• Anonym (Kluven)

Skilja mig?

Jag har varit gift med min man i några år, vi har tvillingar på fyra år. Jag studerar. Min man har bytt jobb och pendlar, helt plötsligt har han bestämt sig för att vi ska flytta till staden han skaffat jobb i. Jag känner att det blir för tufft för mig att pendla 1,5 till och från studierna per dag med tanke på att jag även har barn. Så jag är inte nöjd med det beslutet han tar.

Utöver det här problemet kan han bli väldigt aggressiv mot mig vissa stunder. Exempelvis var jag på en väns bröllop och han skriver och ber mig komma hem innan ens tårtan kommit (gäster brukar börja gå då) men han skiter det och kallar mig för hora och Hotar att kommer jag inte hem blir det bråk hela natten.

Tjafsar vi hemma kan han ta tag i håret i mig och dra för att vi inte har samma åsikter eller om jag säger nej.

De dagar han är borta och inte orkar pendla till oss från jobbet känner jag att det är skönt utan honom från början men sedan när vi är med varandra igen minns jag varför det var så skönt utan honom igen då han jämt får utbrott över småsaker. Blir han arg kan det gå så långt att han höjer handen på mig. Men sedan ber om förlåtelse och köper går och något dyrt till mig.

Jag vet inte ens vad jag vill med det här inlägget......

Ska jag låta honom flytta dit ensam och ta min egen väg?.... Eller flytta med honom och fortsätta leva såhär men att min lön sen är väldigt hög i just den här staden (10 tusen mer) så det kanske är värt att satsa på den nya staden och flytta med? Jag vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Skilja mig?
  • Tihi

Att du ens funderar på att följa med honom är skrämmande. Skilj dig!

• Långbenopluto

Om din bästa vän eller syster hade sagt detta till dig... vad hade du svarat??

Jag hade sagt: LÄMNA, han misshandlar ju dig!

• Anonym (mmm)

Men fy! Första och ENDA gången någon skulle kalla mig hora hade jag vänt på klacken och gått! Men han drar di g ihåret också, det är fan misshandel! 

Era barn måste leva i skräck för sin pappas humör, är det vad du vill att de ska se och ta med sig in i sina egna vuxna relationer? 

• Anonym (Kluven)
    Anonym (mmm) skrev 2018-08-22 17:13:45 följande:

Men fy! Första och ENDA gången någon skulle kalla mig hora hade jag vänt på klacken och gått! Men han drar di g ihåret också, det är fan misshandel! 

Era barn måste leva i skräck för sin pappas humör, är det vad du vill att de ska se och ta med sig in i sina egna vuxna relationer? 

Jag var där med barnen hela sommaren men bestämde mig för att åka tillbaka en vecka för att jag blev så rastlös även barnen, då blev han arg över det och knuffade mig så hårt att jag föll i golvet riktigt hårt att jag skadade ena sidan låret/rumpan. Det kanske var fel av mig att jag ville åka tillbaka en vecka?

Jo, barnet satt med datan och kollade på Youtube, och samtidigt pillat bort en bokstav. Han blev rasande och började skrika. Barnet blev då orolig att få skulden och istället skyllde mig och sa "mamma sönder den" och peka på mig. Första gången jag hört mitt barn ljuga men det kanske dom gör i den åldern?.
  • Anonym (s)

Låter jättefint att din man flyttar till en annan stad. Han serverar allt åt dig. Det är bara att tacka och ta emot.

• Anonym (s)

Låter jättefint att din man flyttar till en annan stad. Han serverar allt åt dig. Det är bara att tacka och ta emot.

• Anonym (G)
    Tihi skrev 2018-08-22 17:08:35 följande:
    Att du ens funderar på att följa med honom är skrämmande. Skilj dig!
    Håller med, skilj dig.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (s) skrev 2018-08-22 18:22:48 följande:

Vad menar du?
  • Godisbuske

Om du tycker att pengarna är värt mer än säkerheten för dig och barnen, så börja packa. Annars kan du läsa din TS några gånger till. Mitt tips är att vinka av honom och önska snubben lycka till i den nya staden. Sedan börja ett nytt liv med dina barn. Innan du är helt nedbruten.

