar.
Utöver det här problemet kan han bli väldigt aggressiv mot mig vissa stunder. Exempelvis var jag på en väns bröllop och han skriver och ber mig komma hem innan ens tårtan kommit (gäster brukar börja gå då) men han skiter det och kallar mig för hora och Hotar att kommer jag inte hem blir det bråk hela natten.
Tjafsar vi hemma kan han ta tag i håret i mig och dra för att vi inte har samma åsikter eller om jag säger nej.
De dagar han är borta och inte orkar pendla till oss från jobbet känner jag att det är skönt utan honom från början men sedan när vi är med varandra igen minns jag varför det var så skönt utan honom igen då han jämt får utbrott över småsaker. Blir han arg kan det gå så långt att han höjer handen på mig. Men sedan ber om förlåtelse och köper går och något dyrt till mig.
Jag vet inte ens vad jag vill med det här inlägget......
Ska jag låta honom flytta dit ensam och ta min egen väg?.... Eller flytta med honom och fortsätta leva såhär men att min lön sen är väldigt hög i just den här staden (10 tusen mer) så det kanske är värt att satsa på den nya staden och flytta med? Jag vet inte vad jag ska göra.