Anonym (Bucket) skrev 2018-09-05 18:50:24 följande:
Ja det är vansinnigt att göra samma misstag om och om igen om man är medveten om dem.
Självkännedom är en bra sak att lära sig, hela livet blir lättare att manövrera då.
Och förhoppningsvis kan man t ex göra annorlunda i nästa förhållande, finns många parametrar.
Kanske dras man till fel typer, kanske är man för osjälvständig, för självständig, för osäker, för säker, kanske har man gamla sår som aldrig läkt och som man tar med sig in i nästa relation, och nästa...
TS! Tycker Anonym (S) skrev väldigt bra till dig i första inlägget!
Det är hemskt i början, men tiden läker! Man repar sig!
Det är vansinnet som är värt att ha i livet annars vore det inte så mycket att ha. Självkännedom utgår jag från att man lär sig själv och där är en komponent där livet manövrerar åt en istället så slipper man ödsla tid på det.
Mitt förhållande är till omvärlden. Skulle jag förhålla mig till en enskild individ som är obetydlig för helheten skulle det bli dysfunktionellt.
Kanske dras man också till människor för att människor har skapat människor och sedan är det inte svårare än så.
Jag är inte intresserad av att läka eftersom jag inte har några sår. Jag gillar det som det är nu. Visst är det ensamt ibland. Men lyckligtvis blir jag mätt av att se andra som har sina relationer och vetskapen att någon mer är vansinnig. Min relation är till världen reflekterad genom mitt eget sinne i första hand.