• rosarosett123

Akut gravillamående, + andra problem

Jag är så ledsen och slut hela denna graviditet har varit väldigt konstig började med extrema smärtor och en cysta friläggande vätska i buken vi såg ingen graviditet på gynakut, jag fick behandling. Åkte hem, trodde mensen kom men var för lite (brukar blöda mycket) nytt gravtest, gravid.. fortsatta smärtor.. undersökningar om grav sitter på rätt ställe först var dem osäkra om de var ofostrig grav, men visa sig snart att hjärtat slår o att den utvecklas som den ska.. men nu när jag trodde jag skulle få vila kommer illamåendet från helvetet, kan inte andas när jag är ute och går får kväljningar och spyreflexer. FÅ gånger när jag äter får jag behålla något spyr många gånger per dag, gått ner nästan 6 kg känner mig bara miserabel av illamåendet. Får ibland som blodflytningar men inget extremt, det enda som egentligen bekymrar mig är illamåendet. Jag har redan vart på Gynakuten så mycket med cystan, så är besvärad över att ev behöva åka in igen- har ni åkt in o fått behandling me grav illamående?

• Svar på tråden Akut gravillamående, + andra problem
  • Meriall

Det låter likt min graviditet, hade också cysta och extremillamående och blödningar. Vilken vecka är du i? Har du provat något läkemedel mot illamåendet?

• Meriall

Du behöver inte åka till gynakuten för illamåendet. Mvc har en läkare och det är den du ska träffa. Du kan ringa mvc så bokar de in dig där hos läkaren eller så kanske hon kan skriva ut något per telefon.

• rosarosett123

vecka 7 snart 8, kollade ultraljud bara några dagar sedan då slog hjärtat fosterstruktur gulesäck osv så allt verkar se normalt ut nu, sen vet man ju aldrig vad som händer. Men just nu är jag mest besvärad över illamåendet, jag kan inte ens leva liksom. Inte testat medecin, jag spyr ju bara upp allt vet inte hur jag ska kunna hålla ner en medecin, men känner mig nästan tvungen att pröva- postafen var OK? men ringde en gynekologmottagning eller vad det kallas och dem rekommenderar mig åka till gynakut om jag inte kan behålla något. Men jag har idag fått i mig en banan till exempel och kansk 3 dl vatten, det är ju cirka 100 kalorier inte konstigt jag rasar i vikt, brukar inte äta så mycket mer än så på hela dagen jag drömmer om att få äta alltid älskat mat.. inte just nu längre dock. Dudå vad har du testat? 

• rosarosett123

Ringde dem Mvc eller gynekologmottagning och dem sa dem rekommenderar folk som spyr så mycket som mig att åka till gynakut för att ev bli inlagda, men vill undvika det så långt det går.

• MeandHim
    rosarosett123 skrev 2018-08-31 13:21:51 följande:

Ringde dem Mvc eller gynekologmottagning och dem sa dem rekommenderar folk som spyr så mycket som mig att åka till gynakut för att ev bli inlagda, men vill undvika det så långt det går.

Tro mig, ÅK IN ju längre du väntar desto sämre blir du. Åk in oxh vätska upp dig! Finns tabletter att få som du kan äta regelbundet som lindrar illamåendet. Jag har haft värsta soren, låg inne 6 veckor.

Första gången blev jag inlagd redan vecka 6. Gick ner 10 kg på två veckor.
Svar på tråden Akut gravillamående, + andra problem