• Anonym (Sorgsen)

Hur kommer man över någon?

Har blivit lämnad efter 3 år och det känns skit. Gråter ofta och tänker på allt vi har gjort och allt roligt vi haft. Som grädde på moset träffades vi för två veckor sen efter uppbrottet och det ena ledde till det andra. Han sa att det känns bra och så och jag uppfattade som att han ville prova igen. Vilket inte verkar vara fallet så jag känner mig ju verkligen utnyttjad och så och det skyndar ju inte på processen precis. Så alla tips mottages med varm hand!! Har inte många vänner heller att hitta på saker med så sitter mycket ensam och tänker...

• Svar på tråden Hur kommer man över någon?
  • Anonym (Blockera)

Jag förstår att det känns tufft och att du lever på hoppet att allt ska bli som vanligt.. Ledsen för din skull!

Nu är det ju väldigt individuellt hur man väljer att sörja ett uppbrott och hur man lättast går vidare. Men för MIG fungerar det bäst om man bara bryter all kontakt och kanske tillochmed blockerar på olika sociala medier så man ständigt slipper bli påmind om vad den andre gör. Det är så lätt att klicka sig in på exets Facebooksida eller instagram och se något som sårar, vilket gör saken värre. Jag kan lätt nästan bli besatt och dagligen gå in och kika, vilken inte hjälper alls.. Ingen sms, meddelande eller telefonkontakt och så tar jag bort bilder den mobilen..

Sen gäller det att fokusera på sig själv, läka ihop i sin egen takt, inte skynda in i något nytt och lära sig leva ensam och på så sätt hitta sig själv och må bra!

Lycka till med allt och stå på dig nästa gång han försöker något liknande igen! Du ska inte behöva bli utnyttjad då du redan är så sårbar.

• Djuping
    Anonym (Sorgsen) skrev 2018-08-24 19:24:10 följande:

Har blivit lämnad efter 3 år och det känns skit. Gråter ofta och tänker på allt vi har gjort och allt roligt vi haft. Som grädde på moset träffades vi för två veckor sen efter uppbrottet och det ena ledde till det andra. Han sa att det känns bra och så och jag uppfattade som att han ville prova igen. Vilket inte verkar vara fallet så jag känner mig ju verkligen utnyttjad och så och det skyndar ju inte på processen precis. Så alla tips mottages med varm hand!! Har inte många vänner heller att hitta på saker med så sitter mycket ensam och tänker...

Tycker synd om dig. Tänker att du bör undvika se honom om du kan. Jobbigt att bli påmind.

Bor ni i samma stad? Undvik då att vistas där du vet/tror att han brukar vara.
  • Anonym (carrie)

Man kommer inte över någon.
    Man kommer vidare.

• OlgaElvira

Att mista någon man älskar gör ont oavsett om det är på grund av separation eller på grund av att någon dött. Det är en process man måste igenom, en sorgeprocess som har sina faser.

Chock, reaktion, bearbetning, nyorientering, det är dessa man måste igenom. Tillåt dig själv att sörja. Minns att ingen dag stannar, det kommer inte alltid att kännas så här.

Viktigt att du inte fastnar i någon fas. Läs lite om sorgeprocessen för att få känna igen dig och få hjälp att ta nästa steg.

Glöm inte att äta och dricka det är lätt att glömma när man är väldigt ledsen, särskilt dricka, man får bara en blixtrande huvudvärk.

• Anonym (Sara)

Det tar tid! Du sörjer och tyvärr tar det lite tid och är jobbigt. Försök att göra saker som du mår bra av. Aktivera dig lite så tankarna får chans att fokusera på annat. Ju mer tiden går desto mer läker du.

Och klipp kontakten med exet helt. Annars mår du bara dåligt.

• Djuping
    Anonym (Sara) skrev 2018-08-24 21:11:08 följande:

Det tar tid! Du sörjer och tyvärr tar det lite tid och är jobbigt. Försök att göra saker som du mår bra av. Aktivera dig lite så tankarna får chans att fokusera på annat. Ju mer tiden går desto mer läker du.

Och klipp kontakten med exet helt. Annars mår du bara dåligt.

Bra tips. Aktiviteter och att vara i rörelse är viktigt då det ökar chansen att kunna skingra tankarna.

Undvik alkohol.
Svar på tråden Hur kommer man över någon?