• Pope Joan II
    Anonym (Kluven) skrev 2018-08-22 19:43:45 följande:
    Vad menar du?
    Människan menar förstås att din man gör dig en tjänst genom att han flyttar i och med att DU DÄRMED BLIR AV MED SKITSTÖVELN!

Förstod du verkligen inte att (s) menade så? Och måste du verkligen ställa de frågor du ställer i dina inlägg? Förstår du inte helt på egen hand att barn naturligtvis både kan ljuga och fantisera men att det knappast är fallet när ditt barn skyller på dig för att inte bli utsatt för mannens ilska? Och "datan" - milde himmel...
  • Anonym (Terapeuten)

Jag brukar alltid föreslå för par som vill skiljas att tänka över sina beslut riktigt riktigt noga, särskilt med barn inblandade.

I ditt fall rekommenderar jag tvärtom. En gräns går vid fysisk misshandel.

Man kan bråka i en relation, skrika, vara elak och sedan ångra sig. Det tillhör många relationer. Men att ge sig på dig verbalt genom att kalla dig hora och dra dig i håret är oförsvarligt.

Ring närmsta kvinnojour om det är tufft att ta beslutet. De har erfarenhet av att leva med män som är våldsamma.

• Anonym (Terapeuten)

Många som vill skiljas på grund av tappat attraktion, kärlek som försvunnit eller som på annat sätt känslomässigt upplever att något är fel vill inte skiljas egentligen. Det finns mönster i relationen som gör att den andre inte blir sedd och älskad på rätt sätt. Dessa saker går att jobba på och hitta tillbaka. Och här borde man inte kasta in handduken för tidigt. Även i de mest mörka stunderna när par känner att det är totalt slut så går det att hitta tillbaka om viljan finns.

I ditt fall har du en man som handgripligen ger sig på dig och dessutom kallar dig för grovt kränkande saker. Du borde omedelbart lämna honom och ta kontakt med någon som kan hjälpa dig. Som jag föreslog i mitt tidigare inlägg kan det vara en kvinnojour om du inte litar på någon annan i din omgivning.

Du borde också göra en polisanmälan för de händelserna där han gett sig på dig fysiskt. Även om anmälan inte leder någonstans så är det ett tydligt sätt att visa för honom att han inte kommer undan med sina avskyvärda handlingar.

• Anonym (s)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-08-22 19:43:45 följande:
    Vad menar du?
    Han flyttar ut.
    Du stannar.
  • Anonym (Kluven)

Jag har kontaktat kvinnojouren, de hänvisar till socialen. Jag kontaktar socialen de hjälper inte till med boende samt att heinstaden är kluvna till att låta mig ta över hyresrätten. Kontaktade en jurist för gratis råd. Enligt lagen kan hyresvärden inte kasta ut mig. Men det verkar dom inte ta på allvar dp de gnäller över att jag endast har CSN som "lön". Jag har två månader på mig att försöka hitta bostad. Samt att jag inte får bostadsbidrag fören jag står som ogift.

• Anonym (..)
    Anonym (Kluven) skrev 2018-09-01 13:33:38 följande:

Jag har kontaktat kvinnojouren, de hänvisar till socialen. Jag kontaktar socialen de hjälper inte till med boende samt att heinstaden är kluvna till att låta mig ta över hyresrätten. Kontaktade en jurist för gratis råd. Enligt lagen kan hyresvärden inte kasta ut mig. Men det verkar dom inte ta på allvar dp de gnäller över att jag endast har CSN som "lön". Jag har två månader på mig att försöka hitta bostad. Samt att jag inte får bostadsbidrag fören jag står som ogift.

Å andra sidan så kan du få underhåll samt hela barnbidraget från den dag ni begär skilsmässa vilket förhoppningsvis borde hålla dig flytande? (Antar här nu att du har barnen på så gott som heltid)

I ditt läge hade jag bara låtit honom flytta iväg själv.
  • Anonym (Maria)

Blir så in i h*lv*te bedrövad av alla såna här historier. Är det inte ganska självklart att du ska lämna möget?! Du säger ja till att bli behandlad såhär.

Du skriver att han tog veslutet att ni ska flytta. Det kan han inte, för i ett förhållande gör man det tillsammans.

Jag hoppas att du inte åkte hem från bröllopet pga hans hot.

Något är riktigt skevt här och det vet du.

Svar på tråden Skilja mig?